Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søkte meg på master ACIT programmet ved OsloMet, med robotikk og kybernetikk som førstevalg.

Fikk da dette som mail i dag:

”Vi har vurdert din søknad på grunnlag av tilgjengelig dokumentasjon og har følgende merknader: 

- Opptak til ACIT robotikk og kybernetikk krever 25 studiepoeng i matematikk og/eller statistikk.

Hvis du kan rette opp dette må du gjøre det så fort som mulig og innen 3. juli. Ny dokumentasjon lastes opp i Søknadsweb (mine dokumenter). Hvis du har spørsmål, ta kontakt med oss ved å svare på denne e-posten. ”

Jeg svarte da med dette: ”

Hei,

Følgende emner fra høyskolen var matematiske/statistiske emner:

Data Science (7.5 studiepoeng)

Algoritmer og Datastrukturer (7.5 studiepoeng)

Maskinlæring (7.5 studiepoeng)

Datainnsamling og behandling (7.5 studiepoeng)

Introduksjon til Intelligente Systemer (7.5 studiepoeng)

Mvh

——

Dette er da fag de har tilgang til ved Resultatutveksling. Hva mer kan jeg gjøre dersom de ikke godtar dette? Dette er den eneste masteren jeg vil studere…

Anonymkode: 0d40c...95c

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen av de fagene du nevner som er matematikk eller statistikk. De bygger på at du har en gitt kunnskap innen matematikk og statistikk, men det er ikke matematikk eller statistikk i seg selv. De fagene du har nevnt opp er datafag. Matematikk- og statistikkfag heter som regel noe med matematikk eller statistikk i fagnavnet. 

Anonymkode: 53736...784

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å ha 25 studiepoeng i matematikk og/eller statistikk, og at noen temaer i emnene inneholder noe matematikk og/eller statistikk.

Som AB over skriver, så er matematikk og statistikkfag noe som har det i fagnavnet sitt.

For eksempel:

Fagkode Statistikk

Fagkode Matematikk

Anonymkode: c0bf3...b9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du vil slite her, TS… Det du kan prøve, er å vedlegge emnebeskrivelsene til alle emnene, og håpe at de inneholder veldig mye matematikk/statistikk (eksplisitt skrevet i emnebeskrivelsene). Men som sagt, dette tror jeg blir vanskelig. Ingen av emnene du nevner er matematikk eller statistikk. 

Anonymkode: cc6da...5bb

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Det er forskjell på å ha 25 studiepoeng i matematikk og/eller statistikk, og at noen temaer i emnene inneholder noe matematikk og/eller statistikk.

Som AB over skriver, så er matematikk og statistikkfag noe som har det i fagnavnet sitt.

For eksempel:

Fagkode Statistikk

Fagkode Matematikk

Anonymkode: c0bf3...b9c

Enig, det mener ikke at det er matte/statistikk selv om det inneholder delvis det.

Anonymkode: 2bc2f...949

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...