Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ta abort og lurer på hvordan andre har gjort det med tanke på partner. Har dere latt dem være med på timen på sykehuset? Og får man se på ultralyden eller skjuler de dette? 

Anonymkode: ff748...12c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får ha med partner hvis man ønsker det. Selv dro jeg alene på sykehuset, men jeg tok abort hjemme sammen med partner. Jeg fikk ikke se ultralyden, de skjulte skjermen.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha med partner hvis man vil.

Det er vel ikke vanlig å ta ultralyd? Man får bare en pille og drar hjem.

Anonymkode: aaf05...c76

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt tar de ultralyd,  det er farlig for mor å få abortpiller uten å bekrefte at fosteret er i livmoren 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Apekatten said:

Man får ha med partner hvis man ønsker det. Selv dro jeg alene på sykehuset, men jeg tok abort hjemme sammen med partner. Jeg fikk ikke se ultralyden, de skjulte skjermen.

Takk for svar! Er det mulig å spørre om å få se? Eller er det dumt? 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde med mannen på konsultasjonen. De tar ultralyd, men skjermen er snudd bort. Jeg trengte tenketid, og dro tilbake dagen derpå, da gikk jeg alene.

Anonymkode: ac80b...4e2

• Hjerte 1
Skrevet

jeg syns du bør ta med deg noen på sykehuset, det er en tung ting og gå gjennom

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

De tar ultralyd ja, for å konstantere svangerskapet blant annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde med mannen på konsultasjonen. De tar ultralyd, men skjermen er snudd bort. Jeg trengte tenketid, og dro tilbake dagen derpå, da gikk jeg alene.

Anonymkode: ac80b...4e2

Takk for svar 🩷

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosa Sløyfe said:

jeg syns du bør ta med deg noen på sykehuset, det er en tung ting og gå gjennom

Det er sikkert lurt, takk for svar 🩷

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så vanlig å ha med partner og i alle fall ikke å ønske se fosteret før abort, da det kan bli direkte traumatiserende for dere begge to. Men du blir ikke nektet å se det om du spør.

Akkurat abort kan være noe man har det best med å gjennomgå alene. Man får som regel ikke støtten man ønsker og trenger uansett.

Anonymkode: 1ee1f...ef5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde med partner (men dette var en mistenkt MA, så ikke noe jeg ønsket). De spurte om de skulle snu skjermen vekk så vi ikke så noe på ultralyden og det sa vi ja til. Dette var på Ullevål. 

Anonymkode: a03c0...c71

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha med den du vil 😊 jeg hadde med min eks. De viser ikke på ultralyden hvis de vet du har tenkt å ta abort tror jeg. Jeg spurte om å få se, og fikk det, ombestemte meg da (men jeg hadde egentlig ikke ønsket å ta abort i utgangspunktet, følte meg presset av han jeg var sammen med). Var gravid en gang etter det men da var det mistanke om at det var noe galt, og jeg skulle ta abort pga det, da viste de meg uoppfordret for å vise hva som så «feil» ut liksom. 

Anonymkode: 170df...fdd

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen 😊 Vi har blitt enige om at sambo blir med, han ønsker veldig å stille opp på det han kan. Om vi vil se på ul-skjermen tar vi litt på sparket og spør dersom vi føler oss usikre på avgjørelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...