AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Jeg har diagnosen panikkangst og lurer på om kaffe kan være med på å trigge anfall hos enkelte? De dagene jeg drikker kaffe sliter jeg med uro, nervøsitet og kan få hjertebank og angstfølelse, men når jeg holder meg unna kaffe så opplever jeg det ikke like sterkt. Flere som har samme erfaring? Tror jeg bare skal kutte kaffe helt.. Anonymkode: e6741...9d2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Ja, bare å Google så får du bekreftet det... Anonymkode: 37465...033 4
Bergenserdame Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Ja. Drikker ikke kaffe og det har ingen gode effekter hos meg.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Veldig vanlig, ja. Anonymkode: b1d98...147
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #5 Skrevet 30. juni 2023 Jeg har hatt nye angst men aldri reagert på kaffe, kaffe er bare godt. Kan derimot ikke ta en slurk øl eller alkohol før angsten kommer og blir forsterket. Så at en kan bli påvirket av enkelte ting tviler jeg ikke på. Anonymkode: 56840...e83
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Ja definitivt. Har slitt med angst i perioder og har da merket at kaffe er en klar trigger for meg. Dropper kaffe helt i sånne perioder. Kjedelig, men det må til. Når jeg ikke er plaget av angst så går det bra. Men tåler ikke mye kaffe uansett maks 2 kopper om dagen. Anonymkode: 0102a...2d7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 Ja. Kaffe, te og energidrikker inneholder mye koffein, og kan gi slike symptomer som du nevner. Det er nok ganske individuelt hvor mye hver og en tåler, men drikker man 2 kopper/bokser av dette med kort mellomrom så kan man kjenne det. Andre ting som sjokolade og kakao inneholder også litt, men ikke så mye. Det finnes også noen medisiner/smertestillende som kan inneholde koffein. Anonymkode: 2ec26...afe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå