Gå til innhold

Jeg er mindre pen. føler meg ikke god nok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skal legge dette innlegget her på KG. Men jeg er ei dame i 40 årene og jeg har alltid følt meg mindre pen i ansiktet og kroppen egentlig.  Jeg syns jeg har et stygt ansikt. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det, har blitt avvist flere ganger av menn på dating og på byn. Jeg er god nok for noen, men ikke så mange føler jeg. Har hatt flere forhold opp igjennom årene og de jeg har hatt har sagt jeg er pen og sånn. Jeg vet jo det er en nivå for alle, og alle er ikke like på utsiden eller innsiden. Men vet ikke hvordan jeg skal finne meg en mann på mitt nivå da. Jeg er så usikker på meg selv hvis jeg skal møte en ny mann. Noen tips til meg?

Anonymkode: 33381...8e8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobb med selvbildet ditt. Det aller viktigste er å se seg fornøyd med seg selv og akseptere at man der ut som man gjør. Det å være trygg i egen kropp og ikke usikker og underdanig vil også automatisk gjøre deg mer tiltrekkende og sjarmerende :)

Anonymkode: f656a...7ee

• Liker 2
Skrevet

Jobb med deg selv.. 

Er selv hverken pen eller tynn, men etter at selvtilliten min har blitt bedre og jeg har akseptert meg selv så merker andre det, og jeg har ikke problemer med å få date. Nå har jeg funnet mannen i mitt liv.  

Jeg økte selvtilliten min med å gradvis begynne å ta selfier, til å begynne med kun ta bilder som ingen fikk se, så begynte jeg å sende snapper av meg selv til enkelte venner. Jeg fremhever  det jeg liker med meg selv, som håret mitt og øynene.

Gjest Raptuss
Skrevet

Det finnes noen der ute som ser det som er vakkert i deg, både på innsiden og utsiden. 

Bare fordi du ikke liker deg selv så godt så betyr ikke det at andre ikke gjør det. 

Jeg tenker du er helt normal, men du kunne nok med stor fordel snakket litt finere til deg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Joda det jeg sier er sant. Jeg har ikke et tiltrekkende pent ansikt, mange steder jeg har prøvd å få kontakt med menn og venner på nettet, så har få kontaktet meg. Er jo ikke rart det når jeg ikke er pen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal bli penere. Hjelper ikke at jeg har en god og snill personlighet når en først ser på utseende. 

Anonymkode: 33381...8e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør jobbe med deg selv, mentalt sett. Det virker som du ser deg selv som et objekt som skal tilpasses det andre liker og at ditt formål er å være noe andre vil like å se på. Det virker også som du tror at det finnes forhåndsdefinerte nivåer vi mennesker ligger på, og at det er viktig å vite både egen plassering og å finne en partner på samme sted. I tillegg tror du visst at dette er kjærlighet. 

Men det er ikke sånn, vet du. Kjærlighet handler om å være glad i noen sånn de er, og ikke hvordan de ser ut. 

Det jeg lurer på er hvorfor driver du og leter etter en mann som ikke vil ha deg slik du er, men en du må forandre deg for? Det høres ikke ut som grunnlag for et bra forhold. 

Anonymkode: a731f...706

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at du har hatt forhold betyr jo at menn ser noe i deg. Tror dette handler om selvtilliten din, og noen menn er avvisende mot de som de merker har dårlig selvtillit. 

Anonymkode: 58802...c5c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trenger du være god nok for så mange da? Du trenger jo bare en mann om gangen? Jeg er på din alder og syns nå ikke akkurat menn på vår alder er noen fruktfat de heller. De bruker være grå i håret, om de har hår, og er gjerne formet som en tønne eller en pære. Prøv å ikke ta avvisning så personlig. Det er selvsagt svært personlig, men grunnen er neppe at du ikke er pen nok.

Anonymkode: 841fa...505

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...