Gå til innhold

Mellomblødning eller festeblødning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kan jeg vite forskjellen på om jeg har hatt mellomblødning eller festeblødning når jeg har uregelmessig menstruasjon? 

Noen som har opplevd festeblødning og som kan forklare hvordan det føles, ser ut og hvilke kjennetegn på det? 

Anonymkode: 78541...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Festeblødning er en veldig liten blødning etter min erfaring.. Varer ikke over flere dager (ferskt blod) gjerne mest spotting.. Men varierer nok veldig fra person til person.. Så vanskelig å si.. Men du får ta den en test om noen dager så ser du 

Anonymkode: 47484...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har ikke festeblødning. Har du pcos? Om du har mellom blødninget kan det være at du ikke har eggløsning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatt det 1 gang. Var rundt 10-12dpo. Husker ikke eksakt tid, men var på do og da jeg tørket var det litt ferskt blod. Det var det. Kom ikke noe mer. Dagen etter fikk jeg en positiv test, men endte med en kjemisk graviditet. 

Anonymkode: c8b7b...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (1 time siden):

De fleste har ikke festeblødning. Har du pcos? Om du har mellom blødninget kan det være at du ikke har eggløsning 

Åå, jeg trodde de fleste hadde det jeg🙈 har «gått og venta» og tenkt at det kanskje ikke ble noe denne gangen før det er lang nok tid til at vi kan ta test. 

Anonymkode: c6b54...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har aldri hatt festeblødning , venter nå nr 5.

Anonymkode: fac21...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri hatt festeblødning, er kun på kvinneguiden alle har det 🤣

Anonymkode: 4065b...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fant ut at det må ha vært en festeblødning når termin ble fastsatt ved ultralyd ved å regne bakover. Den varte like lenge som en vanlig mensen for meg, bare svakere. Mellomblødning har jeg kun hatt 1-2 ganger på 15+ år og da gjerne kun en enkelt blødning.

Anonymkode: 12ebd...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 14.04):

Aldri hatt festeblødning, er kun på kvinneguiden alle har det 🤣

Anonymkode: 4065b...751

Kansje ikke bare på kvinneguiden kvinner har det 😉  siden mellom 15-25% opplever festeblødning. Men igjen så er smøblødninger i svangerskap også mye mye mer vanlig enn folk i gata skal ha det til.. 

1 av 4 har småblødninger iløpet av de første 12 ukene uten at noe er galt. 

Anonymkode: 47484...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...