Izaria Skrevet 12. januar 2006 #1 Del Skrevet 12. januar 2006 Hei! Jeg er i ferd med å skrive et brev til likningskontoret om at jeg trenger nytt skattekort. Jeg er nylig ferdig utdannet og har meldt meg opp som freelancer, men har ingen planer om å jobbe som freelancer på fulltid. Derimot er planen å få meg en jobb - alt fra 80%-100% heltid. Men hvor mye skal jeg føre opp som forventet inntekt i år? Jeg snakket med en dame på likningskontoret og hun mente at jeg skulle skrive et nytt brev igjen om noen måneder, når jeg vet mere om freelance inntekten min..men må jo få meg et skattekort over fremtidig fullstillings-inntekt nå uansett. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #2 Del Skrevet 12. januar 2006 Du trenger jo ikke skattekort før du har en arbeidsgiver å gi det til.... Et skattekort kan justeres flere ganger gjennom året, så du kan bruke det du allerede har inntil videre, uansett hvor mye du kommer til å tjene fremover. Hvis du finner ut i juni at du kommer til å tjene mer enn det som skattekortet er utstedet for, kan du få et nytt skattekort som tar høyde for det, slik at du ikke får baksmell likevel. Men du kan selvsagt be om å få et skattekort på f.eks 30%, men da må du jo betale 30% av alt du tjener på freelance-greiene også, uansett hvor mye/lite du tjener på det, og uansett om det kanskje tar tid før du får deg en fulltids jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Izaria Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 12. januar 2006 Takk for svar gjest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå