AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Del Skrevet 28. juni 2023 Jeg begynner å lure på om det er jeg som er rar. Når jeg trener ser jeg ut som en tomat og svetten renner midt på ryggen og magen. Er svett i ansiktet (overleppa) også. Mens mange andre på treningssenteret ser knusktørre ut. Kunne vært tatt ut av en katalog for treningsklær liksom Jeg er godt trent og slank, så man skulle ikke tro at ting er så mye mer anstrengende for meg heller. Hva med dere - blir dere svette? Anonymkode: 50966...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 28. juni 2023 #2 Del Skrevet 28. juni 2023 Kommer helt an på innholdet i økta, og dessuten på vær og klima (svetter MYE mer når det er lummert sånn som de siste dagene har vært hvor vi bor). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Del Skrevet 28. juni 2023 Det kommer an på aktivitet og omgivelser. Når jeg trener styrke, svetter jeg mye mindre enn om jeg løper i samme temperatur. Da svetter jeg bare litt på brystet som regel. Om jeg løper, og det er varmt/innendørs, renner det av meg. Som i virkelig renner. Løper jeg på mølle, har jeg med klut å tørke meg med underveis, så det ikke drypper... Er det kaldt ute, så svetter jeg ikke noe særlig mens jeg løper - men svetter som en gris i det jeg kommer inn døren hjemme, og må vente med dusjen i minst ti minutter, for det er ikke vits å dusje siden jeg bare er like svett igjen når je gkommer ut av dusjen. Hvor mye man svetter kommer også an på hvor godt trent man er til å svette. Man blir "flinkere" til å svette jo mer kroppen er vant til aktivitet. Jeg svetter mye mer nå, som veldig godt trent, enn som helt utrent for tyve år siden. Anonymkode: 8c695...9ae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Del Skrevet 28. juni 2023 Aldri likt trene inne fordi jeg driver av svette. Det pipler ut på hele kroppen og gjør klærne tunge og kalde. Ute slipper jeg det annet enn på varme sommerdager. Anonymkode: f0e83...404 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #5 Del Skrevet 28. juni 2023 Tenker jo at man har vel egt ikke trent noe særlig hvis man ikke blir svett av det.. Anonymkode: 12ee2...df9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #6 Del Skrevet 28. juni 2023 Med mindre det er kaldt og jeg trener utendørs, svetter jeg som bare det. Unntaket er gjerne dersom jeg trener styrke for overkroppen. Men alt av kardio og styrke på bein gjør at det renner. Svetter lite i ansiktet, men overalt ellers. Kan kun bruke svarte tightser hvis jeg ikke vil se ut som jeg har tisset på meg. Har en spinningsykkel innendørs hjemme som jeg liker å sykle på. Der har jeg satt opp en vifte for å unngå å svette i hjel. Anonymkode: b4a09...dfa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #7 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker jo at man har vel egt ikke trent noe særlig hvis man ikke blir svett av det.. Anonymkode: 12ee2...df9 Da tenker du litt feil. Trener man i lav temperatur, trenger ikke kroppen svette for å kjøle deg ned. Løfter man vekter, og fokuserer på økt styrke (fremfor hypertrofi o.l.) har man gjerne nok hvile mellom settene til at man rekker kjøle seg ned, og i tillegg har man lave nok repetisjoner til at man gjerne ikke rekker å bli svett før man setter inn hvilen. Anonymkode: 8c695...9ae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #8 Del Skrevet 28. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor mye man svetter kommer også an på hvor godt trent man er til å svette. Man blir "flinkere" til å svette jo mer kroppen er vant til aktivitet. Jeg svetter mye mer nå, som veldig godt trent, enn som helt utrent for tyve år siden. Anonymkode: 8c695...9ae Virkelig? Det ante jeg ikke! Jeg svetter også mye mer nå enn som utrent, men jeg trodde det var fordi treningsøktene ble mer effektive når man har den rette teknikken innøvd. Anonymkode: 50966...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 28. juni 2023 #9 Del Skrevet 28. juni 2023 Varierar veldig. Er kronisk varm og svetter nesten alltid, men ikkje veldig mykje. Lange sett byrjar svetta å piple, eller på korte men veldig intense/tunge sett. Meir om sommaren enn vinteren som mange har sagt. Svetter alltid på cardio då. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. juni 2023 #10 Del Skrevet 28. juni 2023 Hvis man ikke svetter så trener man da ikke særlig tungt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 28. juni 2023 #11 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker jo at man har vel egt ikke trent noe særlig hvis man ikke blir svett av det.. Anonymkode: 12ee2...df9 Joda. Noen av oss har anhidrose og svetter ikke. Ikke at det er en behagelig tilstand - vi får ikke avkjølt oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 28. juni 2023 #12 Del Skrevet 28. juni 2023 Selvsagt svetter jeg, ellers er det jo ikke vits i å kalle det for trening. Da er det heller "en rusletur i parken". Å svette som den reneste niagarafossen gjør meg godt. Jeg renser ut det som var der inne og tilfører nytt friskt vann, frukt etc. Tror at kropp og sinn har stort utbytte av å få kjørt seg skikkelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #13 Del Skrevet 28. juni 2023 Svette er fett som gråter! har jeg hørt en eller annen plass. Du får bruke dette som en slags motivasjon. Anonymkode: 1a5ab...c49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #14 Del Skrevet 28. juni 2023 Er man godt trent, så kan man svette mer siden kroppen klarer å presse seg hardere. Er man knusktørr etter en økt, så vil jeg si man har vært litt slapp Anonymkode: 683ce...01c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 28. juni 2023 #15 Del Skrevet 28. juni 2023 Ja, svetter som en gris. Jeg bor like ved treningsstudioet men må bytte t-skjorte før jeg går hjem fordi jeg ikke får meg til å gå i offentlighet med ei skjorte som ser ut som den har vært under vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #16 Del Skrevet 28. juni 2023 Kommer an på gener jeg blir alltid tomatrød og svett. Sånn er det bare. Anonymkode: 12b74...5e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #17 Del Skrevet 28. juni 2023 Svetter ikke så mye av styrke, men av cardio ja. Kommer an på hvor høy pulsen er og hvor lenge Anonymkode: c0a86...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #18 Del Skrevet 28. juni 2023 Jeg svetter skikkelig om jeg trener cardio, men svært lite når jeg trener styrke. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenker jo at man har vel egt ikke trent noe særlig hvis man ikke blir svett av det.. Anonymkode: 12ee2...df9 Da kanskje jeg skulle fått igjen pengene fra PT, siden han tydeligvis ikke trente meg noe særlig? Anonymkode: 841e3...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #19 Del Skrevet 28. juni 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Det kommer an på aktivitet og omgivelser. Når jeg trener styrke, svetter jeg mye mindre enn om jeg løper i samme temperatur. Da svetter jeg bare litt på brystet som regel. Om jeg løper, og det er varmt/innendørs, renner det av meg. Som i virkelig renner. Løper jeg på mølle, har jeg med klut å tørke meg med underveis, så det ikke drypper... Er det kaldt ute, så svetter jeg ikke noe særlig mens jeg løper - men svetter som en gris i det jeg kommer inn døren hjemme, og må vente med dusjen i minst ti minutter, for det er ikke vits å dusje siden jeg bare er like svett igjen når je gkommer ut av dusjen. Hvor mye man svetter kommer også an på hvor godt trent man er til å svette. Man blir "flinkere" til å svette jo mer kroppen er vant til aktivitet. Jeg svetter mye mer nå, som veldig godt trent, enn som helt utrent for tyve år siden. Anonymkode: 8c695...9ae Andre faktorer som kan påvirke svette er bl.a hormoner. Anonymkode: 54a34...cd3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #20 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor mye man svetter kommer også an på hvor godt trent man er til å svette. Man blir "flinkere" til å svette jo mer kroppen er vant til aktivitet. Anonymkode: 8c695...9ae Så enkelt er det ikke. Jeg fikk alltid så mye pes fra venninnene mine på trening før, jeg tok meg hardt ut, men jeg var ikke særlig svett/så ikke veldig svett ut (jeg svettet mest under brystene og ryggen, så det var ikke så synlig). De skjønte ikke hvordan det var mulig å se så lite svett ut. Jeg synest faktisk det var irriterende, fordi jeg følte jeg trente veldig hardt, men følte ikke jeg fikk så god effekt (forbrente kalorier) av det siden jeg svettet så lite. Svettet også lite utenom, hadde sjeldent behov for å bruke deodorant, det stinket ikke av meg. Nå i 30-åra har det hele snudd om. Jeg svetter av ingenting. Kan bli helt svett av å sitte å jobbe om det er bare litt varmt i rommet eller det er høyt tempo på jobb. Har en skade nå, så får ikke testa hvor mye jeg hadde svetta nå ved en skikkelig økt, men mistenker at det hadde vært mye. Det renner meg av meg om jeg sitter i sola også. Dette har ikke noe med aktivitetsnivået mitt å gjøre, for jeg er veldig utrent nå etter skaden (det begynte forøvrig før skaden), men dette har nok med hormoner å gjøre. Og ja, jeg er helt nødt til å bruke deo nå, kan plutselig merke at det lukter skikkelig svette fra armhulene om jeg har glemt å ta på. Anonymkode: 76024...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå