Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Ja. Ifølge Bokmålsordboka. Men jeg sier allikevel "giddet" i preteritum, og bøyer dermed verbet helt regelmessig svakt.
Gjest Litjmæ Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Hæ? Jeg giddet ikke å gjøre det? Neineinei Jeg gadd ikke å gjøre det så klart!
Gjest Litjmæ Skrevet 12. januar 2006 #6 Skrevet 12. januar 2006 (endret) Da må det jo i så fall bli vanlig engelsk begin began begun, derfor har ikke gudd Endret 12. januar 2006 av Litjmæ
Nella Skrevet 12. januar 2006 #8 Skrevet 12. januar 2006 Hadde du giddi sier jeg, men det er vel noe dialektgreier det da. 1
Gjest Bellatrix Skrevet 12. januar 2006 #9 Skrevet 12. januar 2006 Jeg hadde giddi å gjøre det! ← Det er det jeg sier også. Men kan man skrive det?
Gjest Litjmæ Skrevet 12. januar 2006 #10 Skrevet 12. januar 2006 Kan kan du vel, men æ hadd itj gidda å skriv d
Gjest Catwoman Skrevet 13. januar 2006 #14 Skrevet 13. januar 2006 Tror faktisk man kan skrive giddi. Har sett driti skrevet, i en bok, (så da skulle det vel være korrekt og) og giddi blir vel samme greia? Selv om det ser noe rart ut da. men... hvis man ikke sier driti....hva da? å drite - dreit - har dritet eller dretet eller?
Midnattsol Skrevet 13. januar 2006 #16 Skrevet 13. januar 2006 (endret) Giddi...et ord jeg aldri kommer til å bruke i en setning enten jeg skriver eller snakker. "Jeg hadde orka å gjøre det" "Jeg hadde ikke orka å gjøre det" Endret 13. januar 2006 av Midnattsol
Gjest LoisLane Skrevet 13. januar 2006 #17 Skrevet 13. januar 2006 Giddi...et ord jeg aldri kommer til å bruke i en setning enten jeg skriver eller snakker. ← Nei, ikke gidd... Jeg sier "har giddi" - kan det være en klammeform?
Gjest christineemily Skrevet 13. januar 2006 #18 Skrevet 13. januar 2006 Giddi...et ord jeg aldri kommer til å bruke i en setning enten jeg skriver eller snakker. ← Litt på siden, - men ang. ord man aldri kommer til å ta i sin munn: Min svigermor er allergisk mot ordet "deodorant"! Hun makter bare ikke å si det! Så hun sier konsekvent "sånn-til-å-ha-under-armane"... Litt tungvint kanskje !!! Men INGEN har til dags dato hørt henne si "deodorant" , hun velger heller sin egen selvkomponerte ord-sammenslåing, - hvor tungvint det enn må være. Og ingen aner hvorfor!
Gjest Bellatrix Skrevet 13. januar 2006 #19 Skrevet 13. januar 2006 Litt på siden, - men ang. ord man aldri kommer til å ta i sin munn: Min svigermor er allergisk mot ordet "deodorant"! Hun makter bare ikke å si det! Så hun sier konsekvent "sånn-til-å-ha-under-armane"... Litt tungvint kanskje !!! Men INGEN har til dags dato hørt henne si "deodorant" , hun velger heller sin egen selvkomponerte ord-sammenslåing, - hvor tungvint det enn må være. Og ingen aner hvorfor! ← Kult!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå