AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Skrevet 27. juni 2023 Jeg har lenge vaklet frem og tilbake på om jeg ønsker barn eller ikke. Jeg kjenner at jeg ønsker barn, men ønsker ikke å bli mor. Den rollen er då utrolig krevende og utakknemlig! Du skal liksom ofte ALT, din egen kropp, helse, karriere, fritid etc. ALT. Men sitter å tenker at jeg kunne blitt en fin far❤️ en forelder som får et ferdiglaget barn i fanget uten å løfte en finger. En far som er til stede, men som prioriterer karrieren sin høyt, og møter stor forståelse for det. En far som baker en kake til foreldremøte to ganger i året og får masse ros, «oj, har DU bakt den?!» tenker at morsrollen ikke er for meg, kjipt at jeg jeg enten må velge den eller bli barnløs… Anonymkode: bdc85...f0c 21 3 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #2 Skrevet 27. juni 2023 Haha litt enig❤️ Men rollene blir raskt mer like altså, særlig om man får mer enn 1 barn. Anonymkode: 53777...d08 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #3 Skrevet 27. juni 2023 Jeg tror helt ærlig du har noen usunne fedre som rollemodeller / som du ser opp til, om du tenker det er å være far. Anonymkode: fe529...e90 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #4 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror helt ærlig du har noen usunne fedre som rollemodeller / som du ser opp til, om du tenker det er å være far. Anonymkode: fe529...e90 Men likevel, de slipper billig unna graviditet og fødsel disse mannfolka. Anonymkode: 9603f...560 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #5 Skrevet 27. juni 2023 Enig med deg, jeg har et barn, men ønsker meg et eller to til, men da som far ikke mor🫤 Anonymkode: 4c410...364 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #6 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men likevel, de slipper billig unna graviditet og fødsel disse mannfolka. Anonymkode: 9603f...560 Min mann tok enormt god vare på meg og hadde et ekstra gir hele graviditeten, under fødsel og etter fødsel (det har han fremdeles den dag i dag). Han lå ikke akkurat og latet seg på sofaen. At biologien er som den er, det er noe annet, men det betyr ikke at man ikke kan gjøre en innsats som mann. Anonymkode: fe529...e90 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 Farsrollen er 1000 ganger mer behagelig. Siden jeg ikke har den muligheten heller, så stoppet jeg med et barn selv😎 Anonymkode: 64966...ff7 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #8 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min mann tok enormt god vare på meg og hadde et ekstra gir hele graviditeten, under fødsel og etter fødsel (det har han fremdeles den dag i dag). Han lå ikke akkurat og latet seg på sofaen. At biologien er som den er, det er noe annet, men det betyr ikke at man ikke kan gjøre en innsats som mann. Anonymkode: fe529...e90 Det gjorde min og, men han slapp likevel billig unna den biten. Han kunne verken gå gravid og ta alle de hersens svangerskapsplagene jeg fikk, eller gå gjennom fødslene. Anonymkode: 9603f...560 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 Haha, du kan kreve litt mer av faren da. Her er vi rimelig samkjørte, jeg som jobber mest faktisk. Anonymkode: d79d9...a72 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det gjorde min og, men han slapp likevel billig unna den biten. Han kunne verken gå gravid og ta alle de hersens svangerskapsplagene jeg fikk, eller gå gjennom fødslene. Anonymkode: 9603f...560 Det er jo ikke noe å slippe unna. Det er fysisk umulig. Anonymkode: fe529...e90 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #11 Skrevet 27. juni 2023 Tja… vet ikke hvor festlig det er å være far heller. Min mann har slitt enormt med følelsen av å være på sidelinjen. Han føler seg utilstrekkelig og blir litt lei seg hver gang baby hyler krakilsk hos han og skriker etter mamma selv om han prøver å roe etter beste evne. Jeg har jo fått tilknytningen og kjærligheten litt «i fanget» ettersom baby har bodd inni meg i 9 mnd og jeg har vært matfat, trøst, kos og hvilepute i månedsvis. Ville ikke byttet ut det spesielle båndet for all fritid i verden. Ja, magen min er stor og ja, jeg merker at bekkenet er «godt brukt» etter svangerskap. Men, den ubeskrivelige kjærligheten er verdt hver eneste skramme! Anonymkode: a6e9c...fe7 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #12 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo ikke noe å slippe unna. Det er fysisk umulig. Anonymkode: fe529...e90 Det er et utrykk man ikke nødvendigvis må ta så veldig bokstavelig.. Anonymkode: 9603f...560 2
Friluftsmann70 Skrevet 27. juni 2023 #13 Skrevet 27. juni 2023 Er noe helt eget dere kvinner får oppleve, det å bære frem et barn. Vi menn er ikke i nærhet. Når det gjelder karriere er det vel ingen hindring å ha karriere selv om en velger å bli mamma? Det er så mange som velger karriere sammen med mammarollen. Men en må ha en mann som forstår samspillet mellom to foreldre og jobb. 6
Mamajune11 Skrevet 27. juni 2023 #14 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men likevel, de slipper billig unna graviditet og fødsel disse mannfolka. Anonymkode: 9603f...560 Slipper billig unna? De går glipp av er rette formuleringen. Jeg er rett og slett sykt skuffet mannen min ikke får oppleve å føde. Det er det mest fantastiske man kan oppleve. Mer intens in the moment opplevelse fins faen ikke. Jeg elsker å føde. Gruet meg like mye som alle andre før første gang, men nå gleder jeg meg. Kunne født 1000 unger. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #15 Skrevet 27. juni 2023 Mamajune11 skrev (Akkurat nå): Slipper billig unna? De går glipp av er rette formuleringen. Jeg er rett og slett sykt skuffet mannen min ikke får oppleve å føde. Det er det mest fantastiske man kan oppleve. Mer intens in the moment opplevelse fins faen ikke. Jeg elsker å føde. Gruet meg like mye som alle andre før første gang, men nå gleder jeg meg. Kunne født 1000 unger. Så bra du elsker å føde. Men herregud menneske, du forstår vel at ikke alle har den opplevelsen. Mine fødsler var et rent helvete og jeg er veldig glad jeg ikke skal gjøre det igjen. I tillegg hadde neppe underlivet mitt jublet over noen ny fødsel. Anonymkode: 9603f...560 3 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #16 Skrevet 27. juni 2023 Alt for mange kvinner lar seg presse, eller presser seg selv, til å innfri samfunnets forventninger, eller det de tror er samfunnets forventninger. Gi litt mer faen, damer! AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal liksom ofte ALT, din egen kropp, helse, karriere, fritid etc. ALT. Anonymkode: bdc85...f0c Anonymkode: e8ffd...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #17 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Men likevel, de slipper billig unna graviditet og fødsel disse mannfolka. Anonymkode: 9603f...560 Muligens. Men de er nødt å takle kvinnfolka i 9 måneder+ før, og nesten et år etter, og kvinner lærer ikke. Så selv om akkurat fødsel og de andre fysiske konsekvensene av graviditet er shit vi slipper, så er det ikke nødvendigvis at du ville foretrukket vår shit. Anonymkode: 175d9...443
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #18 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Muligens. Men de er nødt å takle kvinnfolka i 9 måneder+ før, og nesten et år etter, og kvinner lærer ikke. Så selv om akkurat fødsel og de andre fysiske konsekvensene av graviditet er shit vi slipper, så er det ikke nødvendigvis at du ville foretrukket vår shit. Anonymkode: 175d9...443 Any day hadde jeg foretrukket å slippe å gå gravid og føde barn. Åh du aner ikke engang. Anonymkode: 9603f...560 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #19 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tror helt ærlig du har noen usunne fedre som rollemodeller / som du ser opp til, om du tenker det er å være far. Anonymkode: fe529...e90 Jeg ser ikke opp til noen fedre, og dette var ikke rettet mot noen spesielle. Observerer bare hvor lite som skal til for å bli ansett som en god far, og hvor lite som skal til for å bli ansett som en dårlig mor. ts Anonymkode: bdc85...f0c 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #20 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Haha, du kan kreve litt mer av faren da. Her er vi rimelig samkjørte, jeg som jobber mest faktisk. Anonymkode: d79d9...a72 Det handler komikkens bare om hva den individer krever, men om hvordan samfunnet ser på deg. Jeg kjenner en far som jobber deltid jeg, og Herre Gud så masse komplimenter han skal få for det! Deltidsarbeidende mødre får lite applaus🙄 ts Anonymkode: bdc85...f0c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå