Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sannsynligvis fått artrose i fingrene, og skal derfor ta røntgen av hendene. Så har jeg to ringer jeg ikke får av, den ene er gifteringen. Vet noen av dere om de må av?🙈 Tenkte å få "kuttet" de av hos gullsmed, men timen er i morgen tidlig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De må av

Anonymkode: e2bc2...1c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De må av

Anonymkode: e2bc2...1c9

Takk for svar, ja regnet med det

AnonymBruker
Skrevet

Man kan fint ta røntgen med ringene på, eneste er at man da ikke ser beinet som er like under ringen, dvs at sitter smertene der ringene er vil ikke det sees på bildene. 

Anonymkode: ae905...47a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved artrose er det hovedsaklig leddene man vil se, og da er det ikke helt krise om du ikke får av ringene så lenge de ikke ligger rett oppå et ledd. Likevel vil nok radiografen helst få tatt bildene uten ringer på. Mye kan fås av ved hjelp av såpe og litt tålmodighet.

Anonymkode: 55b3d...b77

AnonymBruker
Skrevet

De MÅ ikke av nei.

Det er ikke farlig å ha dem på, de ødelegger bare akkurat der de er. Selvsagt kjipt om de skygger over akkurat der du har vondt, men ringer sitter som regel ikke over ledd. Det er neppe krise. Men kanskje greit å få dem av allikevel, de blir vel ikke enklere å fjerne.

Anonymkode: 3b4ef...8a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De har nok en ringkutter der de kan bruke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv med olje, såpe, glidemiddel? Hold fingeren i kaldt vann for å krympe den, men unngå å få ringen i vannet. Hva med det der "tråd trikset"? Finner sikkert video på youtube.

Anonymkode: ff4f3...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...