AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Skrevet 27. juni 2023 Jeg har vært bortreist i 5 dager. Mannen ga barna fast food og lignede som frossen pizza. Ok greit det er snakk om 5 dager. Men han avtalte med barna at jeg ikke skulle få høre det. Jeg mener han oppfordret barna å lyve, han forsvarer seg og mener dette er ikke å lyve. Har han krysset grensen? Anonymkode: 69807...42a 3
Populært innlegg Snok1 Skrevet 27. juni 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 27. juni 2023 Han vet at du lager en stor scene over ingenting og tar sine forholdsregler. Dersom du må styre alle detaljer får du holde deg hjemme. 58 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #3 Skrevet 27. juni 2023 Det mannen din gjorde, å be barna holde noe skjult for mor er ikke bra i det hele tatt. Skadelig barneoppdragelse. Anonymkode: 49bb8...eaa 19 1 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #5 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): han forsvarer seg og mener dette er ikke å lyve. Kan han utdype dette? Hvordan så han for seg at barna skulle svare, men uten å lyve, når du spurte dem hva de hadde spist til middag? De kunne umulig holdt avtalen med far samtidig som de ikke løy. Anonymkode: 3325c...a53 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #6 Skrevet 27. juni 2023 Han sa det kanskje som en spøk? Barna tok det vel sikkert sånn, i og med at de sa det til deg? Anonymkode: d90dd...1ba 4
Anonym90059005 Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 Kanskje han sa de ikke skulle fortelle det selv, så dersom du ikke spurte direkte ville de ikke ha løyet. Men slik du legger det fram, så er det nok veldig lite sannsynlig at du ikke har bedt om full rapport. Jeg hadde vært mer bekymret for hvorfor mannen din føler at de må skjule for deg at de har kost seg med frossenpizza... Hysterisk mor med andre verdier enn far? 18 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #8 Skrevet 27. juni 2023 Det er jo for så vidt det han lærer dem da.... Men er ikke akkurat unormalt og var ikke intensjonen hans å lære dem å lyve. Gjort er gjort. Han dreit seg ut ved å ville være en ekstra kul pappa. Bare si at han skal si til dem at slikt ikke er greit. Det er innafor at han gjør. Anonymkode: 2ce2f...9da 3
Gjest Raptuss Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 Hvorfor føler han at han må lyve til deg om det? Dersom jeg tar barna mine i en løgn sier jeg bare de må bli flinkere enn det til å lyve om de tror de skal slippe unna med det.. Alle lyver.. noen mer enn andre.. men likevel.. Stort sett fordi noen gir de en grunn til å lyve.. så hvorfor gir du mannen din grunner til å lyve til deg? Hadde det ikke vert bedre om du var raus nok til at han turte å fortelle deg sannheten?
Al34n0nym1 Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 Jeg har en samboer som "klikker" hvis jeg lar barna får godteri før eller etter lørdag. Jeg velger derfor å dra en hvit løgn, nettopp for å unngå at hn skal være muggen hele helgen/uken bare fordi jeg ga ungene noe hn anser som godis. Så hvis du lager ubehagelig situasjoner så synes jeg det er helt greit å dra en liten løgn. 17 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #11 Skrevet 27. juni 2023 Men du løser ingenting med å bli forbanna å lage drama! Be han om å si at han dreit seg ut og sånt ikke er greit! Å ferdig med det. Anonymkode: 2ce2f...9da 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #12 Skrevet 27. juni 2023 Al34n0nym1 skrev (1 minutt siden): Jeg har en samboer som "klikker" hvis jeg lar barna får godteri før eller etter lørdag. Jeg velger derfor å dra en hvit løgn, nettopp for å unngå at hn skal være muggen hele helgen/uken bare fordi jeg ga ungene noe hn anser som godis. Så hvis du lager ubehagelig situasjoner så synes jeg det er helt greit å dra en liten løgn. For din egen del i så fall, ikke for barna. Hvorfor ikke finne løsninger for å bli enige som foreldre for å gi barna klare grenser fra begge foreldre? Det er viktig at barn faktisk ser at foreldre mener det samme, og et sunt kosthold uten frossen pizza 5 dager på rad er jo å foretrekke. Anonymkode: 49bb8...eaa 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #13 Skrevet 27. juni 2023 Al34n0nym1 skrev (6 minutter siden): Jeg har en samboer som "klikker" hvis jeg lar barna får godteri før eller etter lørdag. Jeg velger derfor å dra en hvit løgn, nettopp for å unngå at hn skal være muggen hele helgen/uken bare fordi jeg ga ungene noe hn anser som godis. Så hvis du lager ubehagelig situasjoner så synes jeg det er helt greit å dra en liten løgn. For å ta ditt eksempel. Hvis du lar barna få godteri utenom lørdager, mens mor synes ikke det er greit, hvor forvirrende er ikke det for barna? Og hva er egentlig vitsen med å gi godteri utenom lørdager? Anonymkode: 49bb8...eaa 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #14 Skrevet 27. juni 2023 Anonym90059005 skrev (13 minutter siden): Kanskje han sa de ikke skulle fortelle det selv, så dersom du ikke spurte direkte ville de ikke ha løyet. Men slik du legger det fram, så er det nok veldig lite sannsynlig at du ikke har bedt om full rapport. Jeg hadde vært mer bekymret for hvorfor mannen din føler at de må skjule for deg at de har kost seg med frossenpizza... Hysterisk mor med andre verdier enn far? Jeg hadde blitt skuffet om far til mine barn ikke kunne servere annet enn junkfood de gangene jeg var bortreist. Er det så mye å forlange at om en forelder er borte, greier den andre å holde fortet, uten å fore barna med næringsfattig mat? Er vel dette far føler på, og dermed har behov for å lyve for mor. Anonymkode: 807d0...c1b 5 2
Gregarious Skrevet 27. juni 2023 #15 Skrevet 27. juni 2023 Det er vesentlig forskjell på en skadelig løgn og en triviell løgn. "everybody lies" 3 1
Al34n0nym1 Skrevet 27. juni 2023 #16 Skrevet 27. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): For å ta ditt eksempel. Hvis du lar barna få godteri utenom lørdager, mens mor synes ikke det er greit, hvor forvirrende er ikke det for barna? Og hva er egentlig vitsen med å gi godteri utenom lørdager? Anonymkode: 49bb8...eaa Bursdag, familieselskap, 17mai, juleaften etc.. skal ikke barn få lov tilnå kose seg på spesielle begivenheter? Herregud for noe hysteri det er her inne. " julen er ikke på en lørdag, så det betyr ingen godis." Snakk om hysteri! Skal liksom ikke få is på en varm sommerdag eller er på stranda. Stakkars unger! Endret 27. juni 2023 av Al34n0nym1 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #17 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg hadde blitt skuffet om far til mine barn ikke kunne servere annet enn junkfood de gangene jeg var bortreist. Er det så mye å forlange at om en forelder er borte, greier den andre å holde fortet, uten å fore barna med næringsfattig mat? Er vel dette far føler på, og dermed har behov for å lyve for mor. Anonymkode: 807d0...c1b Veldig enig i dette. Kosthold er veldig viktig og jeg hadde syntes det var trist at han ikke brydde seg om barnas helse. Fem dager med junk er virkelig ikke greit. Handler også mye om at jeg hadde tenkt han var giddalaus/lat og ikke egnet til å ha barn. Næringsrik og riktig mat er ikke vanskelig. Anonymkode: e2604...2e4 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #18 Skrevet 27. juni 2023 Al34n0nym1 skrev (2 minutter siden): Bursdag, familieselskap, 17mai, juleaften etc.. skal ikke barn få lov tilnå kose seg på spesielle begivenheter? Herregud for noe hysteri det er her inne. " julen er ikke på en lørdag, så det betyr ingen godis." Snakk om hysteri! Kanskje du heller burde få opp øynene. Det er stor økning av fedme for barn og opptil 70% av den voksne befolkningen er overvektige. Hadde du visst hvor skadelig overvekt er så hadde du aldri sagt at det å spise junk i 5 dager er hysteri. Ungene dør ikke, men den lærer veldig skadelige vaner hvis dette er normalen med far. Anonymkode: e2604...2e4 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #19 Skrevet 27. juni 2023 Skjønner han godt. Sannheten er ikke bestandig bra, lier lier lærte oss det. Anonymkode: 310f2...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #20 Skrevet 27. juni 2023 Som straff må mannen din på et kokkekurs med deg, hvor du lærer han et par enkle, sunne retter. Foran barna. Da vil de også lære at lyving = konsekvenser, hardt arbeid, og en lærepenge. Bra du fant det ut Anonymkode: 2fb3e...ecf 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå