Gå til innhold

Far tilbake i bildet..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungen er nå 14 år og far ønsker å ha kontakt igjen. Han er ikke norsk og har traumer fra krig i hjemlandet. Hans psykiske helse var til å begynne med grunnen til han ikke har hatt kontakt før. Nå er jeg veldig skeptisk til kontakt samtidig som jeg jo ser at det er viktig å kjenne til pappan sin å. Vet ikke helt hva jeg skal spørre om, men andres erfaringer eller tips til hva tenke over eller gjøre...

Anonymkode: fee3c...d2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med om du og pappaen treffes først bare dere to? Greit med en prat før du starter introduksjon for sønnen din. Fin mulighet til å se hvordan han virker nå og å høre hans tanker om et fremtidig forhold til sønnen.

Anonymkode: fef80...c12

AnonymBruker
Skrevet

La det være opp til gutten. 

Min personlige erfaring er at det er verre med en far som fordufter igjen når man er tenåring eller voksen og reflekterer mere over det og det går mere følelsesmessig inn på en med svik nr 2, enn en som har forduftet når man er liten og man er for ung til å reflektere noe rundt det. Meg og alle mine søsken angrer på at vi hadde troa på en bedre pappa når vi ga han en second chance. Tok fem år så forduftet han igjen og de fem årene med kontakt dreide seg mest om hvor synd han syntes på seg selv enn å bygge opp oss barna. 

Anonymkode: c8414...a2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...