AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Jeg er gravid igjen. Ikke planlagt. Forrige graviditet og fødsel var forferdelig. Fikk et sykt barn, som nå er frisk. Men den tiden var grusom. Jeg var så langt nede i mange mnd! Fødselen har skremt meg, og hadde egentlig bestemt meg for å aldri føde igjen. nå er jeg gravid og hater det! Ser ingenting positivt med det, har lyst å bare slå meg hardt i magen for jeg hater det så mye. Teit, men det er det eneste jeg tenker. Mannen min vil beholde, men støtter meg uansett hva jeg velger. Jeg har bare lyst å ta det vekk, men er så livredd for å angre. Jeg gruer meg sånn til fødsel og tiden etterpå. Sliter veldig med helseangst, så er livredd for å gå gravid eller at noe galt skal skje. Andre som har vært i en lignende situasjon, og hvis du beholdt, klarte du å glede deg til slutt? Eller hva gjorde du?! Anonymkode: 067f9...297
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Du kan få hjelp. Snakk med jordmor eller lege om å henvise deg til sykehuset. Det fikk jeg, og det gikk kjempefint. Anonymkode: e51f7...4d6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Skrevet 28. juni 2023 Abort. Du kommer ikke til å angre, og kroppen din vil være takknemlig for at du ikke utsatte den for det samme igjen Anonymkode: 5cd7f...9f9 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #5 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Abort. Du kommer ikke til å angre, og kroppen din vil være takknemlig for at du ikke utsatte den for det samme igjen Anonymkode: 5cd7f...9f9 Har du gjort det selv? Anonymkode: 067f9...297 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #6 Skrevet 28. juni 2023 Du trenger hjelp. Jeg tror du vil angre på en abort. Og det kan godt hende at alt går strålemde fint og at baby er frisk. Vil et planlagt keisersnitt hjelpe deg til å takle dette bedre? Anonymkode: 694f3...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #7 Skrevet 28. juni 2023 Jeg hadde et grusomt svangerskap med første, og hadde heller ikke lyst til å gå gravid igjen. Så ble jeg som deg ikke planlagt gravid, og hadde egentlig bestemt meg for abort. Siden jeg ble gravid med spiral måtte jeg imidlertid til ultralyd for å sjekke om det var inni livmoren eller utenfor, siden utenfor ikke uvanlig når man har spiral. Da fikk jeg også vite at det var tvillinger, og det ga dem på en måte identitet med en gang. "Tvillingene!" Ble da umulig å ta abort, og jeg er inderlig glad for det. Fikk også et veldig lett svangerskap sa, så tøft første svangerskap betyr ikke nødvendigvis at det skjer igjen. Sender deg en klem og tenker at dette er en avgjørelse du må ta selv. Det som ble rett for meg er ikke en fasit for deg. Ønsker deg all lykke, uansett hva du velger. ❤️ Anonymkode: eadcd...e80 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #8 Skrevet 28. juni 2023 Ikke abort. Du trenger hjelp! Snakk med lege eller jordmor. Du klarer dette! Anonymkode: 0d809...c7d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #9 Skrevet 28. juni 2023 Be om råd andre steder enn her..du virker traumatisert. Anonymkode: 0f082...0d5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #10 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Be om råd andre steder enn her..du virker traumatisert. Anonymkode: 0f082...0d5 JEG synes det er veldig greit å høre andre sine erfaringer, noen som har vært gjennom det samme osv! Anonymkode: 067f9...297
mereo Skrevet 28. juni 2023 #11 Skrevet 28. juni 2023 Du oppsøker lege, jordmor og fødeavdelingen du hadde sist for å bearbeide den forrige fødselen.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #12 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde et grusomt svangerskap med første, og hadde heller ikke lyst til å gå gravid igjen. Så ble jeg som deg ikke planlagt gravid, og hadde egentlig bestemt meg for abort. Siden jeg ble gravid med spiral måtte jeg imidlertid til ultralyd for å sjekke om det var inni livmoren eller utenfor, siden utenfor ikke uvanlig når man har spiral. Da fikk jeg også vite at det var tvillinger, og det ga dem på en måte identitet med en gang. "Tvillingene!" Ble da umulig å ta abort, og jeg er inderlig glad for det. Fikk også et veldig lett svangerskap sa, så tøft første svangerskap betyr ikke nødvendigvis at det skjer igjen. Sender deg en klem og tenker at dette er en avgjørelse du må ta selv. Det som ble rett for meg er ikke en fasit for deg. Ønsker deg all lykke, uansett hva du velger. ❤️ Anonymkode: eadcd...e80 Så bra!! Koselig! jeg har vårt på ultralyd jeg og. Følte ingenting da jeg så det, dessverre 😞 Tusen takk ❤️❤️ Anonymkode: 067f9...297 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #13 Skrevet 28. juni 2023 mereo skrev (Akkurat nå): Du oppsøker lege, jordmor og fødeavdelingen du hadde sist for å bearbeide den forrige fødselen. Har gjort det! Og har gått gjennom det flere ganger. Anonymkode: 067f9...297 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #14 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke abort. Du trenger hjelp! Snakk med lege eller jordmor. Du klarer dette! Anonymkode: 0d809...c7d ❤️ Anonymkode: 067f9...297
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #15 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du trenger hjelp. Jeg tror du vil angre på en abort. Og det kan godt hende at alt går strålemde fint og at baby er frisk. Vil et planlagt keisersnitt hjelpe deg til å takle dette bedre? Anonymkode: 694f3...6ce Nei dessverre. Jeg er livredd for keisersnitt Anonymkode: 067f9...297
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #16 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg er gravid igjen. Ikke planlagt. Forrige graviditet og fødsel var forferdelig. Fikk et sykt barn, som nå er frisk. Men den tiden var grusom. Jeg var så langt nede i mange mnd! Fødselen har skremt meg, og hadde egentlig bestemt meg for å aldri føde igjen. nå er jeg gravid og hater det! Ser ingenting positivt med det, har lyst å bare slå meg hardt i magen for jeg hater det så mye. Teit, men det er det eneste jeg tenker. Mannen min vil beholde, men støtter meg uansett hva jeg velger. Jeg har bare lyst å ta det vekk, men er så livredd for å angre. Jeg gruer meg sånn til fødsel og tiden etterpå. Sliter veldig med helseangst, så er livredd for å gå gravid eller at noe galt skal skje. Andre som har vært i en lignende situasjon, og hvis du beholdt, klarte du å glede deg til slutt? Eller hva gjorde du?! Anonymkode: 067f9...297 Hørtes ute som at alt du vil er abort, Men likevel er du redd for å angre. Lytt til kroppen og ta abort. Dumt å få barnet og deretter angre. Det hørtes også ut som at du kan bli betydelig verre psykisk av å gjennomføre dette svangerskapet. Anonymkode: 9bc6f...4bd 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #17 Skrevet 28. juni 2023 Har du LYST på flere barn? Anonymkode: 35527...661 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #18 Skrevet 28. juni 2023 Snakk med psykolog. Kom deg over sjokket. Ikke ta et valg basert på frykt og traumer. Det eneste dere skal svare på: har dere lyst på flere barn? Det finnes svangerskapsomsorg for kvinner som har opplevd traumer, hvor man blir fulgt opp tett av et team, som legger en slagplan med deg. Det finnes hjelp å få. Anonymkode: 9353e...934 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #19 Skrevet 28. juni 2023 Jeg kan tenke meg hvordan det føles, å hate fosteret og ville slå. Var der selv med mitt. Hvis jeg stod i den situasjonen du står nå, vet jeg at jeg hadde tatt abort. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det i det heletatt. Jeg ønsket at jeg tok abort med første og, gikk ikke over før den var født og da hadde jeg lite tilknytning til barnet til å begynne med. Orker ikke en gang til med sånn. Jeg sier tenk deg om, følg din egen magefølelse. Vil du ikke så ikke kast bort tiden på å prate med jordmor, psykolog osv som bare vil gi deg dårlig samvittighet. Jeg venter på sterilisering nå for å slippe et sånn mareritt. Anonymkode: 5b8b9...ece 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #20 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan tenke meg hvordan det føles, å hate fosteret og ville slå. Var der selv med mitt. Hvis jeg stod i den situasjonen du står nå, vet jeg at jeg hadde tatt abort. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det i det heletatt. Jeg ønsket at jeg tok abort med første og, gikk ikke over før den var født og da hadde jeg lite tilknytning til barnet til å begynne med. Orker ikke en gang til med sånn. Jeg sier tenk deg om, følg din egen magefølelse. Vil du ikke så ikke kast bort tiden på å prate med jordmor, psykolog osv som bare vil gi deg dårlig samvittighet. Jeg venter på sterilisering nå for å slippe et sånn mareritt. Anonymkode: 5b8b9...ece Magefølelsen er ikke alltid basert på hva man faktisk vil. Frykt er sterkere enn ganske mange følelser. Derfor bør man ikke ta beslutninger basert på frykt. Man bør snakke med noen. Anonymkode: 9353e...934 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå