AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Jeg har legetime i morgen. I mellomtiden sliter jeg med å fokusere på noe annet. For ca to uker siden oppdaget jeg en liten kul på størrelse med en ert i vevet like over brystvorten. Jeg synes den har blitt litt mer markant nå enn da jeg først oppdaget den. Jeg finner ikke noe som kjennes likt ut noe annet sted i og rundt brystene. Det er ikke mulig å flytte på kulen. Jeg skjønner jo at det er umulig for noen her å si om det er kreft eller ikke, men lurer på om noen med erfaring kan si noe om hvordan dere oppdaget en kul og prosessen etter det? Er ikke ute etter noe betrygging eller lignende, bare deres erfaringer. Anonymkode: bf164...af2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Min erfaring: kjente kul, fikk fastlegetime dagen etter og ble sendt til mammografi og ultralyd/biopsi innen 5 dager (tror jeg). Såkalt pakkeforløp når man oppdager noe som kan være kreft. Det var heldigvis en harmløs kul hos meg. lykke til! Anonymkode: f971f...c12 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Opplevde det samme, ble henvist mammografi og var overbevist om at nå skulle jeg dø av brystkreft.(har helseangst) Men heldigvis var kulen harmløs, og ingenting som skulle gjøres noe med. Ifølge legen som tok mammografiundersøkelse er det som regel ingenting.. Godt å få det sjekket! Anonymkode: 58489...279 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Skrevet 28. juni 2023 Ble henvist av fastlegen til mammografi og ultralyd. Ufarlig cyste, de fant faktisk flere også. Skal ikke gjøres noe med, får bare være der. Anonymkode: 4bf00...a35 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 Hvordan gikk det med deg? Anonymkode: f814d...ee1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #6 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan gikk det med deg? Anonymkode: f814d...ee1 Veldig fint hittil. Fastlegen var veldig beroligende, sa det kjentes ut som vevsknute eller noe sånt, at jeg ikke var i noen risikogruppe, og at jeg skulle prøve å ikke bekymre meg. Men også at de tok det på alvor, og ikke tok noen sjanser. Tok blodprøve som var helt fin og ble henvist til ultralyd/biopsi. Så får vi se Anonymkode: bf164...af2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #7 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Veldig fint hittil. Fastlegen var veldig beroligende, sa det kjentes ut som vevsknute eller noe sånt, at jeg ikke var i noen risikogruppe, og at jeg skulle prøve å ikke bekymre meg. Men også at de tok det på alvor, og ikke tok noen sjanser. Tok blodprøve som var helt fin og ble henvist til ultralyd/biopsi. Så får vi se Anonymkode: bf164...af2 Så bra! Hos meg viste det seg at det var en muskelknute. Fikk heldigvis tatt en ordentlig sjekk med ul og nammografi. Den er er borte nå💕 Anonymkode: f814d...ee1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #8 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Så bra! Hos meg viste det seg at det var en muskelknute. Fikk heldigvis tatt en ordentlig sjekk med ul og nammografi. Den er er borte nå💕 Anonymkode: f814d...ee1 Så godt å høre! ❤️ Satser på at det går fint her også, og om det skulle vise seg å være noe skummelt, har jeg uansett gjort det jeg kan gjøre Anonymkode: bf164...af2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå