G.A. Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 Vi skal på weekend-tur til Aberdeen i Skottland i mars. Vurderer å gifte oss samtidig. He he, jeg har aldri vær en av dem som drømmer om et stort bryllup med masse gjester. Lurer bare på hvordan vi går frem for å få det ordnet. Noen som kan hjelpe? Hvilke papirer på være i orden før vi reiser? Hvor skal vi ringe og 'booke' vielsen? Sjømannskirken?
Marililja Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Sjekk ut nettsiden brudepikene.no (tror det er det). Der står det endel info om å gifte seg i utlandet. Skal dere gjøre det i mars burde dere være raske å få ordnet alt. Dere må blant annet få fylt ut "prøving av ekteskapsvilkår" (?). Skjema får du hos Folkeregisteret, ellers vet jeg ikke om det er så mye annet som skal fylles ut. Vi gifter oss i utlandet, men på ambassade, så vi ringte jo bare dit og "booket" tid.
G.A. Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2006 Ser ut som vi ikke kan gifte oss i Aberdeen, er verken ambassade eller sjømannskirke der
G.A. Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2006 "Prøving av ekteskapsvilkår"? Hva vil det si?
Lassie Skrevet 16. januar 2006 #5 Skrevet 16. januar 2006 Det er papirer som må underskrives om at dere ikke er gift fra før, ikke skjuler noe for deres tilkommende osv. Dere må også få utfylt forlovererklæringer.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #6 Skrevet 16. januar 2006 Giftet meg på Hawaii under studietiden i USA. Giftet oss på vanlig "amerikansk" vis og har ikke hatt problem med å få ekteskapet godkjent i Norge etterpå. Gikk til folkeregisteret med vielsesattesten og har siden levd lykkelig i alle mine dager i gamlelandet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå