Gå til innhold

Er 3 uker sommerferie for barnehagebarn lite?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor virker det som det blir ansett som lite. Men altså, det er jo nesten en måned fri? Og veldig mange arbeidstakere har ikke mulighet til å ta ut mer enn tre uker på sommeren. Hvorfor mener mange at det ikke er godt nok?

Anonymkode: b127a...ecf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi er på KG hvor alle har fleksitid og million lønn.

Anonymkode: 9f453...945

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Tør du virkelig å spørre det her inne... ifølge kg bør du iallefall la barna få 5-8 uker fri .og du bør elske vær eneste dag..24 timer i døgnet bør du ha det fantastiske med barna dine...om ikke et du dårlig foreldre....og det mest brukte kommentar...

Hvorfor fikk du barn om ikke liker å være med de 😂

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Her jeg bor virker det som det blir ansett som lite. Men altså, det er jo nesten en måned fri? Og veldig mange arbeidstakere har ikke mulighet til å ta ut mer enn tre uker på sommeren. Hvorfor mener mange at det ikke er godt nok?

Nesten en mnd? Nei det er tre uker. Noen av oss ønsker mer enn det , enkelt og greit 

Anonymkode: 299d7...840

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (22 minutter siden):

Tør du virkelig å spørre det her inne... ifølge kg bør du iallefall la barna få 5-8 uker fri .og du bør elske vær eneste dag..24 timer i døgnet bør du ha det fantastiske med barna dine...om ikke et du dårlig foreldre....og det mest brukte kommentar...

Hvorfor fikk du barn om ikke liker å være med de 😂

Hva er poengtert med å gjøre narr av de spm ønsker mer enn minimum man må ha av ferie? Kun på kg folk blir så såret at de må slenge deitt 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Fordi vi er på KG hvor alle har fleksitid og million lønn.

Anonymkode: 9f453...945

Nope stemmer ikke

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er lite hvis de andre ukene er fulle. Vårt barn har også bare tre fulle uker fri, men har også tre uker hvor han skal i barnehagen 2-3 dager i uka. Han elsker barnehagen og er veldig aktiv, så han vil veldig gjerne i barnehagen, men samtidig tenker vi han trenger litt kvalitetstid med foreldrene også. 

Anonymkode: 89c49...5e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

man tar jo det man får til. men mange her benytter seg av besteforeldre, eller man har som foreldre ikke 3 uker samtidig, men sprer det litt ved at mor starter ferie en uke før far, de får 2 uker sammen, far tar 1 uke etter mor er tilbake på jobb, vips har barnet 4 uker, eller mer om foreldre kan ta ut mer og dele seg litt opp.

I år er jeg utrolig heldig som skal ta 4 uker+ 2 uker avspassering, det er megaluxus for oss alle! Far i huset skal ha 3 uker.

Anonymkode: 6f5ab...04f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nesten en mnd? Nei det er tre uker. Noen av oss ønsker mer enn det , enkelt og greit 

Jeg ønsker meg også mer enn det. Og så ønsker jeg meg en villa i Holmenkollåsen, en lilla Tesla og en ferieleilighet på den franske riviera. 

Anonymkode: 4bd00...dd5

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tre uker i fjor, både jeg og ungen holdt på å gå på veggen mot slutten. Vi liker rutiner. Så det blir bare tre uker i år og. 

Anonymkode: e6c2c...dbb

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ønsker meg også mer enn det. Og så ønsker jeg meg en villa i Holmenkollåsen, en lilla Tesla og en ferieleilighet på den franske riviera. 

Anonymkode: 4bd00...dd5

Herregud så dumt

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva er poengtert med å gjøre narr av de spm ønsker mer enn minimum man må ha av ferie? Kun på kg folk blir så såret at de må slenge deitt 

Gjør ikke narr...om folk har økonomi,tid og energi til mer en 3 uker.. kjempe flott . Men folk på kg er flinke til å fortelle de som bare tar 3 uker at de ikke elsket tid med sine barn. Jeg er ikke såret...her e det bare 3 uker

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Barnehagen her krever at vi tar fire uker fri, så da blir det fire uker fri. Men det er vel neppe noen som tar skade av å ha tre uker fri.

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (4 minutter siden):

Gjør ikke narr...om folk har økonomi,tid og energi til mer en 3 uker.. kjempe flott . Men folk på kg er flinke til å fortelle de som bare tar 3 uker at de ikke elsket tid med sine barn. Jeg er ikke såret...her e det bare 3 uker

Klart du gjør narr

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Hvis du skal ha tre uker fri, så nei. Hvis du skal ha fire uker eller mer: ja. Alle barnehager er vel betalingsfrie i juli, så bare av den grunn burde barn ha minst fire uker. 

Anonymkode: 9a550...b59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

mine har gått/går i privat bhg og da er det tre uker på sommeren, strengt i julen og hele påsken.  Så får de fri når jeg har turnusfri om de vil. 

Anonymkode: 7510f...412

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tja. Hvis du skal ha tre uker fri, så nei. Hvis du skal ha fire uker eller mer: ja. Alle barnehager er vel betalingsfrie i juli, så bare av den grunn burde barn ha minst fire uker. 

Den fjerde uka er vel for juleuka..

Anonymkode: ee8a7...726

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den fjerde uka er vel for juleuka..

Anonymkode: ee8a7...726

Det er mange barnehagebarn som aldri får den fjerde uka fri. Ikke i jula, eller i påska, ingen vinterferie eller høstferie. Det er de samme barna hvert år, også kommer det søsken som har det helt likt. At foreldre 8-10 år på rad kun har hatt tre uker ferie i året tror jeg ingenting på. 

Jeg synes det er trist at mange barn kun får fri når barnehagen har fysisk stengte dører. At foreldre helst vil bruke ferieuker og avspasering på seg selv. Fordi de er slitne. Det er ungene og! De har lengre dager «på jobb» enn deg - og det er du som er favorittpersonen deres. Ikke vi i barnehagen. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem orker mer enn 3 uker sammen med barnehagebarn? Jobben er FRI i forhold. 

Anonymkode: daa12...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske vanlig å ta tre uker, min har 4 uker i år. Vi har vært en uke i syden og så skal han ha tre uker sammenhengende fri i juli (barnehagen krever at alle barna har tre uker sammenhengende). 

Anonymkode: 305f5...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...