AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Skrevet 27. juni 2023 Jeg fikk nettopp levert 800 kg med kjøkken og de som leverte sa jeg må gå gjennom en liste og sjekke at alt er riktig. Men jeg skjønner jo ikke et kvekk av hva det betyr det som står der, da jeg ikke er utdannet ingeniør. I tillegg klarer jeg ikke løfte noe særlig og har vondt i knærne så det blir vanskelig. Er det vanlig å leie inn noen til dette her? Det blir jo veldig dyrt å bruke masse penger på å ansette en til å sjekke at jeg har fått alt. Hvis det er noe som er feil fikk jeg beskjed om at jeg ikke får det på reklamasjon av Power, men da må jeg betale det selv Det blir jo potensielt veldig dyrt da.. Evt 300.000 kr i dass. Hva gjør dere andre som har mottatt kjøkken, ansatte dere en person til å sjekke at alt er riktig? Anonymkode: 69578...7e1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #2 Skrevet 27. juni 2023 Vi kjøpte fra ikea. Er jo bare å se i lista at det som skal være der er der. 8 skap på 60, 2 skap på 40, 2 høyskap, osv. Tell over Anonymkode: 9b5e4...44a
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #3 Skrevet 27. juni 2023 Så vanskelig er det da ikke. Det handler om at DU som kunde, skal vite at du har fått alt du har bestilt og betalt for. Sjekk over alle eskene, er det ytre skader på noen etc Anonymkode: 2d860...3da 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #4 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi kjøpte fra ikea. Er jo bare å se i lista at det som skal være der er der. 8 skap på 60, 2 skap på 40, 2 høyskap, osv. Tell over Anonymkode: 9b5e4...44a Jeg har dyskalkuli og sliter med sånt. Aner heller ikke hva som er hva av alt jeg har fått. Hva gjør jeg da? Kan jeg ansette noen, og hva tror dere det vil koste? Jeg klarer jo ikke løfte på disse greiene heller. Er veldig svak i armene. Anonymkode: 69578...7e1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #5 Skrevet 27. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har dyskalkuli og sliter med sånt. Aner heller ikke hva som er hva av alt jeg har fått. Hva gjør jeg da? Kan jeg ansette noen, og hva tror dere det vil koste? Jeg klarer jo ikke løfte på disse greiene heller. Er veldig svak i armene. Anonymkode: 69578...7e1 Hvordan skal du skru sammen kjøkkenet da? Anonymkode: 2d860...3da 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #6 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så vanskelig er det da ikke. Det handler om at DU som kunde, skal vite at du har fått alt du har bestilt og betalt for. Sjekk over alle eskene, er det ytre skader på noen etc Anonymkode: 2d860...3da Visste ikke at det var snakk om 800 kg. Jeg sliter med å bøye meg og klarer ikke løfte noe. Visste ikke at man måtte være utdannet ingeniør til å få nytt kjøkken Anonymkode: 69578...7e1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan skal du skru sammen kjøkkenet da? Anonymkode: 2d860...3da Jeg har da leid inn folk til det. Jeg klarer knapt å skru på en tv, er helt ubrukelig. Anonymkode: 69578...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #8 Skrevet 27. juni 2023 Gjør det enkelt da; si JEG HAR FÅTT ALT. Også er det ditt problem om du mangler noe eller om noe er skadet. Anonymkode: 2d860...3da 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 Kan ikke du be de som skal skru sammen kjøkkenet sjekket at alt er der før de begynner? Anonymkode: 859fe...e08 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjør det enkelt da; si JEG HAR FÅTT ALT. Også er det ditt problem om du mangler noe eller om noe er skadet. Anonymkode: 2d860...3da Joda. Det hadde vært enklere om jeg fikk en liste jeg forstod hva betydde. Det står ikke på norsk heller, bare en masse koder. Noen steder står det filler panel, cover panel. Aner ikke hva dette er. Og jeg aner ikke hvor mange det skal være av hver del, det hadde hjulpet om det stor "4 deler til høyskap", "3 skuffer" etc men det gjør det ikke. Jeg skal ALDRI bestille kjøkken igjen, det er helt klart. Anonymkode: 69578...7e1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #11 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda. Det hadde vært enklere om jeg fikk en liste jeg forstod hva betydde. Det står ikke på norsk heller, bare en masse koder. Noen steder står det filler panel, cover panel. Aner ikke hva dette er. Og jeg aner ikke hvor mange det skal være av hver del, det hadde hjulpet om det stor "4 deler til høyskap", "3 skuffer" etc men det gjør det ikke. Jeg skal ALDRI bestille kjøkken igjen, det er helt klart. Anonymkode: 69578...7e1 Står vel på ordrebekreftelsen hva du skal ha av alt? Anonymkode: 859fe...e08
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #12 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Står vel på ordrebekreftelsen hva du skal ha av alt? Anonymkode: 859fe...e08 Den jeg opprinnelig fikk er på norsk, den jeg fikk i kveld er på engelsk. Men jeg får lage en annonse på Mitt Anbud og se om noen kan hjelpe.. For det kunne like gjerne stått på kinesisk. Anonymkode: 69578...7e1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #13 Skrevet 27. juni 2023 Kan du ikke bare ta kontakt med vedkommende du kjøpte kjøkken av og spørre... Anonymkode: fa434...dec
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #14 Skrevet 27. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Den jeg opprinnelig fikk er på norsk, den jeg fikk i kveld er på engelsk. Men jeg får lage en annonse på Mitt Anbud og se om noen kan hjelpe.. For det kunne like gjerne stått på kinesisk. Anonymkode: 69578...7e1 Står ikke kodene på den første lista du fikk på norsk da? Her la vi det i bunker, slik at like ting var sammen. Så gikk vi gjennom en og en, f.eks alle skuffefrontene som var 30x60 lå i en stabel, på lista stod det 8, i stabelen var det 8. Krysset av for ok. Så neste Det eneste som kan være litt vanskelig er slike hengsler om det er mange ulike typer, men var jo nummer der også så gikk greit. Anonymkode: 9b5e4...44a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #15 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Står ikke kodene på den første lista du fikk på norsk da? Her la vi det i bunker, slik at like ting var sammen. Så gikk vi gjennom en og en, f.eks alle skuffefrontene som var 30x60 lå i en stabel, på lista stod det 8, i stabelen var det 8. Krysset av for ok. Så neste Det eneste som kan være litt vanskelig er slike hengsler om det er mange ulike typer, men var jo nummer der også så gikk greit. Anonymkode: 9b5e4...44a Problemet er at Bring eller hvem enn ikke akkurat har tid eller vilje til å stå se på at man sorterer og flytter og teller og styrer. Man tvinges jo til å skrive under uten å sjekke. Dessuten har ts allerede sagt at hen ikke er fysisk i stand til å løfte eller flytte på eskene. Anonymkode: 8e29d...2f2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #16 Skrevet 27. juni 2023 Helt normalt at man må gå over og se at alle delene er der. Vi gjorde det både hos Epoq og stray kjøkken. Det står på hver enkelt pakke hva som er inni, enten navn på innholdet eller koder som stemmer med kodene på papirene du har fått. Leverandøren svarer på alle spørsmål hvis du ringer. Vi måtte ringe veldig mange ganger til elkjøp/Epoq. Hos stray var alt mye enklere siden alt kom ferdig montert. Anonymkode: fdbe2...446 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #17 Skrevet 28. juni 2023 Dette er hvorfor vi ikke kjøpte kjøkken fra Epoq, men betalte litt mer for et kjøkken fra en "fullservice" leverandør som tok i mot kjøkkenet (+ hvitevarer, vask og div annet) på sitt lager, forsikret seg om at alt var der og så organiserte transport videre til oss dagen før monteringsstart. Da slapp vi sånt stress. Verdt hver krone! Anonymkode: 536fa...e4a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #18 Skrevet 28. juni 2023 Går ut fra at sjåføren har kjørt nå, så du har kvittert for mottatte varer. Da er det bare å vente på montør, og hvis noe mangler, må du bare etterlyse/skaffe. Trenger ikke ansette noen for å telle esker nå Anonymkode: 2e19f...b11 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #19 Skrevet 28. juni 2023 Du har vel det du bestillte, det står på norsk. Det er ditt kjøkken, ditt ansvar. Du må jo vite hva du har bestillt. Trenger ikke å ha utdannelse for å montere kjøkken, snakk om å gjøre seg hjelpesløs. Anonymkode: bb166...2ec 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #20 Skrevet 28. juni 2023 Du klarte da å få bestilt kjøkkenet. Så helt hjelpeløs er du ikke. Anonymkode: 06132...8f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå