AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Del Skrevet 27. juni 2023 I flere år har ukritiske journalister latt seg blende av mikrohus-selgere med næringsvett. Når har det kommet noe nytt, containerhus. Under betalingsmur, men artikkelen forteller at tomten er kjøpt billig av bekjente. Container med isolasjon og interiør er produsert i Kina. Utvendig kledning utført i Norge. Stor egeninnsats både av huseier og familie. Høyst sannsynlig lav 2. håndsverdi, de fleste har nok med bil som ruster. Er det riktig å sammenligne dette med en "normal" leilighet? Anonymkode: 38cac...377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #2 Del Skrevet 28. juni 2023 Å bygge om containere til hus er ikke noe nytt. Det fungerer helt sikkert like dårlig i Norge som i andre land. Containere er ikke ment for å bo i, så de blir veldig varme om sommeren og veldig kalde om vinteren. Hvis man isolerer blir det fort problem med fukt. Anonymkode: 69bf0...db5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Del Skrevet 28. juni 2023 Jeg tror ikke det er en smart investering nei, det er vel mer noe man tyr til om man er blakk eller veldig opptatt av å leve gjeldsfri/ha minst mulig gjeld. Samme med mikrohus, de er jo ikke funksjonelle, de er bare billige og kan stå i hagen til farfar. Anonymkode: ccdc4...90b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Del Skrevet 28. juni 2023 Containerhus vil nok aldri være en god løsning i et norsk klima. Anonymkode: 1d8eb...c05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 28. juni 2023 #5 Del Skrevet 28. juni 2023 Da hadde jeg iallefall fått for en av disse: https://www.boxabl.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. juni 2023 #6 Del Skrevet 29. juni 2023 Så lenge de er bygget etter norske krav ser jeg egentlig ikke problemet. De står på tomt, er å anse som en bygning og man får gnr/bnr og ferdigattest. Om konstruksjonen er satt sammen i Kina eller om BlockWatne-bygget kommer i moduler på lastebil fra Litauen spiller nok ingen rolle. Kjøper man noe midlertidig uten fast adresse med bruksnummer som er ment å flytte på vil tape seg voldsomt i verdi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #7 Del Skrevet 30. juni 2023 hva med hun der? - https://www.aftenposten.no/bolig/i/2BgxpR/fikk-containerhus-med-hage-og-garasje-for-25-millioner-kroner-jeg-hadde-knapt-nok-faatt-en-leilighet-for-den-summen Anonymkode: 7b437...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 30. juni 2023 #8 Del Skrevet 30. juni 2023 48 minutter siden, AnonymBruker said: hva med hun der? - https://www.aftenposten.no/bolig/i/2BgxpR/fikk-containerhus-med-hage-og-garasje-for-25-millioner-kroner-jeg-hadde-knapt-nok-faatt-en-leilighet-for-den-summen Anonymkode: 7b437...9f8 Førsteposten handler om den artikkelen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #9 Del Skrevet 30. juni 2023 Tror jeg hadde gått for brakkemoduler, innredet og fått kledd utsiden. Anonymkode: 871aa...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå