Gjest Gjest nå Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 Siden jeg er gjest nå må jeg poste det her selv om det kanskje hører under generelt. En av min manns familie er gift med en mann som vi har skjønt nå er en stor svindler. Han er for lat til å jobbe (sier han er syk, men.. ) og han går dermed på trygd. Han er veldig opptatt av penger og prøver å få tak i penger på alle mulige måter. Hun som er i familie til min mann jobber full tid og ekstra når hun kan. Da krever han å få halve lønnen hennes, men han betaler ingen regninger. Han bruker pengene til å gå ut å drikke, røyke hasj osv. Rett før jul i fjor hadde han satt inn en annonse i avisen om at han samlet inn penger for å kunne stelle i stand julefest for folk som ikke har noen å feire med. Dette skulle arrangeres i kirken. Han satt inn sitt eget kontonummer. Folk betalte inn, men pengene tok han selv! Ny fest og moro for ham. Dette fikk ikke vi vite før nå i sommer, så det var ikke noe vi kunne gjøre med det. Så nå rett før jul, fikk vi en mail om at han hadde startet en gamblingsted på nettet. Vi kunne betale inn så og så mye penger, så skulle vi få sjetonger..? eller noe for det beløpet. Vi gjorde selvsagt ikke dette. Regner med at dette også er noe svindel og at han prøver å lure til seg penger før jul. Det stod også i mailen at vi måtte skynde oss å betale før jul.. Det siste vi hørte nå, er at han har satt opp sånne "sparebørser" på nærbutikken hvor han sier at han samler inn penger til fattige barn i Afrika eller Russland eller hvor det var. Jeg holdt på å eksplodere! Nå er det f... meg nok! De bor ikke her hvor vi bor, så jeg vet ikke hvilken butikk det er. Og vi får ikke konen hans til å anmelde ham. Så jeg lurer på om det er noe vi kan gjøre? Hvordan kan vi gå frem? Jeg blir gal av å tenke på at han lurer folk på denne måten! Kom gjerne med tips.
Shea Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Dra til politiet og fortell det du vet eller skriv et detaljert brev med de opplysningene du har og sendt det til nærmeste politikontor. Det han holder på med er jo ren svindel og strengt ulovlig. Synes synd i hun som er gift med dette vesenet av en mann. Synd at hun ikke har mer selvtilit slik at hun ikke klarer å si nei til mannen. Om det er slik du beskriver er det vel nesten best om noen klarer å "vekke" henne slik at hun forlater mannen før hun blir delaktig i noe skikkelig ulovlig.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Du bør tipse trygdekontoret og skatteetaten og alle andre etater du tror kan være relevante. Evt hvis du har noe konkret på han, kan du anmelde han til politiet.
Gjest Gamle Alex Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 Dette kan bli vanskelig for deg senere. Han vil mest sannsynlig få vite hvem som har annmeldt han. Ta kontakt med politiet, er det snakk om trygdemisbruk, ta kontakt med trygdekontoret
Gjest Gjest nå Skrevet 12. januar 2006 #5 Skrevet 12. januar 2006 Tror ikke det er trygdemisbruk. Han gidder jo ikke å jobbe. Han bare setter opp børser for at folk skal betale inn penger..
Gjest Gamle Alex Skrevet 12. januar 2006 #6 Skrevet 12. januar 2006 En av min manns familie er gift med en mann som vi har skjønt nå er en stor svindler. Han er for lat til å jobbe (sier han er syk, men.. ) og han går dermed på trygd. Han er veldig opptatt av penger og prøver å få tak i penger på alle mulige måter. Hun som er i familie til min mann jobber full tid og ekstra når hun kan. Da krever han å få halve lønnen hennes, men han betaler ingen regninger. Han bruker pengene til å gå ut å drikke, røyke hasj osv. ← Du får ikke trygd for latskap, uansett hvis han får trygdt pga av sykemelding har han ikkelov til ekstra inntekt så dette kan du annmelde til trygdekontoret
Gjest Gjest nå Skrevet 12. januar 2006 #7 Skrevet 12. januar 2006 Han har hatt den trygden i så mange år at jeg regner med de har prøvd det meste. Det jeg synes er verst er at han svindler folk som tror at de hjelper fattige barn eller folk som er alene. Det er det jeg har lyst til å få satt en stopper for, men vet ikke hvordan. Håper også å kunne gjøre det på en måte som ikke rammer hun som han er gift med. Hun kan ikke forlate ham. Da må hun forlate landet. Hun er ikke norsk.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #9 Skrevet 13. januar 2006 Han har hatt den trygden i så mange år at jeg regner med de har prøvd det meste. Det jeg synes er verst er at han svindler folk som tror at de hjelper fattige barn eller folk som er alene. Det er det jeg har lyst til å få satt en stopper for, men vet ikke hvordan. Håper også å kunne gjøre det på en måte som ikke rammer hun som han er gift med. Hun kan ikke forlate ham. Da må hun forlate landet. Hun er ikke norsk. ← Hvis hun er i familie med din mann, har hun jo slekt her i landet. Da må hun jo ha mulighet for å få bli selv om hun flytter fra en kriminell.
Jomfru-77 Skrevet 13. januar 2006 #10 Skrevet 13. januar 2006 er dette noe å lure på da? Kontakt politiet som vil ta dette med trygdekontor osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå