Gå til innhold

Fattige, vi må tenke litt nytt:-)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stadig flere blir fattige i Norge, og forskjellen mellom fattig og rik blir bare større og større. Mange på trygd tror ting vil bli annerledes ved å stemme på røde partier, og at skattene for de rike vil gå mere opp. Men, jeg tror Norge nå bare begynner å likne de fleste andre eruopeiske land, med mere fattigdom. Dette er umulig å snu. Det bygges ikke flere boliger i Oslo sentrum, så prisene vil ikke gå ned. Strømmen kommer til å fortsette å være dyr, og matvareprisene går heller ikke ned igjen. Så, hvordan løser andre  land det? Storfamilier bor sammen og deler på husleie, mat, strøm etc.  Det er ikke en menneskerett å eie/leie sitt eget. Tenker det er en veldig god ide. Så kan de unge passe på de gamle, alle utgifter kan deles og man har litt mer å rutte med:-)

Anonymkode: 94645...600

• Liker 8
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk før gjøre som i nordmenns drømmeland Usa: Bo i bil, telt evt på gaten. Tusenvis gjør det i dag i feks LA eller SF.

Anonymkode: 2b32f...2e9

• Nyttig 2
Skrevet

Elendige forslag, ts. Og jo, det er en menneskerett å ha sitt eget sted å bo. Men det betyr ikke at alle mennesker på kloden har et liv som gir dem det de har menneskerett på. Dyp fattigdom og dårlig utbygd infrastruktur, boligmangel, overbefolkning osv er med på å frarøve millioner av mennesker deres menneskerettigheter, så de må ty til nødløsninger som å stue seg sammen med foreldre og slektninger. 

Hadde jeg skullet bo i samme hus med faren min i dag, så tror jeg vi hadde endt opp med å ta kål på hverandre etter noen måneder bare... Vi bodde i samme bolig en periode på seks uker for noen få år tilbake, og det var nok. Vi hadde våre første krangler i voksen alder allerede etter to uker under samme tak. Og det ble flere.

Det var jaggu meg godt å flytte hjem igjen når leiligheten min var klar!

Det er en grunn til at folk flytter hjemmefra i en viss alder, når de blir voksne. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Røde partier er veien. Ikke at man kan forsvare Putins krigspolitikk men han har hvertfall sørget for at alle har tilbud om et sted å bo, mindre fattigdom, mer penger til de som er syke og ikke har jobb, mer penger til de som føder og er hjemme med barn osv. 

I andre land der man ser konservativ og høyrevridd politikk regjert og regjerer så er fattigdommen mye verre, glem aldri at det er Solberg regjeringen som ble skyld i at 153.000 flere barnefamilier havnet under fattigdomsgrensen og at over 200.000 uføre mistet bostøtte. 

Anonymkode: e3e4a...d2a

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Stadig flere blir fattige i Norge, og forskjellen mellom fattig og rik blir bare større og større. Mange på trygd tror ting vil bli annerledes ved å stemme på røde partier, og at skattene for de rike vil gå mere opp. Men, jeg tror Norge nå bare begynner å likne de fleste andre eruopeiske land, med mere fattigdom. Dette er umulig å snu. Det bygges ikke flere boliger i Oslo sentrum, så prisene vil ikke gå ned. Strømmen kommer til å fortsette å være dyr, og matvareprisene går heller ikke ned igjen. Så, hvordan løser andre  land det? Storfamilier bor sammen og deler på husleie, mat, strøm etc.  Det er ikke en menneskerett å eie/leie sitt eget. Tenker det er en veldig god ide. Så kan de unge passe på de gamle, alle utgifter kan deles og man har litt mer å rutte med:-)

Anonymkode: 94645...600

Dette er tanker fra en som aaaaaaaaaldri vil endre sitt levesett fra nå pga privilegier. (Som TS 100% kun vil si skyldes "hardt arbeid")

Prove me wrong.

Norge er et av verdens rikeste land. Det meste er veldig annerledes her.

Endret av Fant80
  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg vokste opp, så bodde vi 4 generasjoner i samme hus, dvs min oldemor, bestemor og bestefar, min mor, en onkel og meg.

Vi skilte oss nok veldig ut,  sånn sett.

K46

Anonymkode: bb86f...e91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Million said:

Elendige forslag, ts. Og jo, det er en menneskerett å ha sitt eget sted å bo. Men det betyr ikke at alle mennesker på kloden har et liv som gir dem det de har menneskerett på. Dyp fattigdom og dårlig utbygd infrastruktur, boligmangel, overbefolkning osv er med på å frarøve millioner av mennesker deres menneskerettigheter, så de må ty til nødløsninger som å stue seg sammen med foreldre og slektninger. 

Hadde jeg skullet bo i samme hus med faren min i dag, så tror jeg vi hadde endt opp med å ta kål på hverandre etter noen måneder bare... Vi bodde i samme bolig en periode på seks uker for noen få år tilbake, og det var nok. Vi hadde våre første krangler i voksen alder allerede etter to uker under samme tak. Og det ble flere.

Det er en grunn til at folk flytter hjemmefra i en viss alder, når de blir voksne. 

Hvor i alle dager står det i menneskerettighetene at man har rett til et eget sted å bo uten øvrig familie?

Anonymkode: 260aa...075

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Spar opp til en campingvan og live off the grid ute i skogen. Med en rifle og litt survival mode så går det.

Anonymkode: a0b41...09b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Røde partier er veien. Ikke at man kan forsvare Putins krigspolitikk men han har hvertfall sørget for at alle har tilbud om et sted å bo, mindre fattigdom, mer penger til de som er syke og ikke har jobb, mer penger til de som føder og er hjemme med barn osv. 

I andre land der man ser konservativ og høyrevridd politikk regjert og regjerer så er fattigdommen mye verre, glem aldri at det er Solberg regjeringen som ble skyld i at 153.000 flere barnefamilier havnet under fattigdomsgrensen og at over 200.000 uføre mistet bostøtte. 

Om vi ser bort at uførereformen var rødgrønt verk og økningen i fattigdom i all hovedsak skyldes innvandring fra den 3. verden.

Endret av Kokeplate
Skrevet

Så vi single som har traumer fra oppvekst skal flytte hjem eller sulte?

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor har ikke dagens regjering reversert dette med et pennestrøk? Jo, fordi det ikke er penger til det og tiltakene ville ha blitt gjennomført før eller siden uavhengig av hvem som sitter i regjering.

• Nyttig 2
Skrevet
Million skrev (4 timer siden):

Feil. Man skal ha et sted å bo. Og bo sammen med familie eller venner tilfredsstiller dette.

ARTIKKEL 25: Alle skal ha adgang til mat, klær og et trygt sted å bo, og alle må kunne få hjelp av en lege når det er nødvendig. Ingen skal lide sykdom eller ekstrem nød bare fordi de har dårlig råd.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk før gjøre som i nordmenns drømmeland Usa: Bo i bil, telt evt på gaten. Tusenvis gjør det i dag i feks LA eller SF.

hvafornoe?

Anonymkode: 22495...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få leie hos meg...

for en pris ✔️🎅🏿

Skrevet
Topsi skrev (11 minutter siden):

Så vi single som har traumer fra oppvekst skal flytte hjem eller sulte?

Nei , men de bør jobbe hardt for å komme ut av både ensomhet og livsopphold på et minimum. Jeg tror dessverre samfunnet blir «kaldere» og der blir viktigere å kunne klare seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor heller på gata enn å bo med mine foreldre.

• Nyttig 4
Skrevet

Så det er ikke en menneskerett å ha et sted å bo, men en menneskerett å drite på gata?

• Nyttig 3
Skrevet
Brunello skrev (10 minutter siden):

Hvorfor har ikke dagens regjering reversert dette med et pennestrøk? Jo, fordi det ikke er penger til det og tiltakene ville ha blitt gjennomført før eller siden uavhengig av hvem som sitter i regjering.

Norge har aldri i historien vært rikere. Sverige får til mye mye mer med langt dårligere råd enn oss! Så det vi sliter med her er udugelige og korrupte politikere. De siste dagers avsløringer og ministeravganger bekrefter dette!

I Norge BLØR ingen leve under fattigdomsgrensen! Ingen!

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spar opp til en campingvan og live off the grid ute i skogen. Med en rifle og litt survival mode så går det.

Du skal ha ok helse for å gjøre det. Med tanke på påfyll av vann, tømming av toalett og alt det. Jeg ville f.eks ikke klart meg slik.

Anonymkode: 5a12e...eda

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...