AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Skrevet 27. juni 2023 Hvordan utviklet sykdommen seg? Hvor raskt? Gikk det i etapper, eller bare gravdis nedover siden diagnosen? Min far fikk diagnosen for 2 år siden, og det går ikke så veldig bra. Eller det er veldig opp og ned. Noen dager er veldig fine andre ikke. Er han sliten er alt mye verre. Anonymkode: cef9d...20f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Det går i rykk og napp. Noen mnd er hun stabil uten forverring. Så er det noen mnd med tydelig forverring. Hvor raskt det går er vel individuelt, men det går bare én vei. Anonymkode: ccdd4...3a4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 Det er som du sier opp og ned. Det kan holde seg litt på samme nivået i perioder, men det går jo alltid nedover. I perioder med skade, sykdom eller stress har det gått nedover raskere. Fikk nok en forverring under Covid når rutinene forsvant litt og hen var mer alene. Inntil nylig har hen alltid visst hvem jeg er, men nå er det perioder hvor navnet mitt blir borte. Noen dager kan hen gå på toalettet selv, spise og drikke selv, andre dager blir emballasjen med inn i munnen og personen vet ikke helt hvordan toalettet skal brukes. Fra jeg først så små tegn på demens og frem til nå har det gått 5-6 år. Anonymkode: 769de...dd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå