AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Skrevet 27. juni 2023 Kvinne24 Vet ikke hvor jeg skal spør om råd, så jeg prøver meg her. Jeg har vært sammen med en jeg møtte på tinder i 3 år nå. På de tre årene har han svekket sjøltilliten og selvbildet mitt ekstremt. Jeg var 65kg (173cm) når vi møttes og han kalte meg feit ved flere anledninger, så jeg har utviklet en spiseforstyrrelse. Jeg har hatt bulimi i ung alder, noe han visste, og han kalte meg likevel feit, tjukk osv. Han har ved flere anledninger kalt meg stygg, sagt at hårfargen min var stygg, at jeg var for høy osv. Jeg syntes selv jeg så helt grei ut, får ofte oppmerksomhet fra andre menn, som han ikke liker. Men nå ser jeg ikke noe fint med meg selv lenger. Jeg var 21 og usikker når jeg møtte han, og dette tror jeg han så og tok nytte av det. I starten når vi skulle ha sex var det ofte han kunne ville bli sugd og ikke noe mer. Han ville ha lyset av når vi først skulle ha sex, når jeg skrudde det på skrudde han det av igjen. Han har flørtet med andre damer, og hatt sex med ei anna som jeg funnet ut i ettertid. Alt dette har knust meg sikkelig og jeg sitter nå igjen som et tomt skall av et menneske med angst, depresjon og spiseforstyrrelse. Jeg har prøvd å dra flere ganger, men jeg klarer ikke å la være å ta kontakt med han igjen, og jeg aner ikke hvorfor. Jeg kommer fra en turbulent oppvekst, med mye ustabilitet og omsorgssvikt, som sikkert er mye av grunnen til at jeg ikke klarer å dra. Kan noen plis hjelpe meg og fortelle hva dere har gjort for å komme videre? Tar i mot alle råd. Jeg har det virkelig ikke bra i skrivende øyeblikk, nå er det kommer til et punkt hvor jeg ikke ser noe mening med livet lenger… og det føles grusomt😞 Anonymkode: aa7e9...04d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #2 Skrevet 27. juni 2023 Begynn hos psykolog for å reparere mønsteret du har med deg fra barndommen som gjør deg avhengig av han nå Anonymkode: 59598...978 1 2
Friluftsmann70 Skrevet 27. juni 2023 #3 Skrevet 27. juni 2023 Føler med deg, og tror du tenker det eneste rette. Du må komme deg unna denne mannen. Skriv et brev til deg selv, hvor du skriver om dine følelser 5 år frem i tid, dersom du ikke kommer deg ut. Ta det frem når du føler for å ta kontakt med han igjen. Håper du får mange gode råd, fra andre her. 1
Andro Skrevet 27. juni 2023 #4 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan noen plis hjelpe meg og fortelle hva dere har gjort for å komme videre? Tar i mot alle råd. Jeg har det virkelig ikke bra i skrivende øyeblikk, nå er det kommer til et punkt hvor jeg ikke ser noe mening med livet lenger… og det føles grusomt😞 Anonymkode: aa7e9...04d Det første du gjør er å ringe til https://www.volinjen.no/ De har også en chatfunksjon om du ikke kan snakke. Ring ditt lokale krisesenter, og få hjelp til å se hvordan han manipulerer deg. Da kan du lage motstrategier. Nå er du i livsfare, og faren øker hver dag du blir værende. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #5 Skrevet 28. juni 2023 Andro skrev (15 timer siden): Det første du gjør er å ringe til https://www.volinjen.no/ De har også en chatfunksjon om du ikke kan snakke. Ring ditt lokale krisesenter, og få hjelp til å se hvordan han manipulerer deg. Da kan du lage motstrategier. Nå er du i livsfare, og faren øker hver dag du blir værende. Jeg vurderte faktisk å ringe de i går, men er redd for at situasjonen min ikke er alvorlig nok. Elle at det ikke blir regnet som psykisk vold. Men det gjør vell ikke noe å ringe å spørr om de kan vurdere om det regnes som psykisk vold? Anonymkode: aa7e9...04d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #6 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Begynn hos psykolog for å reparere mønsteret du har med deg fra barndommen som gjør deg avhengig av han nå Anonymkode: 59598...978 Står på venteliste til psykolog, har gjort det i over et år nå. Så det skjer forhåpentligvis snart Anonymkode: aa7e9...04d 1
Safiye Skrevet 28. juni 2023 #7 Skrevet 28. juni 2023 Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med -Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #8 Skrevet 28. juni 2023 Du blir utsatt for psykisk vold. Dette er det mest vanlige når det gjelder folk som oppsøker krisesenteret, så det trenger du ikke være redd for. Ta det første skrittet og ring dem, da er mye gjort tror jeg. Lykke til❤️ Anonymkode: e5c58...78c 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #9 Skrevet 28. juni 2023 Som over her skriver, du opplever psykisk vold. Du kan alltids ta kontakt med Krisesenteret eller volds- og overgrepslinja. Og her inne. Det er en del her som har brutt ut av liknende forhold og som kan hjelpe i prosessen. Ingen skal måtte tåle å bare høre masse stygge ting om seg selv, til og med om høyde som ingen noengang kan endre... Anonymkode: f3447...b0d
Andro Skrevet 28. juni 2023 #10 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg vurderte faktisk å ringe de i går, men er redd for at situasjonen min ikke er alvorlig nok. Elle at det ikke blir regnet som psykisk vold. Men det gjør vell ikke noe å ringe å spørr om de kan vurdere om det regnes som psykisk vold? Anonymkode: aa7e9...04d Det er definitivt psykisk vold, og de har ingen nedre alvorlighetsgrad. Ring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå