AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 En venninne jeg har snakker heletiden om hvor dårlig råd hun har. Har ikke penger til mat, klær, husleie osv. Spør ofte om penger av andre. Sint på pappaen sin og andre når de ikke gir henne penger. Skryter av alle som gjør det og hvor snille disse er. Hun lever på sosialtrygd og bostøtte. Hun har en kjæreste fra utlandet som ikke har inntekt, så hun forsørger han også. Likevel har hun nettopp kjøpt bil og tatt en stor tatovering til mange tusen kroner. Normalt sett bryr jeg meg ikke om hvordan andre bruker pengene sine, jeg vet også at hun sliter med div ting. Men venninna mi skylder både meg og andre vi kjenner penger. Hun har spilt mye på samvitttgheten min. Jeg har innsett at jeg ikke får pengene tilbake, jeg låner ikke ut mer enn det jeg kan "tape", selv om det er kjipt å ikke få tilbake. Her om dagen sendte hun skryte bilde av tatoveringen, og den er ikke rent liten. Jeg vet den koster en del. Jeg vurderer nå å kutte henne ut og synes det er slemt å gå rundt å skryte av bilen og tatoveringen samtidig som hun klager over hvor dårlig råd hun har og skylder andre penger. Samtidig får jeg litt dårlig samvittighet da jeg vet hun ikke har så mange venner igjen. Anonymkode: a3b78...82b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Har selv kuttet en sånn venninne. Levde på uføretrygd, bruker alle pengene på festing og tatovering. Mannen betaler alle utgifter og tar hånd om barna hjemme. Dette er en person som er 38 år gammel og oppfører seg som 16 åring. Det virker dessverre som at hun kun bruker deg for penger Anonymkode: 4dc5b...0b4
mereo Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Det er helt ok å gi slipp på sånne folk. Å fortsette ett vennskap basert på dårlig samvittighet er vel ikke ett vennskap man i utgangspunktet vil ha. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Skrevet 28. juni 2023 Høres jo ut som et vennskap basert på feile premisser siden hun både er skyldig deg penger og tillater seg å bli sint om hun ikke får låne..så ja,innafor og kanskje på tide å avslutte. Anonymkode: 409ae...daa
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #5 Skrevet 28. juni 2023 La meg gjette. Du har ikke sagt noe til henne Anonymkode: 9bdb7...15a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #6 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): La meg gjette. Du har ikke sagt noe til henne Anonymkode: 9bdb7...15a Jeg har minnet henne på flere ganger at hun skylder meg penger. Anonymkode: a3b78...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå