Toscana_nights Skrevet 27. juni 2023 #1 Del Skrevet 27. juni 2023 Hei , håper noen kan hjelpe meg med dette: Har leid bil av et firma ( som leier ut biler) for en måned. Så har det seg slik at noen har kjørt på bilen og lagd riper i lakken foran på høyre side. Ripene er ganske grove og ses med engang og fordi bilen er så dyr så tørr jeg ikke gjøre noe for å fikse det. på siden dems står det at dersom uhell oppstår som f eks : riper som synes så må jeg ut med 6000kr i egenandel selvom bilen har forsikring dra dem. Dette synes jeg er urimelig siden jeg allerede har betalt 13000kr for å ha bilen en måned. så hvordan løser jeg dette problemet og hva kan jeg si til dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Del Skrevet 28. juni 2023 Den som kjørte på deg må ta det på sin forsikring Anonymkode: 33d78...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 28. juni 2023 #3 Del Skrevet 28. juni 2023 Du kan ikke løse det annet enn ved å fikse skaden. Det koster mer enn 6000 kroner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. juni 2023 #4 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) Du burde hatt egenandelforsikring på kredittkortet ditt. Norwegian tilbyr dette, koster 349 kroner i året. Eller reiseforsikring gjennom DNB. Eller noen andre som har dette inkludert. Da slipper du å betale egenandel. Trenger du leiebilforsikring? - DNB Nyheter Bare å begynne å sjekke vilkår på alle forsikringene du har. Det kan tilogmed hende arbeidsgiver har dette inkludert i sin reiseforsikring av ansatte. Gjensidige har også CDW inkludert i sin reiseforsikring (Reise Pluss). Trenger du ekstra forsikring når du leier bil? (gjensidige.no) Endret 28. juni 2023 av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #5 Del Skrevet 28. juni 2023 Takk for svar. Aner ikke hvem som kjørte på meg og har heller ikke noe Norwegian kredittkort med forsikring. Tror jeg bare må betale de 6000kr😣😣😣 Anonymkode: 52b50...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. juni 2023 #6 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Aner ikke hvem som kjørte på meg og har heller ikke noe Norwegian kredittkort med forsikring. Tror jeg bare må betale de 6000kr😣😣😣 Anonymkode: 52b50...0ef Har du ikke reiseforsikring privat? Eller gjennom jobben? Eller gjennom kredittkortet du brukte for å betale bilen? Eller via noe annet? NAF? LO? Endret 28. juni 2023 av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #7 Del Skrevet 28. juni 2023 Jeg vet faktisk ikke om jeg har reiseforsikring på bankkortet mitt, skal sjekke det ut. Takk for tips. Anonymkode: 52b50...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #8 Del Skrevet 28. juni 2023 Men hvis jeg har det da. Kan det hjelpe? Det er reiseforsikring i så fall. Anonymkode: 52b50...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. juni 2023 #9 Del Skrevet 29. juni 2023 En reiseforsikring er ikke lenger bare en reiseforsikring. Litt som Hus Pluss husforsikring fra Gjensidige får man gratis bruk av Dr.Dropin om helsa ikke er på topp. Så i DnB og Gjensidiges tilfelle gjelder egenandelforsikring i reiseforsikringen når du er på tur, uavhengig av hvor (bortsett fra i eget hus). Men kjører du bil i eget hus trenger du mer hjelp enn bare egenandel... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Del Skrevet 29. juni 2023 Selv om det høres kjipt ut så er nok 6000 løsningen om du ikke får noen andre til å dekke egenandelen. Anonymkode: 060eb...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #11 Del Skrevet 29. juni 2023 Hadde jeg bare visst det med forsikring så hadde jeg fikset det før., men men. Takk for tips og råd uannsett👍🏻 Anonymkode: 52b50...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 30. juni 2023 #12 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 28.6.2023 den 22.15): Takk for svar. Aner ikke hvem som kjørte på meg og har heller ikke noe Norwegian kredittkort med forsikring. Tror jeg bare må betale de 6000kr😣😣😣 Anonymkode: 52b50...0ef Det er jo rimelig at du betaler en egenandel ved skade som kommer i tillegg til leieprisen. Det er helt naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. juni 2023 #13 Del Skrevet 30. juni 2023 Polere med farge ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #14 Del Skrevet 30. juni 2023 Hadde jeg bare visst det. For sent.Skal leveres imorgen og snart får jeg ; dommen;😨😨😭😭😭😭😭😢😢 Anonymkode: 52b50...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå