AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 I mine vennskap er det spesielt en som ofte prater om andre. Ikke nødvendigvis kun neggative ting men hun tar opp episoder hun har hatt med andre som vi som hører på ikke trenger å vite. Ved at hun kan spørre om vårt synspunkt og spørre hva hadde dere gjort i denne situasjonen, men at hun også legger til hendelser, samtaler, problemer vedrørende personen hun snakker om, som ikke er relevant for oss å høre om. Som jeg ikke hadde likt at hun sa om meg til andre mennesker. Synes samtalene sporer over til fokus på naboen, medstudenter osv. Men denne personen er samtidig sprudlende, blid kreativ, hjelpsom, snill, trives i både eget selskap og med andre, er i et langvarig godt forhold og har mange venner. Så jeg lurer, er det alltid sånn at de som prater mye om andre og har mye fokus på det, egentlig har et dritt liv selv? Anonymkode: 33446...418
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Ikke nødvendigvis et dritt liv, men har høyst sannsynlig et ganske kjedelig liv. Anonymkode: 580ca...139
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Man snakker om det som skjer I ens liv. Anonymkode: dd134...a0a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I mine vennskap er det spesielt en som ofte prater om andre. Ikke nødvendigvis kun neggative ting men hun tar opp episoder hun har hatt med andre som vi som hører på ikke trenger å vite. Ved at hun kan spørre om vårt synspunkt og spørre hva hadde dere gjort i denne situasjonen, men at hun også legger til hendelser, samtaler, problemer vedrørende personen hun snakker om, som ikke er relevant for oss å høre om. Som jeg ikke hadde likt at hun sa om meg til andre mennesker. Synes samtalene sporer over til fokus på naboen, medstudenter osv. Men denne personen er samtidig sprudlende, blid kreativ, hjelpsom, snill, trives i både eget selskap og med andre, er i et langvarig godt forhold og har mange venner. Så jeg lurer, er det alltid sånn at de som prater mye om andre og har mye fokus på det, egentlig har et dritt liv selv? Anonymkode: 33446...418 Nei det trenger det ikke. Det kan være så enkelt som at det er vanskelig å drive en samtale og finne noe å snakke om. Det trenger ikke handle om at livet er kjedelig men evne til å sette ord på ting. Det blir som forfattere og skriving; noen kan jammen skrive en hel bok om å ta bussen til byen. Eller som jeg har lest, en hel bok om ved. På en interessant måte. Det er å ta av seg hatten for. Eller ingvar ambjørnsen som har skrevet alle elling bøkene. Elling opplever omtrent ingenting i livet sitt, men likevel ble det en hel serie bøker. Anonymkode: 2f6a0...c1c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #5 Skrevet 28. juni 2023 Jeg har også en slik venninne. Det er ikke vindt ment fra hennes side, men en del av hennes evinnelige talestrøm om alt mulig. Anonymkode: 1e294...8d3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #6 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I mine vennskap er det spesielt en som ofte prater om andre. Ikke nødvendigvis kun neggative ting men hun tar opp episoder hun har hatt med andre som vi som hører på ikke trenger å vite. Ved at hun kan spørre om vårt synspunkt og spørre hva hadde dere gjort i denne situasjonen, men at hun også legger til hendelser, samtaler, problemer vedrørende personen hun snakker om, som ikke er relevant for oss å høre om. Som jeg ikke hadde likt at hun sa om meg til andre mennesker. Synes samtalene sporer over til fokus på naboen, medstudenter osv. Men denne personen er samtidig sprudlende, blid kreativ, hjelpsom, snill, trives i både eget selskap og med andre, er i et langvarig godt forhold og har mange venner. Så jeg lurer, er det alltid sånn at de som prater mye om andre og har mye fokus på det, egentlig har et dritt liv selv? Anonymkode: 33446...418 Det kan nok gå begge veier. Jeg kjenner også ei som fremstår blid og populær som snakker mye om andre, og hun er egentlig ekstremt ensom og usikker pga ubehandlede traumer. Hun klarer ikke holde tema unna andres saker, og derfor er vi ikke nære lengre, men jeg synes jo synd på henne. Jeg tror allikevel ikke alle er slik, noen som prater og kritiserer andre mye kan sikkert ha fine liv selv. Anonymkode: 8c449...6a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå