AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Jeg har vært sykmeldt i snart 3 måneder, men har startet litt på jobb igjen. Når jeg er på jobb føler jeg enkelte av kollegaene mine er veldig kort og tar avstand. Kollegaer jeg før har hatt god relasjon til. Jeg har snakket mye med en kollega i sykmeld perioden om hvordan jeg har hatt det.. men jeg vet av erfaring at hun er ei som «prapler» jeg er ikke sykmeldt pga noe jobbrelatert, men av helt andre ting. Når vi møtes så snakker hun mye om andre kollegaer på jobb, og hvor dum den og den er.. jeg kommenterer det sjelden da jeg ikke orker, og vrir samtalen på noe annet, jeg vet jo ikke hva som skjer der når jeg har vært sykmeldt og har hatt nok med meg selv. Nå begynner min paranoide hjerne å tro at hun har snakket negativt om meg og utlevert meg på jobb.. at de andre er derfor litt kort og rar.. Det er tøft nok i seg selv å komme tilbake etter lang sykmeld om en ikke skal kjenne på dette samtidig. hva tenker dere her? Jeg som er paranoid? Anonymkode: 0120a...eee
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Du er ikke paranoid. Den som ikke er tilstede blir snakket om. Men jo mer du er tilstede jo mer retter det seg igjen. Anonymkode: bacda...c8f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du er ikke paranoid. Den som ikke er tilstede blir snakket om. Men jo mer du er tilstede jo mer retter det seg igjen. Anonymkode: bacda...c8f Tror det er mye i det du sier der. Og det vet jeg selv også, når jeg er på jobb blir de som er borte snakket om. Vi har noen sykmeldte som har operert i rygg, knær osv. de blir ikke snakket om. Er det noe konkret så er det greit. Men er det noe mer psykisk eller usynlig blir det snakket om Anonymkode: 0120a...eee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå