Gå til innhold

Studere enkeltemner ved uni i foreldreperm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om man mister foreldrepenger om man melder seg/søker seg som student til enkeltemner på universitet mens man er i foreldreperm? Tenker da absolutt ikke søke noe studielån/stipend. Klarte ikke finne ut noe på Google.

Anonymkode: 13853...97c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du fritt gjøre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fritt studere.

Anonymkode: 4775c...4d4

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også være fulltidsstudent. 

Anonymkode: 9cd09...93b

AnonymBruker
Skrevet

Ehm... kan jeg spørre; har du barn fra før? Siden du mener det er tid nok og lett nok å konsentrere seg om å studere når man har en baby i hus?

Anonymkode: d93e5...4b0

• Liker 1
Gjest Goldenretriever
Skrevet (endret)

Du kan studere, og du kan søke studielån også.

Sitat Nav-chatten: Du kan studere samtidig som du får foreldrepenger, og du trenger ikke gi beskjed til NAV om det. 

Limte inn spørsmålet ditt bare kortet ned siden det knapt er lov å skrive en hel setning, sp du kan sjekke selv at det stemmer.

Du kan ta opp studielån også om du ønsker i følge svaret jeg fikk

Endret av Goldenretriever
Skrevet

Får du virkelig tid til å studere mens du har foreldrepermisjonen? Hvem skal passe baby mens du leser og  skal forberede deg til eksamen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ehm... kan jeg spørre; har du barn fra før? Siden du mener det er tid nok og lett nok å konsentrere seg om å studere når man har en baby i hus?

cafflatte skrev (3 minutter siden):

Får du virkelig tid til å studere mens du har foreldrepermisjonen? Hvem skal passe baby mens du leser og  skal forberede deg til eksamen? 

Jeg er ikke ts, men jeg kunne fint studert med den ungen vi har. Hun er ikke krevende, har alltid sovet godt, og har en pappa. Nei man vet ikke hva slags unge man får, men alle får det virkelig ikke så stressende og travelt som det noen ganger fremstilles her inne. 

Anonymkode: 907e2...f42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Jeg har gjort det selv. Det første halve året klarte jeg med nød og neppe å ta fem studiepoeng (baby som ikke sov, toåring som ikke sov…), men det andre semesteret tok jeg 15 studiepoeng uten problemer. Var selvsagt avhengig av barnepass på eksamensdagen. Ellers leste jeg på kveldene (kunne ikke bruke duppene på dagen, for han sov bare en halvtime i gangen…). 

Anonymkode: e041d...534

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
cafflatte skrev (7 minutter siden):

Det er det da mange som har fått til. Jeg studerte selv, og det gikk helt fint. Skulle tro at det å få barn er noe veldig nytt og slitsomt. 

Anonymkode: b1776...953

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, cafflatte said:

Jeg fikk det til, barnet har jo en far som avlaster ved behov.

Anonymkode: 4775c...4d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis du leser spørsmålet igjen så er det ikke det ts spør om. Hun er antageligvis et oppegående menneske som klarer å tenke og planlegge livet sitt selv, og hvis hun trenger hjelp spør hun sikkert samboer eller andre nære relasjoner og ikke deg 🙃

Anonymkode: 18491...201

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 21.03):

Jeg kunne fint studert med førstemann. Ikke heltid, men kun fordi jeg har ADHD og selvkontroll som en lemen. Med andremann hadde jeg nok med å holde neseborene over vannet. Barn er forskjellig, akkurat som oss voksne. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...