Gå til innhold

Katten min forsvant for 10 år siden, har fortsatt dårlig samvittighet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en katt som først forsvant i ca 5 dager før hun kom hjem igjen, la så lenge ut om det på FB, men så kom hun tilbake. Når jeg dagen etter skulle slippe henne ut igjen så kom hun aldri tilbake. Jeg tenkte at hun kanskje har begynt å få en vane med å vandre og tok det litt mer rolig denne gangen 🤦‍♀️ plutselig hadde det gått over en uke og jeg ble stresset, men regnet bare med at hun kom til å dukke opp igjen siden hun alerede hadde gjort sånn en gang før. Jeg kontaktet alle veterinærer i området og viste bilde og fortalte at hun har chip. Jeg la ut annonse igjen på FB og jeg spurte naboer. Jeg gråt over dette hver dag, men allikevel så gjorde jeg ikke mer?! Jeg hang ikke opp lapper og jeg lette ikke... følte det var helt umulig sted å lete på.. var veldig store områder og føltes helt umulig ut å begynne å lete noe sted der... store jorder, mange store blokker, veier i alle retninger.. hvor skulle jeg starte liksom.. jeg skjekket jo rundt i området akkurat der jeg bodde, men ellers følte jeg det var håpløst å skulle begynne å lete andre steder 🤷‍♀️ 

Jeg stolte på chippen.. at hvis hun blir funnet av noen og tatt med til vetrinær så skjekker de chippen og jeg vil få telefon.. 

Jeg kan få innfall av at jeg føler meg helt jævlig over at jeg ikke gjorde mer for å finne pus.. bare følte det var håpløst og håpet på at hun bare vandret og når tiden gikk følte jeg det var for sent å henge opp lapper og gjøre noe mer.. jeg elsket jo katten min, og jeg gjorde det jeg følte jeg kunne gjøre på den tiden, men jeg får så vondt i marg og bein av at jeg ikke gikk rundt og lette selvom det føltes umulig ut og at jeg ikke hang opp lapper.. hvorfor tenkte jeg at det var forsent!! Selvom det hadde gått uker... er så sint på meg selv😭 føler meg som et stygt menneske som bare bør komme seg til helvette, selvom jeg selvfølgelig ikke hadde vonde intensjoner og over alt i verden ønsket å få henne hjem. 

Måtte bare få det ut... er jeg et grusomt menneske? 

Anonymkode: 3537a...b03

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neida, slapp av. Du leita etter den. Enten ville den ikke komme tilbake eller så var den allerede borte for godt. 

Skjønner du har det vondt men dette blir litt teit synes jeg..det var en katt, det var 10 år siden og du leitet jo etter den.. beklager krassheten men altså.. Slutt å pin deg selv.

Anonymkode: 95f3d...8e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neida, slapp av. Du leita etter den. Enten ville den ikke komme tilbake eller så var den allerede borte for godt. 

Skjønner du har det vondt men dette blir litt teit synes jeg..det var en katt, det var 10 år siden og du leitet jo etter den.. beklager krassheten men altså.. Slutt å pin deg selv.

Lette ikke nok føler jeg. Kan glemme dette lenge men plutselig kommer det opp igjen i hodet mitt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en kommentar til deg: du har svært lite empati når du kommer i en tråd og skriver «det var en katt, dette blir teit» til noen som sliter med vonde følelser. De fleste forstår at følelser er ikke noe du kan styre. 

Ts: Hvor lenge hadde du katten? Jeg tror du gjorde alt du kunne, og følte at var riktig på den tiden. Siden hun forsvant en dag før i flere dager før hun kom hjem, og forsvant helt, kan være at hun har byttet hjem eller blitt tatt inn av noen? Jeg forstår uendelig godt følelsen av å ikke vite. Om du visste, hadde ting nok føltes mer greit, selv om det ville vært tungt! 

Anonymkode: dd60b...78b

• Hjerte 2
Skrevet

Svigers hadde en katt som var mer ute enn den var hjemme. Den var av og til hjemom og spiste litt og sa hei og så forsvant den ut igjen. Den likte seg best ute og alene 😊 På de 8 årene jeg og samboer har vært sammen, så har jeg sett den katten en gang 🤔

Nå er den nok død, for den er ikke blitt sett på evigheter 🤔 Svigers bor landlig til, så den har nok gått til de evige jaktmarker inne i skogen der et sted.... 🤔 

Har aldri møtt noen andre katter som velger å leve sånn. Men det var tydeligvis noe den likte 😊 

Du har min sympati ts ❤️ Man blir jo så knyttet til disse dyrene 😊 Jeg er sikker på at du gjorde ditt beste for katten din 😊

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har en kommentar til deg: du har svært lite empati når du kommer i en tråd og skriver «det var en katt, dette blir teit» til noen som sliter med vonde følelser. De fleste forstår at følelser er ikke noe du kan styre. 

Ts: Hvor lenge hadde du katten? Jeg tror du gjorde alt du kunne, og følte at var riktig på den tiden. Siden hun forsvant en dag før i flere dager før hun kom hjem, og forsvant helt, kan være at hun har byttet hjem eller blitt tatt inn av noen? Jeg forstår uendelig godt følelsen av å ikke vite. Om du visste, hadde ting nok føltes mer greit, selv om det ville vært tungt! 

Anonymkode: dd60b...78b

Hun var nærmere 2 år gammel. Hadde vært utekatt i 1 år. Ja jeg tror hun ble stjålet sånn innerst inne fordi hun gikk bort til alle ukjente for kos og hun ble matet av naboer og sånt som jeg ble veldig frustrert over fordi det forvirrer katter. Mange gamle folk rundt der jeg bodde som ikke skjønner sånt.. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...