Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis barnet ditt havnet i dårlig miljø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du gjort hvis sønnen eller datteren din på 15 år fikk seg nye venner som var dårlig innflytelse? 

Slik at h*n havner i trøbbel hele tiden. Begynner å drikke og prøve rus. Drikke så mye at en blir veldig full. Havner i slosskamper. 

Anonymkode: 39934...759

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde krevd en alvorsprat. Vet at det ikke er så mye som man når igjennom med, men man må forsøke.

Rus er veldig skummelt, fordi det fort kan bikke over til alvorlig avhengighet. Da er livet veldig kjørt, om man havner på kjøret.

Jeg hadde rett og slett vurdert å flytte, vurdert om barnet kunne flytte inn til familie som bor en annen del av landet. Båndet til det dårlige miljøet må brytes. Vil ikke barnet innse at den må bryte det selv, hadde jeg utført flytting som nevnt overfor. 

Hva har du vurdert?

Anonymkode: c42cc...f23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva hadde du gjort hvis sønnen eller datteren din på 15 år fikk seg nye venner som var dårlig innflytelse? 

Slik at h*n havner i trøbbel hele tiden. Begynner å drikke og prøve rus. Drikke så mye at en blir veldig full. Havner i slosskamper. 

Anonymkode: 39934...759

Jeg hadde vært "på" hele tiden, mtp innetider, samtaler, kontaktet de andre barnas foreldre osv. Om situasjonen var virkelig ille, ville jeg vurdert å flytte til en annen by. 

Anonymkode: 8ab01...8cc

Skrevet

Da hadde vi flyttet. Jeg og mannen var enige om det før barna kom i risikoalder. 

AnonymBruker
Skrevet

Å flytte betyr da ikke at man unngår problemet. 🙄

Anonymkode: 758ed...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Drikke så det blir veldig full hadde jeg ikke tenkt så mye på, det tror jeg de fleste ungdommer gjør innimellom. 

Om det er kokain ol er det mer skummelt, hadde nok satt grenser PG tidspunkt for når ungdommen skal hjem, hentet og fulgt nøye opp

Anonymkode: 758ed...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt kraftige konsekvenser.l Hvis ikke det hjelper, så er barnevernet og politi neste.

Anonymkode: c6565...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...