Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 jeg skriver en oppgave om lek og må blant finne en forskjell på tradisjonslek, idrettslek og spill. Gjerne en kort og grei forskjell / definisjon.. Oppgaven kan nemlig ikke være lenger enn 3 sider, og jeg har skrevet 4 alt (har flere temaer..) Så jeg trenger en kortere definisjon en den jeg selv skrev for den ble for omfattende... Noen som kan hjelpe med dette....
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 I hvilken forbindelse skriver du denne oppgaven? Hvordan er oppgaven formulert, hva fagstoff må du ha med? Skal du gå dypere inn i enkelte typer lek, eller skal du skrive litt om alle typer?
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #3 Skrevet 16. januar 2006 går førskolelærer utd. og har allerede skrevet en del om lek i sin helhet med forskjellige forskere sitt syn, men må nå selv komme frem til en forskjell på tradisjonslek, idretstlek og spill... Det eneste jeg har kommet frem til så langt er at tradisjonslek ofte er leker med lang tradisjon, slå på ring, gjømsel, sisten osv idrettslek er knyttet opp mot idrett, slåball, håndball osv spill er ofte konkurranse med 1 eller flere vinnere... er litt ussiker på denne, får det finnes jo spill uten vinnere også, sånne samarbeidsspill..
marta Skrevet 16. januar 2006 #4 Skrevet 16. januar 2006 Tradisjonsleker er kan en vel definere slik: sanger og danser fra foreldre- og besteforeldregenerasjonen og fra andre kulturer idrettslek: Lek der barna får fysisk utfoldelse (er litt usikker selv her) Håper dette hjelper deg litt på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå