Gå til innhold

Jobbsøknad-HJEEEELP!

Gjest Gjest nå

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå

Ja, så sitter jeg her og holder på å skrive en jobbsøknad. Jeg har vært trygdet i flere å pga sykdom, men nå som formen min begynner å bli bedre vil jeg gjerne prøve meg litt i jobb. Hvordan kan jeg formulere dette i en jobbsøknad uten at det kun hørs negativt ut??

Det er jo flere års "glipp" i min CV, og jeg har ingen annen utdannelse enn videregående. Lurer også på hva jeg skal skrive som referanse, da jeg jo faktisk ikke har noen jobberfaring fra tidligere. Dette er en deltidsstilling på en bensinstasjon, så de kan vel ikke ha alt for høye krav til søkerne skulle jeg tro..

Og... Har dere et annet ord for "seviceminded" så hadde jeg satt pris på å få høre det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_trådstarter_*

Jeg kan jobbe og tjene inntil 1G, altså omlag 60000 kr nå. Jeg har lyst til å prøve meg i jobb for å se om jeg "tåler" det, det er jo ikke akkurat så moro å være trygdet... Drømmen er jo å kunne slippe å være trygdet- på sikt i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Så bra da :)

Ja, jeg håper det går bra hvertfall ;)

Men noen som kan hjelpe meg litt med hvordan jeg skal formulere meg? Syns dette er litt vanskelig...

Et eks til jeg lurer på er om jeg skal ta med på CV`n det siste året jeg gikk på vgs som jeg måtte slutte før eksamen pga sykdom? Eller er det da bedre å bare skrive grunnkurs og VK1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke skrive det du skriver her da? At du vil gjerne vil jobbe for å slippe å være trygdet for alltid, og at det da passer med en deltidsjobb som en "myk start". Det bør vise en vilje til å stå på.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du kan få deg en praksisplass gjennom aetat eller sosialkontoret istedet? da får du jo testa om du klarer å fungere i en jobb uten at det er like "alvorlig" som en betalt jobb... hvis noen skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Medister

Har du vært i kontakt med det lokale trygdekontoret ditt? Jeg vet at flere trygdekontor har ulike tilbud for folk som ønsker å prøve seg i arbeid igjen, og det er vel blant annet sånn fra i år at pensjonsrettighetene dine "fryses" i inntil 5 år dersom du går over i arbeid (altså at du automatisk beholder retten til uførepensjon dersom det viser seg at du ikke klarer å jobbe så mye du ønsker).

I selve søknaden tror jeg at jeg ville ha satset på å være ærlig og kortfattet. Skrvi hva du har av utdannelse, når du ble syk, hvor lenge du har vært ufør og at du nå ønsker å prøve deg i arbeid igjen. Ikke lag noen lange historier, hvis de vil vite mer om noe venter de til intervjuet.

Lykke til på veien mot arbeid!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Tusen takk for mange svar her!:)

Jeg har tenkt på å ta kontakt med både trygdekontoret og aetat for å "komme i gang" med noe, men har avventet dette litt.

Litt av grunnen til at jeg helst vil prøve meg på egenhånd er det økonomiske, altså om jeg jobber eller gjør noe gjennom aetat så vil jeg ikke få noe høyere inntekt enn trygda, men hvis jeg jober "på egenhånd" så kan jeg tjene 60000 kr utenom trygda. Jeg mister da bostøtta jeg har rett på nå, men jeg vil heller jobbe og føle at jeg mestrer noe jeg har ordnet helt selv.

Jeg har skrevet søknad til to forskjellige deltidsjobber nå, og jeg har ikke bortforklart noe, men velger å ikke fortelle alt i en søknad. Kommer jeg inn på intervju forteller jeg selvsagt hvordan tingene ligger an.

Nok en gang, takk for svar her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...