AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Søsteren min hadde vært sammen med mannen sin i ti år, da hun møtte en annen fyr i smug og hadde sex med ham. Fordi at mannen hennes ikke kan få barn rent biologisk, så forsøkte min søster med viten og vilje å bli gravid med denne fyren hun var utro med. Hun visste at det var rett tidspunkt i måneden, og hun løy til fyren om at hun gikk på prevensjon. Hun ble da gravid, og rådførte seg med blant annet meg om hvordan hun kunne holde dette barnet skjult for han som gjorde henne gravid. Da hun etterhvert skjønte at for å få barnebidrag måtte hun fortelle barnefar om barnet. Mannen hennes gikk da forståelig nok fra henne, og de flyttet hver for seg. Problemet er at hun har nektet biologisk far samvær med barnet fra fødselen av. Hun mener oppriktig at ungen ene og alene er hennes, fordi det er hun som har vært gravid og født. Hun mener at han bare har sprutet sæd inn i henne, og at han derfor ikke har noen rett til å omgås barnet. Hun sa til alle at barnefar var slem og gal, noe jeg nekter å tro faktisk stemmer. Ungen er nå 8 år, og det har vært flere rettssaker om fordeling av tid med barnet. Pappaen elsker barnet sitt, ungen vil helst være mye med faren, gråter ofte når mor henter fordi ungen heller vil være hos far. Mor gjør det hun kan for å sabotere ungens samvær med far, men tar mer enn gjerne imot barnebidrag. I tillegg til dette har hun fått all mulig økonomisk støtte av nav. Overgangsstønad, foreldrepenger, barnetrygd, eneforsørgerbidrag, permisjonspenger, osv.. Hun har sittet hjemme hos vår felles bror og klaget over hvor fælt det er å gå på nav, selvom hun har hatt veldig grei økonomi og at hun i tillegg er frisk og kan jobbe mens ungen er i barnehagen/på skolen (noe hun da har valgt å ikke gjøre fordi hun da vil få mindre penger av nav). Broren vår er alvorlig syk, klarer ikke å jobbe, og kjemper mot nav for å få det lille han har krav på som ufør på minstesats. Vi er alle tre i 40-årene. Dette er bare noe av det hun har gjort og gjør som jeg synes er veldig dårlig atferd. Men jeg vil gjerne høre deres tanker :) Anonymkode: 7ac8d...b01 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Søsteren min hadde vært sammen med mannen sin i ti år, da hun møtte en annen fyr i smug og hadde sex med ham. Fordi at mannen hennes ikke kan få barn rent biologisk, så forsøkte min søster med viten og vilje å bli gravid med denne fyren hun var utro med. Hun visste at det var rett tidspunkt i måneden, og hun løy til fyren om at hun gikk på prevensjon. Hun ble da gravid, og rådførte seg med blant annet meg om hvordan hun kunne holde dette barnet skjult for han som gjorde henne gravid. Da hun etterhvert skjønte at for å få barnebidrag måtte hun fortelle barnefar om barnet. Mannen hennes gikk da forståelig nok fra henne, og de flyttet hver for seg. Problemet er at hun har nektet biologisk far samvær med barnet fra fødselen av. Hun mener oppriktig at ungen ene og alene er hennes, fordi det er hun som har vært gravid og født. Hun mener at han bare har sprutet sæd inn i henne, og at han derfor ikke har noen rett til å omgås barnet. Hun sa til alle at barnefar var slem og gal, noe jeg nekter å tro faktisk stemmer. Ungen er nå 8 år, og det har vært flere rettssaker om fordeling av tid med barnet. Pappaen elsker barnet sitt, ungen vil helst være mye med faren, gråter ofte når mor henter fordi ungen heller vil være hos far. Mor gjør det hun kan for å sabotere ungens samvær med far, men tar mer enn gjerne imot barnebidrag. I tillegg til dette har hun fått all mulig økonomisk støtte av nav. Overgangsstønad, foreldrepenger, barnetrygd, eneforsørgerbidrag, permisjonspenger, osv.. Hun har sittet hjemme hos vår felles bror og klaget over hvor fælt det er å gå på nav, selvom hun har hatt veldig grei økonomi og at hun i tillegg er frisk og kan jobbe mens ungen er i barnehagen/på skolen (noe hun da har valgt å ikke gjøre fordi hun da vil få mindre penger av nav). Broren vår er alvorlig syk, klarer ikke å jobbe, og kjemper mot nav for å få det lille han har krav på som ufør på minstesats. Vi er alle tre i 40-årene. Dette er bare noe av det hun har gjort og gjør som jeg synes er veldig dårlig atferd. Men jeg vil gjerne høre deres tanker Anonymkode: 7ac8d...b01 Unnskyld til deg, det kan ikke være lett å ha søsteren din i familien. Hun er rett og slett ufyselig. Anonymkode: c8987...9ce 13
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Synes det høres litt ut som oppspinn. Hvorfor vil du ha andres tanker? Hva tror du folk kommer til å si? "Neida det er helt supert at hun var utro, fikk barn på ons, prøvde å skjule barnet frem til hun fant ut at hun kunne få mer penger fra faren og at hun samboter samvær, helt topp!" ? ... Hvorfor driver brorer din å "kjemper mot NAV" om han har fått innvilget uføretrygd? Når man har fått uføretrygd så er vel for de fleste den kampen over. Ærlig talt, blir for dumt. Anonymkode: bb70d...369 11 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det høres litt ut som oppspinn. Hvorfor vil du ha andres tanker? Hva tror du folk kommer til å si? "Neida det er helt supert at hun var utro, fikk barn på ons, prøvde å skjule barnet frem til hun fant ut at hun kunne få mer penger fra faren og at hun samboter samvær, helt topp!" ? ... Hvorfor driver brorer din å "kjemper mot NAV" om han har fått innvilget uføretrygd? Når man har fått uføretrygd så er vel for de fleste den kampen over. Ærlig talt, blir for dumt. Anonymkode: bb70d...369 Det er ikke oppspinn, det er helt sant. Jeg spør om andres tanker rundt dette fordi jeg tok opp dette med søsteren min og sa at jeg synes dette var skikkelig kjipt gjort, og da klikka hun helt på meg og mente at jeg ikke har forståelse for hvordan det er å være gift med en som ikke kan få barn. Broren min kjemper mot å få høyere sats og høyere prosentgrad med uføretrygd. Nav mener at han kan jobbe en viss prosent, men han er alt for sjuk til det. Derfor kjemper han mot nav. TS Anonymkode: 7ac8d...b01
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #5 Skrevet 28. juni 2023 Donorsæd hadde hun ikke hørt om? Anonymkode: 9f655...bf4 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #6 Skrevet 28. juni 2023 Dersom planen var at mannen hennes skulle tro at det var hans barn hadde hun da virkelig ikke behov for barnebidrag fra en tredjeperson. For et elendig menneske hun er. Anonymkode: 2bb39...0a9 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #7 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes det høres litt ut som oppspinn. Hvorfor vil du ha andres tanker? Hva tror du folk kommer til å si? "Neida det er helt supert at hun var utro, fikk barn på ons, prøvde å skjule barnet frem til hun fant ut at hun kunne få mer penger fra faren og at hun samboter samvær, helt topp!" ? ... Hvorfor driver brorer din å "kjemper mot NAV" om han har fått innvilget uføretrygd? Når man har fått uføretrygd så er vel for de fleste den kampen over. Ærlig talt, blir for dumt. Anonymkode: bb70d...369 Enig. Får mindre å jobbe. Ja hun får ingenting om hun bare velger å gå hjemme uten grunn iallefall Anonymkode: 22efc...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #8 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Donorsæd hadde hun ikke hørt om? Anonymkode: 9f655...bf4 Joda, men de synes det var for dyrt. De adopterte første ungen sin, men etter at hun da fikk «sin egen» er hun omtrent aldri sammen med eldste. Noen skriver her at de tror det er tull, men det er det ikke. Jeg har skrevet det her for å få høre andres meninger. Jeg synes det er veldig stygt av søsteren min, men hun er helt uenig. Jeg mener jo at jeg har rett i dette, men jeg er en person som vet at det går an å ta feil. TS Anonymkode: 7ac8d...b01
Gjest Chroma Skrevet 28. juni 2023 #9 Skrevet 28. juni 2023 Donorsæd var for dyrt, men ikke adopsjon? 😂
Topsi Skrevet 28. juni 2023 #10 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Donorsæd hadde hun ikke hørt om? Anonymkode: 9f655...bf4 Akkurat, donorsæd, der mannen blir regnet som far selv om han biologisk sett ikke er det, er den eneste moralske løsningen 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #11 Skrevet 28. juni 2023 Synes det er litt leit å få høre at jeg ikke blir trodd på at dette er ekte. Det er helt sant. TS Anonymkode: 7ac8d...b01
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #12 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes det er litt leit å få høre at jeg ikke blir trodd på at dette er ekte. Det er helt sant. TS Anonymkode: 7ac8d...b01 Nei. Du har ikke snøring engang hva du skriver om. Får ikke noe mer prosenter i trygd feks. Du er jo helt på bærtur, lite livserfaring må du ha. Kom tilbake om noen år, troll. Anonymkode: fbd4e...225 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #13 Skrevet 28. juni 2023 Chroma skrev (4 minutter siden): Donorsæd var for dyrt, men ikke adopsjon? 😂 De hadde arvet en del penger som gikk til adopsjon, men de hadde ikke så god råd rundt den tiden da yngste ble unnfanget. TS Anonymkode: 7ac8d...b01
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #14 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Du har ikke snøring engang hva du skriver om. Får ikke noe mer prosenter i trygd feks. Du er jo helt på bærtur, lite livserfaring må du ha. Kom tilbake om noen år, troll. Anonymkode: fbd4e...225 Hvorfor er du så frekk? Er jo du som oppfører deg som et nettroll her. Hvis du bare har dritt å komme med så la heller være. Broren min har jobbet noe tidligere, men nav vil ikke beregne uføretrygd utifra den lønnen han hadde da, fordi de beregner fra et annet tidspunkt. Derfor kjemper han for å få den satsen han egentlig har krav på. Men det har jo heller ikke så mye med saken å gjøre. Poenget er at hun klager over å gå på nav selvom hun er frisk og kan jobbe, foran en person som er syk og allikevel får mye mindre enn henne av nav. TS Anonymkode: 7ac8d...b01 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #15 Skrevet 28. juni 2023 Kunne godt vært min mor, så jeg tror ikke det er oppsinn. Hun høres psykisk syk ut. Lite man får gjort med det dessverre da det skal mye til for tvangsinnleggelse. Anonymkode: 3b729...ffa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #16 Skrevet 29. juni 2023 Hvor kort er hun når hun brukte tid på å skjønne at for å få barnebidrag måtte hun fortelle barnefar om barnet? Trodde hun oppriktig hun kunne få det fra NAV uten videre? 🤦♀️ Anonymkode: 16d3c...8a2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #17 Skrevet 29. juni 2023 En kynisk selvopptatt kvinne...som ikke har barnets beste for øye men kun sitt eget beste. Barndommen er veldig kort, om knappe 8 år er barnet 16 år....hvorfor ødelegge en relasjon til far når han kan bli en ressurs for barnet i eldre alder ? Mor kan bli syk eller dø. Da står barnet alene i livet om relasjonen til far er svak. Anonymkode: 7d28b...11e
Snok1 Skrevet 29. juni 2023 #18 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Synes det høres litt ut som oppspinn. Hvorfor vil du ha andres tanker? Hva tror du folk kommer til å si? "Neida det er helt supert at hun var utro, fikk barn på ons, prøvde å skjule barnet frem til hun fant ut at hun kunne få mer penger fra faren og at hun samboter samvær, helt topp!" ? ... Hvorfor driver brorer din å "kjemper mot NAV" om han har fått innvilget uføretrygd? Når man har fått uføretrygd så er vel for de fleste den kampen over. Ærlig talt, blir for dumt. Anonymkode: bb70d...369 Jeg er enig med deg. Det er dessverre mange foreldre som driver med samværssabotasje, men her var det veldig mange utrolige ting konsentrert inn i samme historie. Jeg gir denne 6/10 på Troll-O-Meteret. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #19 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Joda, men de synes det var for dyrt. De adopterte første ungen sin, men etter at hun da fikk «sin egen» er hun omtrent aldri sammen med eldste. Noen skriver her at de tror det er tull, men det er det ikke. Jeg har skrevet det her for å få høre andres meninger. Jeg synes det er veldig stygt av søsteren min, men hun er helt uenig. Jeg mener jo at jeg har rett i dette, men jeg er en person som vet at det går an å ta feil. TS Anonymkode: 7ac8d...b01 Hun er såå fæl, at det går ann. Først utro med vilje for å få en unge mannen hennes ikke kunne gi henne, også forskjellsbehandles barna hennes? Æsj, send henne denne tråden så hun i det minste skjønner at hun er et forferdelig menneske. Tror det var meningen at hun aldri skulle bli mor siden naturen spleiset henne med en som ikke kunne gi henne et barn. Anonymkode: f265a...679
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #20 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Søsteren min hadde vært sammen med mannen sin i ti år, da hun møtte en annen fyr i smug og hadde sex med ham. Fordi at mannen hennes ikke kan få barn rent biologisk, så forsøkte min søster med viten og vilje å bli gravid med denne fyren hun var utro med. Hun visste at det var rett tidspunkt i måneden, og hun løy til fyren om at hun gikk på prevensjon. Hun ble da gravid, og rådførte seg med blant annet meg om hvordan hun kunne holde dette barnet skjult for han som gjorde henne gravid. Da hun etterhvert skjønte at for å få barnebidrag måtte hun fortelle barnefar om barnet. Mannen hennes gikk da forståelig nok fra henne, og de flyttet hver for seg. Problemet er at hun har nektet biologisk far samvær med barnet fra fødselen av. Hun mener oppriktig at ungen ene og alene er hennes, fordi det er hun som har vært gravid og født. Hun mener at han bare har sprutet sæd inn i henne, og at han derfor ikke har noen rett til å omgås barnet. Hun sa til alle at barnefar var slem og gal, noe jeg nekter å tro faktisk stemmer. Ungen er nå 8 år, og det har vært flere rettssaker om fordeling av tid med barnet. Pappaen elsker barnet sitt, ungen vil helst være mye med faren, gråter ofte når mor henter fordi ungen heller vil være hos far. Mor gjør det hun kan for å sabotere ungens samvær med far, men tar mer enn gjerne imot barnebidrag. I tillegg til dette har hun fått all mulig økonomisk støtte av nav. Overgangsstønad, foreldrepenger, barnetrygd, eneforsørgerbidrag, permisjonspenger, osv.. Hun har sittet hjemme hos vår felles bror og klaget over hvor fælt det er å gå på nav, selvom hun har hatt veldig grei økonomi og at hun i tillegg er frisk og kan jobbe mens ungen er i barnehagen/på skolen (noe hun da har valgt å ikke gjøre fordi hun da vil få mindre penger av nav). Broren vår er alvorlig syk, klarer ikke å jobbe, og kjemper mot nav for å få det lille han har krav på som ufør på minstesats. Vi er alle tre i 40-årene. Dette er bare noe av det hun har gjort og gjør som jeg synes er veldig dårlig atferd. Men jeg vil gjerne høre deres tanker Anonymkode: 7ac8d...b01 Eit klassisk eksempel på ansvarsfraskrivelse, og gavepakker fra NAV, og hvordan vårt velferdsystem bevist kan utnyttes i Norge. --Tenker samtidig på alle de foreldrepar m/ flere barn som idag kjemper for å få kvardagen til å gå rundt økonomisk. Overgangsstønader. Foreldrepenger. Barnetrygd for 2. Eneforsørgerbidrag . Permisjonspenger. Anonymkode: 87ffe...cc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå