AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Dette er jo egentlig bare litt pinlig men vi har et vennepar som ble skilt for to år siden. Vi har hatt varierende kontakt gjennom årene, og det er først og fremst jeg og min venninne som har beholdt vennskapet. Min mann og hennes mann har hatt kontakt gjennom oss. Sikkert sendt noen meldinger i forbindelse med barna da de var mindre, da vi også har barn på samme alder som også har vært venner. Spesielt ett av barna, som samme kjønn og lik alder. Jeg har en gang før opplevd henne som flørtende mot min mann på en vinkveld. Da var jo både jeg og hennes egen mann tilstede, og jeg opplevde det vel helst som pinlig for hennes del/ og hennes manns del. Min mann var høflig avvisende, og ja jeg følte meg på ingen måte «truet». Hennes egen mann ble jo lei seg, og vi så på det som en fyllehendelse. Nå, etter skilsmissen forteller min mann at hun har kontaktet han på Snapchat med veldig uskyldige meldinger. Han har kun hatt hennes mann som Snapchat tidligere. Hun har ikke gjort det samme med meg. Hennes barn har tydelig fått hennes gamle mobil, og «overtatt» sin mors Snapchat som vi sendte meldinger til hverandre før. jeg reagerer på at hun plutselig ut av det blå har sendt flere meldinger til mannen, han har spurt meg, da det somregel gjelder barna, og vi har ledd litt av det. Han sier det rett ut, at hun har brutt en «grense», som han ikke anser som normal. Jeg er enig. Samtidig kjenner jeg at dette stikker, ingen ønsker en sånn venninne.. vi er godt over 40, det er liksom ikke det jeg hadde forventet i det hele tatt. At hun så åpenlyst «prøver å komme innpå» en av sine venninners mann. Jeg må jo bare avslutte dette vennskapet som vi har hatt i mange år.. er ikke redd for at min egen mann skal velge henne, er bare det at hun viser så lite respekt for meg, som gjør vondt. Hadde ALDRI trodd dette om henne. Vet ikke hva jeg skal si neste gang hun ringer meg. Anonymkode: d0e12...558 4 10 11
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Si det som det er til henne, ellers fortsetter ubehagelighetene. Sett grense. Anonymkode: 865a3...b22 22 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Alt 1: Fortell henne at hun har brutt en grense, og at både du og mannen nå kutter henne ut. Kjønn er viktig i vårt samfunn, og en kvinne henvender seg ikke til en mann på denne måten. Det er upassende. Dette innebærer selvsagt at din mann må slutte å svare på hennes henvendelser. Dere sperrer hennes nummer etter oppgjøret, både på din og din manns telefon. Alt 2: Ikke oppgjør, men veiledning. Hver gang hun henvender seg til din mann, vises hun over til din telefon. Du tilbyr henne ditt vennskap. Hun er skilt nå, og kanskje hun trenger noen å diskutere barneoppdragelse med. Anonymkode: 6c053...3f6 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Skrevet 28. juni 2023 Inviter hun på 3some med deg og mannen. Hvis du er glad i henne, da deler du mannen med henne og han føler seg elsket av at du er villig til gjøre såpass stor og intim tjeneste for ham ❤️ Anonymkode: c0322...d6f 2 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #5 Skrevet 28. juni 2023 Min kone giftet seg med kompisen min og jeg savner han. Er det noe som heter. Anonymkode: 60346...32a 1 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #6 Skrevet 28. juni 2023 Hun prøverommet ikke bare å få bekreftelse fra mannen din da? I utgangspunktet synes jeg dere to burde si ifra, enten du, men helst både du og mannen din sammen til venninnen din. Anonymkode: 8d866...60d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #7 Skrevet 28. juni 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Inviter hun på 3some med deg og mannen. Hvis du er glad i henne, da deler du mannen med henne og han føler seg elsket av at du er villig til gjøre såpass stor og intim tjeneste for ham ❤️ Anonymkode: c0322...d6f What the fuck.......... Anonymkode: 8d866...60d 27 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #8 Skrevet 28. juni 2023 Gode venninner holder ikke på sånn. Skjønner godt at dette er sårt og ja, jeg hadde kuttet denne type venninne tvert. Det er jo sosialt uintelligent. Anonymkode: d0e12...558 19
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #9 Skrevet 28. juni 2023 Hva med at din mann setter en grense og ta dem derfra? Rett og slett all han gir henne en tilbakemelding på at han opplever henne flørtete og finner det upassende. Så kan dere se om hun skjerper seg, evt. at hun blir flau og trekker seg unna så slipper du tenke på om du skal avvise henne eller ikke? Anonymkode: bbda1...401 6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #10 Skrevet 28. juni 2023 Nja, er du sikkert at hun er interessert i mannen din? Jeg tror det lureste er kanskje å vise at det blir for mye men uten å gå direkte. Folk pleier å respektere dere dette. Mannen kan jo si eller skrive at han foretrekker hun ta det med deg istedenfor ham. Jeg har spurt en del menn som er i forhold om litt forskjellig og pratet litt uten å prøve å sjekke opp. Jeg føler jeg klaffer bedre med menn på en måte. Men jeg har en mann da og prøver å vise at jeg ikke interessert hvis det blir misforstått da. Noen menn og damer er litt gærne og mistenker litt for mye synes jeg. Det at hun har flørtet litt på en vinkveld er litt pinlig da men jeg vet ikke jeg. Hadde en mann som er i forhold gjort det samme så hadde jeg tatt ganske lett på det. Kjekt noen liker meg og thats it. Anonymkode: cd326...ff4 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #11 Skrevet 28. juni 2023 Min mors venninne prøvde seg på pappa. Dette ødela vennskapet mellom moren min og denne «venninna». Så da vet du at dette ikke er en unik situasjon. Anonymkode: a02ce...d48 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #12 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva med at din mann setter en grense og ta dem derfra? Rett og slett all han gir henne en tilbakemelding på at han opplever henne flørtete og finner det upassende. Så kan dere se om hun skjerper seg, evt. at hun blir flau og trekker seg unna så slipper du tenke på om du skal avvise henne eller ikke? Anonymkode: bbda1...401 Eller at han svare "det må du spørre min kone om" hver gang det er noe hun spør om med barna. Er uansett enig i at han bør sette en grense. Anonymkode: 021d9...de6 7 2
Snok1 Skrevet 28. juni 2023 #13 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg reagerer på at hun plutselig ut av det blå har sendt flere meldinger til mannen, han har spurt meg, da det somregel gjelder barna, og vi har ledd litt av det. Han sier det rett ut, at hun har brutt en «grense», som han ikke anser som normal. Jeg er enig. Hun spør ham om barna og dere reagerer på det? Du store, dere er sensitive! 14
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #14 Skrevet 28. juni 2023 Har hun egentlig gjort noe galt da? Med mindre hun sender flørtete meldinger så ser jeg ikke problemet Anonymkode: a309b...ef0 8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #15 Skrevet 28. juni 2023 Hvordan er du så sikker på at hun prøver seg på ham? Hun har sendt noen uskyldige meldinger angående barna sier du, det høres ikke nødvendigvis så veldig flørtende ut for meg. Anonymkode: 5e727...2af 12 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #16 Skrevet 28. juni 2023 Er vel egentlig mer din mann som har gått over en grense siden han har godtatt henne på snapchat? Anonymkode: a309b...ef0 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #17 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller at han svare "det må du spørre min kone om" hver gang det er noe hun spør om med barna. Er uansett enig i at han bør sette en grense. Anonymkode: 021d9...de6 Opplever forøvrig selv at foreldre til barnas venner ofte henvender seg til samme kjønn. Mødre til meg og fedre til mannen min. Anonymkode: 021d9...de6 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #18 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan er du så sikker på at hun prøver seg på ham? Hun har sendt noen uskyldige meldinger angående barna sier du, det høres ikke nødvendigvis så veldig flørtende ut for meg. Anonymkode: 5e727...2af Men det er jo rart hvis hun ikke pleier å gjøre det og vanligvis har snakket med TS om sånt før. Hvorfor har hun byttet "informasjonskanal"? Og hvorfor bytte fra en god venninne til mannen hennes? Anonymkode: 021d9...de6 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #19 Skrevet 28. juni 2023 Ekstremt respektløst og jeg hadde aldri orket å ha ei sånn venninne. Jeg og mine venninner har ekstremt stor respekt for hverandres kjærester at vi har de ikke på Snapchat osv Anonymkode: f8ac9...72b 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #20 Skrevet 28. juni 2023 TS her.. Mannen har faktisk i meldingsform skrevet at «kan du ta dette med xxx», han reagerte heller ikke først på meldingene. Mer tilfeldig, det tok oss vel egentlig en 6 måneders tid for å skjønne at dette er et mønster fra hennes side. Hun har jo sendt litt bilder og oppdateringer, men han reagerer vel litt på selv at det var i gråsonen. Den fylle-episoden så jeg jo egentlig bare på som en «morsom» engangshendelse. Og de første gangene han spurte, så reagerte jeg heller ikke. Det er nok mengde meldinger over tid. Et mønster, som jo gjøt at min mann selv reagerer nå. Jeg synes ærlig talt ikke at vi er så pripne. Vi er jo godt voksne, men ja, akkurat dette fikk meg til å føle at vi var tenåringer igjen… jeg forventer faktisk at en venninne jeg har hatt i mange år ikke oppfører seg slik som dette. Hun blir jo bare « faset ut»… Men ja, for meg var det vondt, jeg er så paff…. Anonymkode: d0e12...558 7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå