AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Min datter er min øyesten og min eneste datter og det finnes ikke noe jeg ikke vil gjøre for henne. For 5 år siden møtte hun en musiker/wannabe-musiker som sjarmerte henne og de er sammen nå og har 2 barn nå og bor sammen. Den store musiker-karrieren er selvfølgelig uteblitt, og han har en mild-depressiv diagnose, og nekter å ta en vanlig jobb i f.eks dagligvare-bransjen eller liknende i vintermånedene når det ikke er mye spille-oppdrag osv. Den dagen i dag sliter min datter seg halvt ihjel, hun er fortsatt ikke ferdig med studiene, har 2 barn å følge opp og depressiv mann. Jeg vil hjelpe henne, men hver gang jeg gir henne penger til noe, blir de brukt på noe annet enn det som var tanken. De bor på "nåde" i en stor leilighet til en venninne, som ikke har justert husleien siden hun flyttet inn for 5 år siden, så der har hun/de hatt vanvittig flaks. Jeg er snart der hvor jeg nekter samboeren hennes å komme i mitt hjem. Min datter er en ung pen jente, og nå har en slik fyr ruinert henne, jeg kan ikke leve med det. Min kone er også forbannet og vet ikke hva vi skal stille opp. Noen som har tidligere erfaringer som likner på dette? Anonymkode: 5b971...051 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Det er minimalt du som "svigemor" kan gjøre. Men har du hatt en god og lang samtale med din datter om dette? Om dine observasjoner, at du ser hun sliter, at dette ikke er leve-dyktig i flere år fremover. Anonymkode: 317c7...55d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Skrevet 28. juni 2023 Snakk med datteren din. Det er HUN som må gi samboeren et spark bak. Når du hjelper de økonomisk, så ikke gi de penger. Hvis de trenger penger til mat, så tar du datteren din med på butikken og drar kortet ditt. Hvis bilen trenger reprasjon, så ber du datteren din om regningen, og så betaler du. Trenger de nye gardiner eller klær til ungene, så blir du med datteren din i butikken og drar kortet. Pass på at de (ja, datteren din er med på dette ved å tillate han å holde på slik), at de ikke ber om penger til noe som er salgbart! Anonymkode: c7b38...30e 1
Gjest Refreng Skrevet 28. juni 2023 #5 Skrevet 28. juni 2023 Jeg hadde sagt at dersom hun merket det ble for mye, og at ting ikke ble som hun håpte, så kunne hun når som helst ta med barna og flytte hjem. Men jeg kunne ikke fortsette gi penger når pengene går til andre ting.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #6 Skrevet 28. juni 2023 Tilby henne en utvei, er ikke alltid lett å komme seg ut av slike forhold om man ikke vet hva man går til. Kan dere hjelpe henne å finne ett fint sted å bo for henne og barna eventuelt? Tilby litt starthjelp eller noe. Selvfølgelig på den betingelsen at det er uten denne udugelige fyren 😅 ikke vil ha dagligvare jobb? Da får han få seg en utdannelse som kvalifiserer til noe som er bra nok for han Anonymkode: 890a1...f94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå