Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Ifølge Bokmålsordboka. Men jeg sier allikevel "giddet" i preteritum, og bøyer dermed verbet helt regelmessig svakt.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Hæ? Jeg giddet ikke å gjøre det? Neineinei :riste: Jeg gadd ikke å gjøre det så klart!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Men har du giddet å gjøre det?

Gjest Litjmæ
Skrevet (endret)

Da må det jo i så fall bli vanlig engelsk begin began begun, derfor har ikke gudd :sjarmor:

Endret av Litjmæ
Skrevet

Hadde du giddi sier jeg, men det er vel noe dialektgreier det da.

• Liker 1
Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg hadde giddi å gjøre det!

Det er det jeg sier også. Men kan man skrive det?

Gjest Litjmæ
Skrevet

Kan kan du vel, men æ hadd itj gidda å skriv d ;)

Gjest Catwoman
Skrevet

Tror faktisk man kan skrive giddi. Har sett driti skrevet, i en bok, (så da skulle det vel være korrekt og) og giddi blir vel samme greia?

Selv om det ser noe rart ut da.

men... hvis man ikke sier driti....hva da?

å drite - dreit - har dritet eller dretet eller?

Skrevet (endret)

Giddi...et ord jeg aldri kommer til å bruke i en setning enten jeg skriver eller snakker.

"Jeg hadde orka å gjøre det"

"Jeg hadde ikke orka å gjøre det"

;)

Endret av Midnattsol
Gjest LoisLane
Skrevet
Giddi...et ord jeg aldri kommer til å bruke i en setning enten jeg skriver eller snakker.

Nei, ikke gidd... ;)

Jeg sier "har giddi" - kan det være en klammeform?

Gjest christineemily
Skrevet

;)

Litt på siden, - men ang. ord man aldri kommer til å ta i sin munn: Min svigermor er allergisk mot ordet "deodorant"! Hun makter bare ikke å si det! Så hun sier konsekvent "sånn-til-å-ha-under-armane"... :ler: Litt tungvint kanskje !!! :ler: Men INGEN har til dags dato hørt henne si "deodorant" , hun velger heller sin egen selvkomponerte ord-sammenslåing, - hvor tungvint det enn må være. Og ingen aner hvorfor! :ler:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Litt på siden, - men ang. ord  man aldri kommer til å ta i sin munn: Min svigermor er allergisk mot ordet "deodorant"! Hun makter bare ikke å si det! Så hun sier konsekvent "sånn-til-å-ha-under-armane"...  :ler: Litt tungvint kanskje !!! :ler:  Men INGEN har til dags dato hørt henne si "deodorant" , hun velger heller sin egen selvkomponerte ord-sammenslåing, - hvor tungvint det enn må være. Og ingen aner hvorfor!  :ler:

:ler: Kult!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...