Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det stadig, at noen må kommentere: «Åja, det er deg.» Selv har jeg fått den et par ganger selv om jeg ikke har stilt spørsmålet før. Jeg har også sett den i andre tråder som ligner på hverandre.
Men da lurer jeg, er det bare lov å stille ett spørsmål her inne? Kan man ikke forsøke å se situasjonen fra en annen vinkel og spørre om det derfra?

Og til deg som alltid må kuppe trådene med denne unødvendige kommentaren, kan du slutte?

Anonymkode: 23ba7...195

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når enkelte brukere har vært her for lenge, begynner de å svare stygt som om de eide hele plassen. Overse dem og spør om det du vil, så får du skikkelige svar etter hvert.  :)  KG er egentlig ikke for nybegynnere, dessverre. 

Anonymkode: 8b3ed...57c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen brukere starter samme tråd om samme tema igjen og igjen. Samme problemstilling gjentas flere ganger over mange måneder. De har fått side opp og side ned med støtte, tips og råd, men fortsetter i samme tralten måned etter måned.

Det er egentlig ganske trist.

Anonymkode: 9b394...9bd

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Deg igjen ja

Anonymkode: 2b1ae...ae7

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

I slike tråder, som reelt er fra samme person som tidligere, så er «den nye vinkelen» sjeldent spesielt ny (det finnes sikkert unntak). Det er som oftest bare enda et forsøk på en unnskyldning for å unngå å se det andre ser, ikke en helt ny og annen virkelighet. Jeg synes at man kan svare respektfullt uansett, eller la være å svare, men trådstartere som velger å starte flere tråder om samme tema må også regne med at de fleste rådene fra de(n) tidligere trådene fremdeles står seg, og fremdeles er de beste rådene folket på KG har å gi i situasjonen, det ser det ut til at noen av dem glemmer. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ananas. said:

I slike tråder, som reelt er fra samme person som tidligere, så er «den nye vinkelen» sjeldent spesielt ny (det finnes sikkert unntak). Det er som oftest bare enda et forsøk på en unnskyldning for å unngå å se det andre ser, ikke en helt ny og annen virkelighet. Jeg synes at man kan svare respektfullt uansett, eller la være å svare, men trådstartere som velger å starte flere tråder om samme tema må også regne med at de fleste rådene fra de(n) tidligere trådene fremdeles står seg, og fremdeles er de beste rådene folket på KG har å gi i situasjonen, det ser det ut til at noen av dem glemmer. 

Enig. Tror jeg aldri har sett ny vinkel. Det som går igjen er at de ikke fikk svarene de ønsket i den opprinnelige tråden og derfor spør på nytt. 

Når det er sagt så synes jeg ikke man bør si "er det deg igjen". Ikke bare er det frekt svar, men man kan jo ikke vite 100% sikkert at det er samme bruker. I tillegg er det frekt også å spekulere hvem som er bak AnonymBrukeren-brukeren. Man bruker jo AB- brukeren nettopp for å være anonym. 

Men jeg skjønner at en del får slike svar. Og problemet er ikke at du skriver 2 tråder. Men om du har skrevet 50 like tråder, alltid får det samme svaret og du alltid gjør det motsattte. Så kan du ikke forvente å få et annet svar i den 51-tråden. Om noe så begynner nok folk å lure på om du har en diagnsoe du ikke forteller om. 

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Når enkelte brukere har vært her for lenge, begynner de å svare stygt som om de eide hele plassen. Overse dem og spør om det du vil, så får du skikkelige svar etter hvert.  :)  KG er egentlig ikke for nybegynnere, dessverre. 

Anonymkode: 8b3ed...57c

Det er dessverre helt sant. 

Anonymkode: df97a...0e8

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser det stadig, at noen må kommentere: «Åja, det er deg.» Selv har jeg fått den et par ganger selv om jeg ikke har stilt spørsmålet før. Jeg har også sett den i andre tråder som ligner på hverandre.
Men da lurer jeg, er det bare lov å stille ett spørsmål her inne? Kan man ikke forsøke å se situasjonen fra en annen vinkel og spørre om det derfra?

Og til deg som alltid må kuppe trådene med denne unødvendige kommentaren, kan du slutte?

Helt enig med deg, det er en uting.

Jeg har også laget tråder om problemer jeg har hatt, og så fått slengt etter meg at "åh, er du enda ikke ferdig med det der?" eller "dette er trolling." Det er utrolig irriterende at folk kommer med sånne frekke, falske anklager.

Dette er jo et forum for å få meninger og innspill fra andre om ulike temaer, så de som ikke takler at ulike folk iblant har lignende problemer som andre har hatt før, kan rett og slett slutte å kommentere.

Anonymkode: 339c8...609

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både blitt irritert av det jeg oppfatter som gjentagelsestråd/svært likt tema fra trolig samme bruker- OG blitt irritert når jeg har startet tråder her inne om det jeg oppfatter som ulike tema jeg gjerne vil ha feedback på i løpet av la oss si 1 mnd. Noen ganger er det nok brukere som har et sterkt oppheng i et tema, kanskje psykiske problemer eller vanskelig livssituasjon. Andre ganger kan det være man sitter litt fast fordi man ikke skjønner kjæresten, eller seg selv. Kanskje kan ting løsne bla med feedback fra KG?

Anonymkode: f41bc...f8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen brukere starter samme tråd om samme tema igjen og igjen. Samme problemstilling gjentas flere ganger over mange måneder. De har fått side opp og side ned med støtte, tips og råd, men fortsetter i samme tralten måned etter måned.

Det er egentlig ganske trist.

Anonymkode: 9b394...9bd

Ja det er et problem og man kjenner igjen enkelte. Er en her som har laget minst 50 tråder om han hun ringte vekter på for eksempel... 

Anonymkode: 958c8...9b9

• Liker 4
Skrevet

Forstår ikke at det er så viktig å poengtere at noen har skrevet om temaet tidligere. Det er jo valgfritt å gå inn å lese? Eller?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja det er et problem og man kjenner igjen enkelte. Er en her som har laget minst 50 tråder om han hun ringte vekter på for eksempel... 

Anonymkode: 958c8...9b9

Jeg har vært her noen år og ALDRI lest om ei som ringte på en vekter. Jeg kjenner ikke igjen noen. Folk opplever forskjellige ting, og folk opplever mye like ting. Hvis noen spør om oppskrift på sjokoladekake med en ukes mellomrom, trenger ikke det å bety at det er den samme. Sant?
TS

AnonymBruker
Skrevet
Friluftsmann70 skrev (36 minutter siden):

Forstår ikke at det er så viktig å poengtere at noen har skrevet om temaet tidligere. Det er jo valgfritt å gå inn å lese? Eller?

Joda, men det er litt irriterende med de som har opprettet noen tråder, fått masse gode råd, men som fortsetter å opprette tråd på tråd fordi de ikke får de rådene de ønsker. Feks damer som er hektet på noen mannfolk hvor alle prøver å forklare at hun mest sannsynlig overtolker alt i hennes favør. 
og da mener jeg tråder hvor flere har tatt seg god tid til å svare ts og gitt gode råd, men neida de rådene er ikke bra nok, for ts er kun interessert i rådene som går i hennes favør. Det blir liksom litt for dumt. 

Anonymkode: 3a11f...163

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke forstår, er når det er helt åpenbart samme bruker som oppretter gjentakende tråder om nøyaktig det samme, hvorfor fortsetter ikke vedkommende på den opprinnelige tråden? Hva er poenget med å opprette stadig nye tråder der man kverner på akkurat det samme om og om igjen?

Benytter TS den opprinnelige tråden vil jo nye brukere oppdage tråden og kanskje svare, mens de som har svart ferdig i saken, slipper å klikke seg inn i den tro at det er en ny, interessant tråd.

Anonymkode: 3450a...274

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det jeg ikke forstår, er når det er helt åpenbart samme bruker som oppretter gjentakende tråder om nøyaktig det samme, hvorfor fortsetter ikke vedkommende på den opprinnelige tråden? Hva er poenget med å opprette stadig nye tråder der man kverner på akkurat det samme om og om igjen?

Benytter TS den opprinnelige tråden vil jo nye brukere oppdage tråden og kanskje svare, mens de som har svart ferdig i saken, slipper å klikke seg inn i den tro at det er en ny, interessant tråd.

De håper vel at noen med friske øyne har en annen mening? Blir fort sånn at en tråd beveger seg i den retningen den starter 😄 

Anonymkode: 1303d...4ef

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, men det er litt irriterende med de som har opprettet noen tråder, fått masse gode råd, men som fortsetter å opprette tråd på tråd fordi de ikke får de rådene de ønsker. Feks damer som er hektet på noen mannfolk hvor alle prøver å forklare at hun mest sannsynlig overtolker alt i hennes favør. 
og da mener jeg tråder hvor flere har tatt seg god tid til å svare ts og gitt gode råd, men neida de rådene er ikke bra nok, for ts er kun interessert i rådene som går i hennes favør. Det blir liksom litt for dumt. 

Anonymkode: 3a11f...163

Ja, dette går igjen. En som er forelsket i noen og pøser på med tråder om vedkommende. Husker det var mange titalls tråder fra hun som var forelsket i legen og lurte på hvordan hun skulle få legen til å bli sammen med henne. Dette selv om alle svarte at leger ikke kan bli sammen med pasienten. 

Anonymkode: df97a...0e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De håper vel at noen med friske øyne har en annen mening? Blir fort sånn at en tråd beveger seg i den retningen den starter 😄 

Men når hver nye tråd også tar samme retning,  hva er vitsen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men når hver nye tråd også tar samme retning,  hva er vitsen? 

Er jo noe alvorlig galt med de som oppretter uendelig med tråder om akkurat samme tema. Det oser ikke akkurat fornuft verken av hun som var besatt av fastlegen eller hun som plutselig var forelska i den innpåslitne fyren hun fikk jaget avgårde ved hjelp av en vekter 😄 Eller hun med de dårlige tennene uten jobb som aldri fant seg noen mann, hun ville jo bare ha en som så ut som Nicolai Cleve Broch 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...