Gå til innhold

Dere menn: Hvordan liker dere at praten går på første date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye skal man fortelle om hverandre? Hva snakker man mest om? 

Noen konkrete råd, når man ikke ønsker å oppfattes som tilbakeholden? 

Anonymkode: ed047...f81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor mye skal man fortelle om hverandre? Hva snakker man mest om? 

Noen konkrete råd, når man ikke ønsker å oppfattes som tilbakeholden? 

Jeg foretrekker damer som prater mye og er engasjert. Det verste jeg vet er en tilbakeholden, stille dame som fører til at jeg må fortelle de samme, gamle historiene om meg selv 100 ganger før. 

Anonymkode: 09818...322

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg foretrekker damer som prater mye og er engasjert. Det verste jeg vet er en tilbakeholden, stille dame som fører til at jeg må fortelle de samme, gamle historiene om meg selv 100 ganger før. 

Men hva prater de om og hva forteller de? Helt konkrete eksempler? 

AnonymBruker
Skrevet

Prater de mye om seg selv og det de driver med på fritiden? Om venninner? Andre ting? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hva prater de om og hva forteller de? Helt konkrete eksempler? 

Damer er jo veldig ulike der, men interesser, hvor de har reist, hva de har opplevd, hva som interesserer og opptar dem, hva de studerer/jobber med. Hvorfor de valgte som de gjorde osv. 

Om de snakker om det med engasjement og/eller humor har ikke jeg noe problem med å bare være stille og lytte til det. Det er noe jeg har blitt flinkere til med åra fremfor å absolutt skulle si noe selv, eller enda verre, og avbryte. 

Dersom det blir vanskelig stiller jeg oppfølgingsspørsmål. Jeg vil som sagt heller det enn å dra ut i lange historier om meg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vær obs på at mange blir stille når den andre starter med lange fortellinger om seg selv. Da kjeder de seg og sitter og tenker på fluktruten. Bare sier det.

Anonymkode: 1fadc...039

• Liker 2
Skrevet

Jeg setter pris på at en byr litt på seg selv. 

En samtale går gjerne på å stille spørsmål, heller enn å begynne med å snakke om seg selv. Still spørsmål, lytt og kom gjerne med egne erfaringer rundt spørsmålet. 

Vær nysgjerrig,smil og le gjerne av noe du selv har gjort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Friluftsmann70 skrev (2 minutter siden):

Jeg setter pris på at en byr litt på seg selv. 

En samtale går gjerne på å stille spørsmål, heller enn å begynne med å snakke om seg selv. Still spørsmål, lytt og kom gjerne med egne erfaringer rundt spørsmålet. 

Vær nysgjerrig,smil og le gjerne av noe du selv har gjort.

Hvordan byr man best på seg selv? Eksempler? 

AnonymBruker
Skrevet

På date er jo poenget å bli kjent med hverandre som potensielle partnere, og ikke å bli kjent med venninnene dine eller ting som ikke er relevant for å representere deg som en potensiell partner. 

Snakk om verdier, holdninger, forventninger til en partner, grenser i et forhold, hvordan man selv er som partner, mål i livet, livsstil, ting du vil oppleve med en partner, intensjoner for datingen, personligheten din og hans, hverdagen din og hans.

Anonymkode: 3154f...84f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan byr man best på seg selv? Eksempler? 

Om en blir spurt om noe, f.eks. noe du ikke liker så veldig godt eller har prøvd men "dreit deg litt ut" fortelle om fadesen, flir av deg selv. Da jeg skulle gjøre det, så falt jeg så lang jeg var og ble  liggende der og skrike. 

Eller jeg elsket å bake, bortsett fra den gangen jeg glemte kaken i ovnen...

Som et par eksempler

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tar gjerne i mot flere tips til hvordan praten kan flyte godt på date. 

Anonymkode: c970c...9b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...