AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Skrevet 27. juni 2023 Ungene fikk lus, og det fikk jeg og. De er heldigvis lusefri, men det er tydeligvis ikke jeg. Jeg tok kur på lørdag sammen med barna, men fant tre levende nymfer i går kveld. Tok kur på morgenen nå igjen, men fant en levende nymfe igjen. Moren min veit ikke hvordan lus ser ut og ser også ikke så godt, og søsteren min vet ikke helt hva å se etter. Må faktisk gjøre dette selv. Er løsningen nå å vente i 9 dager for så å ta en lusekur igjen i håp om at alle eggene er klekket? Med at jeg kjemmer håret hver dag? De kan jo ikke legge nye egg før de er voksne. Bruker linicin.. Finnes det noen profesjonelle som hjelper til med hodelus? Anonymkode: 73e09...93f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #3 Skrevet 27. juni 2023 Hell en flaske antibac over hodet ditt, da dør de av alkoholen. Anonymkode: 784c5...f3d
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #4 Skrevet 27. juni 2023 Mener jeg har hørt at det kan hjelpe med rettetang? At da dør eggene. Føler med deg! Min store skrekk å få lus selv. Anonymkode: 99048...565 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #5 Skrevet 27. juni 2023 Dynk håret i vodka, problem solved. Anonymkode: 69520...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #6 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ungene fikk lus, og det fikk jeg og. De er heldigvis lusefri, men det er tydeligvis ikke jeg. Jeg tok kur på lørdag sammen med barna, men fant tre levende nymfer i går kveld. Tok kur på morgenen nå igjen, men fant en levende nymfe igjen. Moren min veit ikke hvordan lus ser ut og ser også ikke så godt, og søsteren min vet ikke helt hva å se etter. Må faktisk gjøre dette selv. Er løsningen nå å vente i 9 dager for så å ta en lusekur igjen i håp om at alle eggene er klekket? Med at jeg kjemmer håret hver dag? De kan jo ikke legge nye egg før de er voksne. Bruker linicin.. Finnes det noen profesjonelle som hjelper til med hodelus? Anonymkode: 73e09...93f da vi hadde ørten omganger med hodelus for noen år siden, var jeg gravid og kunne ikke bruke de vanlige lusemidlene. Jeg måtte bruke ett som ikke var basert på gift, men på olje som skulle kvele lusene, i kombinasjon med kamming. Husker ikke om det var licitin eller et annet. Men poenget er at det er kammingen som er nøkkelen, uansett hvilket middel du bruker. Anonymkode: e9487...c27 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 Du må bruke kam - du må fjerne dem fysisk! Kamme, kamme, kamme! Mange lus overlever behandlingen. Vi brukte kun kam hos oss på runde nummer 3, og de ble fort borte. Som over sier, så er det kammingen som er alfa omega! Anonymkode: 20c1a...50f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #8 Skrevet 27. juni 2023 Hvordan vet man at man har fått lus? Anonymkode: c29a0...2ce
Eneri Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 Kjøp ei diger flaske billig balsam. Fukt håret og dynk fra rot til tupp i balsam. Gre gjennom med lusekam nøye, balsamen bidrar til å gjøre håret så glatt at eggene ikke klarer å sitte fast. Her brukte vi dette mellom de to rundene med lusemiddel (den typen lusemiddel vi brukte skulle tas i to omganger med et visst antall dager mellom) 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan vet man at man har fått lus? Anonymkode: c29a0...2ce Du ser bittesmå hvitaktige/gjennomsiktige egg som sitter fast på hårstråene. Om de har klekket, ser du små svarte lus krabbe rundt. Det er ekkelt! Anonymkode: 871a1...f63
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #11 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ser bittesmå hvitaktige/gjennomsiktige egg som sitter fast på hårstråene. Om de har klekket, ser du små svarte lus krabbe rundt. Det er ekkelt! Anonymkode: 871a1...f63 Ok, kan de sitte lenger ned på hårstråene hvis man har lenger hår? Eller sitter de som regel mot hårbunnen? Er godt voksen men kan jo faktisk skje så greit å vite hva man skal se etter 🙂 Anonymkode: c29a0...2ce
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #12 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du ser bittesmå hvitaktige/gjennomsiktige egg som sitter fast på hårstråene. Om de har klekket, ser du små svarte lus krabbe rundt. Det er ekkelt! Anonymkode: 871a1...f63 Og det klør! Vi hadde også lus hele familien, jeg var gravid og måtte bruke et annet middel enn resten av familien. Men vi ble kvitt det raskt med kur og masse kamming. Frøs ned alle dyner og puter og kokte alt sengetøy osv. Anonymkode: d9262...242
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #13 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, kan de sitte lenger ned på hårstråene hvis man har lenger hår? Eller sitter de som regel mot hårbunnen? Er godt voksen men kan jo faktisk skje så greit å vite hva man skal se etter 🙂 Anonymkode: c29a0...2ce eggene sitter vel inne ved hårfestet tror jeg Anonymkode: e9487...c27 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #14 Skrevet 27. juni 2023 Luseklinikken på Holmen senteret. Finns sikkert andre steder også Anonymkode: 200d9...dee
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #15 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ungene fikk lus, og det fikk jeg og. De er heldigvis lusefri, men det er tydeligvis ikke jeg. Jeg tok kur på lørdag sammen med barna, men fant tre levende nymfer i går kveld. Tok kur på morgenen nå igjen, men fant en levende nymfe igjen. Moren min veit ikke hvordan lus ser ut og ser også ikke så godt, og søsteren min vet ikke helt hva å se etter. Må faktisk gjøre dette selv. Er løsningen nå å vente i 9 dager for så å ta en lusekur igjen i håp om at alle eggene er klekket? Med at jeg kjemmer håret hver dag? De kan jo ikke legge nye egg før de er voksne. Bruker linicin.. Finnes det noen profesjonelle som hjelper til med hodelus? Anonymkode: 73e09...93f Ring en frisør og be om hjelp. Det burde gå helt fint. Anonymkode: 742bf...07e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #16 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hell en flaske antibac over hodet ditt, da dør de av alkoholen. Anonymkode: 784c5...f3d Er du seriøs? For jeg kommer sikkert til å gjøre det. Det er egga jeg vil drepe egentlig AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Mener jeg har hørt at det kan hjelpe med rettetang? At da dør eggene. Føler med deg! Min store skrekk å få lus selv. Anonymkode: 99048...565 Serr det har jeg ikke tenkt på. Får rette håret da 😂 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): da vi hadde ørten omganger med hodelus for noen år siden, var jeg gravid og kunne ikke bruke de vanlige lusemidlene. Jeg måtte bruke ett som ikke var basert på gift, men på olje som skulle kvele lusene, i kombinasjon med kamming. Husker ikke om det var licitin eller et annet. Men poenget er at det er kammingen som er nøkkelen, uansett hvilket middel du bruker. Anonymkode: e9487...c27 Kammer meg i hjel 😊 så bra at det hjelper ihvertfall. Jeg bruker også linicin. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Du må bruke kam - du må fjerne dem fysisk! Kamme, kamme, kamme! Mange lus overlever behandlingen. Vi brukte kun kam hos oss på runde nummer 3, og de ble fort borte. Som over sier, så er det kammingen som er alfa omega! Anonymkode: 20c1a...50f Jeg kammer masse. Flere ganger om dagen. Problemet her er jo at jeg ikke vet hvor mange egg jeg har i håret og hvor mange som overlevde begge kurene. Så må liksom vente til de klekker hver dag og så kamme 😅 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): eggene sitter vel inne ved hårfestet tror jeg Anonymkode: e9487...c27 Ja ca en to cm ut fra hodebunnen også.. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ring en frisør og be om hjelp. Det burde gå helt fint. Anonymkode: 742bf...07e Håper det Luseklinikken ved holmensenteret er nok litt langt borte fra der jeg bor Anonymkode: 73e09...93f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #17 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du må bruke kam - du må fjerne dem fysisk! Kamme, kamme, kamme! Mange lus overlever behandlingen. Vi brukte kun kam hos oss på runde nummer 3, og de ble fort borte. Som over sier, så er det kammingen som er alfa omega! Anonymkode: 20c1a...50f nemlig. Og det er ikke 1 gang - det er hver dag i to uker. Anonymkode: e9487...c27
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #18 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ungene fikk lus, og det fikk jeg og. De er heldigvis lusefri, men det er tydeligvis ikke jeg. Jeg tok kur på lørdag sammen med barna, men fant tre levende nymfer i går kveld. Tok kur på morgenen nå igjen, men fant en levende nymfe igjen. Moren min veit ikke hvordan lus ser ut og ser også ikke så godt, og søsteren min vet ikke helt hva å se etter. Må faktisk gjøre dette selv. Er løsningen nå å vente i 9 dager for så å ta en lusekur igjen i håp om at alle eggene er klekket? Med at jeg kjemmer håret hver dag? De kan jo ikke legge nye egg før de er voksne. Bruker linicin.. Finnes det noen profesjonelle som hjelper til med hodelus? Anonymkode: 73e09...93f Bruk balsam og kam. Etterpå føner du håret knusktørt på så mye varme som du klarer. Hodelus tåler varme dårlig. Og med en føner kommer varmen helt inn til hodebunnen. Bruk eventuelt rettetang og. Anonymkode: d5a3f...73e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #19 Skrevet 27. juni 2023 Det eneste som hjalp på meg var Prioderm. Anonymkode: 8d6ae...5bd
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #20 Skrevet 27. juni 2023 Jeg slet med å få lusmiddelet fordelt over hele håret, så tilslutt blandet jeg det i lik mengde shampo i hånda først. Det tok alt. Anonymkode: c1621...303
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå