Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en del penger i DNB Global Index, har laget en ny ask-konto og skulle akkurat til å overføre dåpspengene til barn nr 3. Men, jeg får det ikke til. Minste innskudd er satt til 999 999 999 999 999,99 kr.

Er fondet stengt? Jeg kan ikke finne noe om det på nett.

Anonymkode: 8b121...61f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker forresten Nordea, men har som sagt spart i dette fondet i flere år via Nordea.

Skrevet

Stengt? Det er ikke sånn fond fungerer.

Ser at man kan kjøpe det så mye man vil på Nordnet.

Andelsklasse A har minstetegning på > 0 kr. Er du sikker på at det er denne du prøver deg på?

Skrevet (endret)
12 hours ago, AnonymBruker said:

Minste innskudd er satt til 999 999 999 999 999,99 kr

Bare å begynne å spare det da... Trenger bare en trillion :) Hvis jeg holdt tunga rett i munnen er det bare 65 oljefond du trenger for å gjøre et innskudd

Endret av newman01
AnonymBruker
Skrevet
Gjest5656 skrev (13 timer siden):

Stengt? Det er ikke sånn fond fungerer.

Ser at man kan kjøpe det så mye man vil på Nordnet.

Andelsklasse A har minstetegning på > 0 kr. Er du sikker på at det er denne du prøver deg på?

Husker et fond i Storebrand ble avviklet for noen år siden og da økte de første minsteinnskuddet på den måten slik at nye investorer ikke kunne kjøpe. Ikke sikkert det skjer her altså, men det er jo tydeligvis stengt for nye investorer?

Se nederst på minste første innskudd. 

Screenshot_20230628-111054_NordeaMobile.thumb.jpg.86d6c238281e4749ce27a1ed82df94bd.jpg

Skrevet

Minstebeløp er 100,- NOK hos DNB. Fondsvolum er stor og jeg tviler på at DNB stenger fondet.

Godt mulig at Nordea kommer opp med alternative produkter og ønsker at kundene bytter til egne fond.

Konto hos DNB er fort opprettet når det må være spesifikt det produktet men de andre f.eks. storebrand eller klp alternativene er likegreit å bruke. 

Schmuhu

AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (27 minutter siden):

Minstebeløp er 100,- NOK hos DNB. Fondsvolum er stor og jeg tviler på at DNB stenger fondet.

Godt mulig at Nordea kommer opp med alternative produkter og ønsker at kundene bytter til egne fond.

Konto hos DNB er fort opprettet når det må være spesifikt det produktet men de andre f.eks. storebrand eller klp alternativene er likegreit å bruke. 

Schmuhu

Det er ikke Nordea som har endret det, det har blitt gjort av DnB. Nordea kan ikke endre innskuddsbeløp i DnB sine fond, skal de tilby egne fond så må de fjerne fondet fra porteføljen de tilbyr.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke Nordea som har endret det, det har blitt gjort av DnB. Nordea kan ikke endre innskuddsbeløp i DnB sine fond, skal de tilby egne fond så må de fjerne fondet fra porteføljen de tilbyr.

Kilde :) ?

Nordea er jo en "broker" mellom deg og DNB. De kan godt hindre innskudd selv om det muligens strider med loven. 

En annen hypotese er jo at DNB ønsker ikke at fondet blir handlet utenfor DNB sine plattformer. 

Schmuhu

AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (4 minutter siden):

Kilde :) ?

Nordea er jo en "broker" mellom deg og DNB. De kan godt hindre innskudd selv om det muligens strider med loven. 

En annen hypotese er jo at DNB ønsker ikke at fondet blir handlet utenfor DNB sine plattformer. 

Schmuhu

Trenger du en kilde på at det er DnB som forvalter sine egne fond..?

Jeg har flere hundrede tusen kr i DnB index og handler jevnlig, men det kan hende de har stengt for innskudd av andre banker ja 🤔

Skrevet

Hvorfor handler du ikke direkte hos DNB. Var det slik at plattformavgiften hos Nordea var mer gunstig?

Schmuhu

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trenger du en kilde på at det er DnB som forvalter sine egne fond..?

Jeg har flere hundrede tusen kr i DnB index og handler jevnlig, men det kan hende de har stengt for innskudd av andre banker ja 🤔

Altså start-innskudd, at det videre kun er DnB sine kunder som kan starte ny sparing.

AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (Akkurat nå):

Hvorfor handler du ikke direkte hos DNB. Var det slik at plattformavgiften hos Nordea var mer gunstig?

Schmuhu

Fordi jeg ikke er kunde i DnB og ikke har tenkt å bli det 😊

Jeg satte pengene i KLP sitt indexfond i stedet nå. Det er vel ikke så enorm forskjell på de over tid får man håpe 🤞🏻😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...