Gjest voivodul Skrevet 1. november 2002 #1 Skrevet 1. november 2002 jeg vil aldri aldri ta på meg en hvit brudekjole, hvitt kler meg ikke. svart er yndlingsfargen min og denne kjolen er jo fin.... hva tror dere med et svart blondeslør til? http://www.alcatraz-gothic.com/20601r.jpg
RoadQueen Skrevet 1. november 2002 #2 Skrevet 1. november 2002 Kjolen er fin - noe slikt jeg først hadde tenkt å ha, for jeg kler meg også alltid i svart. Jeg har dog skiftet side og bestilt meg en elfenbenshvit kjole - for å prøve. For det forestår meg tross alt noe dystert i helsvart lang kjole med svart slør, i kirken vel og merke. Det jeg mener er at det er din dag og du skal trives med den og kjolevalget - det er deg som bestemmer til syvende og sist.
Leo Skrevet 1. november 2002 #3 Skrevet 1. november 2002 I Norge har den svarte brudekjole en lengre tradison enn den hvite vi har nå! Den hvite kjolen en en ny variant som har eksistert i under hundre år! Min mormor, som giftet seg for 60 år siden, hadde svart brudekjole! Nydelig kjole! Klem fra Leo
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2002 #4 Skrevet 1. november 2002 Ja Leo har helt rett! Mine bestemor hadde også svart kjole for ca 60 år siden! Kjør på, vil du ha svart - så vil du det!!! Og kjolen var fin den... om svart blonde slør blir fint til vet jeg ikke, men prøv og se før du bestemmer deg!! Det blir i alle fall tøft med svart kjole! Lykke til!!!
Karoline Skrevet 2. november 2002 #5 Skrevet 2. november 2002 De som giftet seg med svart brudekjole tidligere (bestemødre og denslags), hadde hvitt slør, og grunnen til at de brukte svart kjole var at den kunne brukes senere. En hvit kjole var upraktisk i så måte. Det med hvit brudekjole kommer nok fra lengre tilbake enn 100 år, men det var altså noe med hva som var praktisk - og folk flest hadde råd til. Uansett, det finnes jo andre farger enn svart, som kanskje ikke virker like dystre - eller det går an å velge en kjole som er f.eks svart og hvit, har sett at de finnes. Det viktigste er jo tross alt at du velger en kjole du kommer til å trives i!
Tusenfryd Skrevet 2. november 2002 #6 Skrevet 2. november 2002 Enig med de andre her - finn en kjole som er riktig for deg. Men svart kjole er jo ganske kontroversielt da, så du må nok regne med kommentarer. Men stå på - lykke til. Jeg ville nok også, stikk i strid med mine prinsipper, sjekket dette ut med brudgommen - siden det er såpass spesielt. Hvis han, som alle andre, venter en hvit kjole... nei, det blir kanskje litt dumt å si...? Kjolen var lekker, den. Hvit kjole kom som et symbol på at man hadde råd til å kjøpe en kjole for kun en dags bruk. Det er misforstått med renhet etc. men det stemmer som skarolinee sier, svart kunne man bruke ved flere anledninger, men ikke hvitt. Så hadde du god råd, kjøpte du en egen kjole - kun for en dag. Min mormor hadde rosa brudekjole - rett før krigen.
viwi Skrevet 2. november 2002 #7 Skrevet 2. november 2002 var i et bryllup der bruden kom i svart kjole. Helt enkel. Men det var kjempefint. Hun hadde svart hår som hun hadde røde roser i og buketten var og av røde roser. Skikkelig vakkert!!! Så hvis det er det du vil ha så syns jeg du skal ha det
monja Skrevet 2. november 2002 #8 Skrevet 2. november 2002 Har sett mange flotte bilder av brudepar der bruden bærer svart kjole, og det var skikkelig flott. Jeg synes absolutt du skal gå for svart om du føler deg mer komfortabel i det, men slør kan vel bli litt i meste laget eller? Stå på og lykke til med kjolevalget.
Løven Skrevet 2. november 2002 #9 Skrevet 2. november 2002 Er man typen for å bære svart kjole en slik dag, så stå på. Jeg kunne aldri gjort det... Men så forresten en kjempe stilig svart og offwhite kjole på brudeshowet på Lillestrøm. Den kjolen kom fra Kristins brudesalong. Husker ikke designer, men den var råfin. Og er man typen så hadde den kjolen vært utrolig vakker. Det var altså svart korsett som gikk ned i midten som en spiss. Og skjørt i offwhite med litt slep. Som slør hadde hun et offwhite et med svart bølgekant rundt, og noen små blomster tror jeg. STILIG! Lykke til uansett hva du velger... :D
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #10 Skrevet 3. november 2002 Hadde jeg vært deg hadde jeg i alle fall forsøkt å finne en kjole med hvitt i eller med flere farger. Synes kjolen du viste ble veldig dyster, men smaken er som baken - delt i to.
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #11 Skrevet 3. november 2002 Stilig kjole, men jeg får litt assosiasjoner til okkulte seremonier eller lignende. Skjønner godt at ikke alle vil gifte seg i hvitt, men det finnes da mange flere farger enn svart og hvitt. Så forresten en kjole til salgs på markedsplassen her hvor overdelen var mørkeblå og skjørtet var kremhvitt, hva med noe slikt. Det er du og ingen andre som bestemmer, men jeg tror nok jeg ville forberedt brudgommen dersom jeg stilte i noe helt annet enn han ville ventet...
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #12 Skrevet 3. november 2002 Medan du spør om andre si meining, vil eg seie at eg syns det ikkje passar seg med svart brudekjole! Det er like upassande som å stille med kvit kjole i gravferd! Greit nok at det er ditt val og at du må velje ein kjole du kjenner deg vel i. Heilt einig. Men kva med ein annan farge då? Berre ikkje svart...
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #13 Skrevet 3. november 2002 til siste gjest: i gamle dager gifta jo "alle" kvinner seg i svart kjole! og de fleste av dem var jo superkristne!
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #14 Skrevet 3. november 2002 Syns absolutt du skal gifte deg i svart kjole. Det passer både i kirken og kontor bryllup. Finner du ingen på nettet kan du jo få sydd en. Om du ikke finner en kjole i svart som du liker fasongen på, så kan du jo gå ut fra fasongen på en med annen farge OG FÅ SYDD EN MAKAN I SVART. Dette er mitt råd......................................................
RoadQueen Skrevet 3. november 2002 #16 Skrevet 3. november 2002 Enig med Madison - det hadde vært rått. Foreslo det for min kjære da jeg enda vurderte svart kjole - men det syntes han var en radikal ide langt over grensen for det akseptable.
Madison Skrevet 3. november 2002 #17 Skrevet 3. november 2002 Foreldrene til ei venninne gjorde det, hun i svart kjole og han i hvit dress. Var ikke i bryllupet,men har sett bilder. Kjempestilig :D
pumpkin Skrevet 3. november 2002 #18 Skrevet 3. november 2002 Vel, hver sin smak.... jeg synes denne kjolen var grusom. Beklager. Noe så dystert kan jeg ikke forestille meg i et bryllup. Og som en annen her foreslo, mannen i hvit dress!!! Men det blir jo meget spesiellt da, sikkert noe som gjestene vil huske lenge... :D Pumpkin.
Madison Skrevet 3. november 2002 #19 Skrevet 3. november 2002 Kommer ikke til å gjøre det selv,men stilig er det-annerledes :D
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #20 Skrevet 3. november 2002 Synes kjolen var grotesk - minner meg om okkulte sekter!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå