Gå til innhold

Smart å investere i containerhus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I flere år har ukritiske journalister latt seg blende av mikrohus-selgere med næringsvett.

Når har det kommet noe nytt, containerhus

Under betalingsmur, men artikkelen forteller at tomten er kjøpt billig av bekjente. Container med isolasjon og interiør er produsert i Kina. Utvendig kledning utført i Norge. Stor egeninnsats både av huseier og familie.

Høyst sannsynlig lav 2. håndsverdi, de fleste har nok med bil som ruster.
Er det riktig å sammenligne dette med en "normal" leilighet?

Anonymkode: 38cac...377

AnonymBruker
Skrevet

Å bygge om containere til hus er ikke noe nytt. Det fungerer helt sikkert like dårlig i Norge som i andre land. Containere er ikke ment for å bo i, så de blir veldig varme om sommeren og veldig kalde om vinteren. Hvis man isolerer blir det fort problem med fukt.

Anonymkode: 69bf0...db5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er en smart investering nei, det er vel mer noe man tyr til om man er blakk eller veldig opptatt av å leve gjeldsfri/ha minst mulig gjeld.

Samme med mikrohus, de er jo ikke funksjonelle, de er bare billige og kan stå i hagen til farfar. 

Anonymkode: ccdc4...90b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Containerhus vil nok aldri være en god løsning i et norsk klima.

Anonymkode: 1d8eb...c05

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de er bygget etter norske krav ser jeg egentlig ikke problemet. De står på tomt, er å anse som en bygning og man får gnr/bnr og ferdigattest. Om konstruksjonen er satt sammen i Kina eller om BlockWatne-bygget kommer i moduler på lastebil fra Litauen spiller nok ingen rolle. 

Kjøper man noe midlertidig uten fast adresse med bruksnummer som er ment å flytte på vil tape seg voldsomt i verdi. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde gått for brakkemoduler, innredet og fått kledd utsiden. 

Anonymkode: 871aa...b56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...