Gå til innhold

Renteøkning i Norges bank og min bank

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at min bank har fulgt Norges bank hele veien, min rente har økt akkurat like mye som Norges bank har økt den.

Jeg ser i vgs sak om Hallgeir Kvadsheim at du skriver noen sånt som "om banken tar hele marginen".

Noen som har opplevd at renten på lånet har økt mindre enn en renteheving?

Skal sier at jeg sett og vis har opplevd det selv, men da på sparekontoen😆

Anonymkode: 33196...0c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nordea sine NITO-kunder hadde en renteøkning som ikke var 100% mener jeg.

Anonymkode: 4fa17...8f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det én gang, i Bulder, at de ikke satte opp like mye som Norges Bank.

Anonymkode: 943d6...3f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser at min bank har fulgt Norges bank hele veien, min rente har økt akkurat like mye som Norges bank har økt den.

Jeg ser i vgs sak om Hallgeir Kvadsheim at du skriver noen sånt som "om banken tar hele marginen".

Noen som har opplevd at renten på lånet har økt mindre enn en renteheving?

Skal sier at jeg sett og vis har opplevd det selv, men da på sparekontoen😆

Anonymkode: 33196...0c8

Blei gjeldfri ved inngangen til pensjonalderen 2014 etter vel  40 år med renter som ikkje er samanlignbare med rentene idag.

Er nå mer opptatt av innskuddsrenten eller utlånsrenten , og  Nordea m/ fl var tidleg ute å antydet at de skulle følge opp rentehevingen  på både utlån, og innskudd. Sålangt har ein ikkje sett noen endring av innskuddsrenten i Nordea.  Det er ingen tvil om at bankene tjener n"fett " på  rentehevningene, og det bør selvsagt også kome kundene tilgode.   

Anonymkode: 7da59...ba9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lånerenten vår har økt bittelitt mindre enn økningene til Norges Bank.

Siste varslede renteøkning trår i kraft i juli i vår bank. Da har lånerenta økt med 3,167 prosentpoeng, mens Norges Banks styringsrente har økt med 3,25 prosentpoeng. Foreløpig har ikke vår bank varslet renteøkning etter at styringsrenta ble satt opp nå sist.

Anonymkode: c7254...d02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...