Gå til innhold

Fiskeboller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere mat-guruer!

Min kjære er av en eller annen grunn uvanlig glad i fiskeboller, og jeg begynner å bli litt lei... :tristbla: Vi har alltid hvit saus, poteter og gulrøtter til. Eneste varianten jeg har prøvd er å ha skjell og reker til, men de er jeg ikke så glad i. (vet ikke helt hva disse skjellene kalles, men skjønner dere hva jeg mener?)

Er det noen som vet om en litt original vri, slik at jeg kan holde ut noen fiskebollemiddager til?

:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke så orginalt, men bruk fiskeboller i wok.

Skrevet

Karri i sausen er jo en klassiker, ihvertfall, surr karripulver sammen med smøret før du har i mel og begynner å spe sausen og lag ferdig som vanlig.

Det går også an å lage fiskeboller i chilisaus (chili og cayenne passer godt til hvit fisk): Surr hakket løk, hvitløk, rød chili, paprika, stangselleri og evnt fennikel i olivenolje, tilsett en boks tomater. Kok noen min til grønnsakene blir litt møre, smak til med salt, pepper og et par skjeer crème fraîche, og varm fiskeboller i sausen/gryten. Og så kan man ha ris til istedet for poteter. ;)

Skrevet

Støtter forslaget om karri i sausen....et must!!!

Men det er nydelig med sprøstekt bacon til fiskeboller. Gir det litt mer smak.

Skrevet

Ha ketsjup på! Jeg liker ikke fiskeboller i hvit saus, dersom ikke ketsjupen er med. Det er kjempegodt :-D

Skrevet

Vi lager karrisaus av karripasta, den er mer chillisterk enn madraskarripulver som stort sett er det vi får på glass her i landet (ikke noe galt med det altså, men jeg liker det litt mer spicy)

Surrer karriapsta med smør og mel og sper opp som til en vanlig hvit saus.

Har i fiskeboller og grønnsaker i sausen så det blir mer som en gryterett. Og serverer med ris eller kokte poteter til.

Fiskeboller i tomatsaus, med ris til er veldig godt.

Eksperimenterte en gang med kokosmelk i stedet for kumelk, vet ikke om jeg kan anbefale den komboen, da den var meget speiell og det ble med det ene forsøket....

:plystre:

Skrevet
Støtter forslaget om karri i sausen....et must!!!

Men det er nydelig med sprøstekt bacon til fiskeboller. Gir det litt mer smak.

Ja bacon er et must ved siden av også blomkål er den beste grønnsaken til syns nå jeg.

Skrevet

Mamma pleide å bytte ut hvitsausen med bergensk fiskesuppe (toro?). Veldig godt!

Skrevet
Mamma pleide å bytte ut hvitsausen med bergensk fiskesuppe (toro?). Veldig godt!

Jepp.

Da får vi "fiskebollesuppe"...

Vi bruker ikke potet og grønsaker til da, men bare spiser den som en vanlig suppe

Skrevet

steke dem og poteter

(jeg nektet å spsie fiskeboller i hvit saus som liten..så mamma stekte dem til meg i steden for)

Skrevet
Ha ketsjup på! Jeg liker ikke fiskeboller i hvit saus, dersom ikke ketsjupen er med. Det er kjempegodt :-D

Nei det må være sennep!

Skrevet

Min kjære er også uvanlig glad i fiskeboller, med det må være i hvit saus... Jeg syns det blir litt bedre hvis vi har spekeskinke, røkelaks eller bacon ved siden av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...