Gå til innhold

Kan jeg kontakte sykehuset selv for fødselssamtale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde hasteks på forrige fødsel og ønsker å snakke med noen om forrige fødsel, samt muligens planlegge nytt keisersnitt. Er i uke 24 nå. Jordmoren jeg har sier bare at det ikke er noe i veien for vaginal fødsel, men ønsker uansett snakke med sykehuset. Kan jeg ringe de selv?

Anonymkode: c7ca9...922

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her sendte jordmor henvisning til sykehuset, for en såkalt "forløsningssamtale". Tror det må henvises.... Jeg ønsket riktig nok ikke ks denne gangen, men følte samtalen hjalp veldig likevel.

Anonymkode: c846d...53b

Skrevet

Ble også henvist av jordmor

AnonymBruker
Skrevet

Sykehuset tar kontakt med dere for en samtale. På sykehuset vårt har de vanligvis et 30-minutters skypemøte rundt uke 30-35. Om du trenger møte før/lengre møte kan du sikkert kontakte dem og høre om å få det :) 

Anonymkode: 23508...427

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Sykehuset tar kontakt med dere for en samtale. På sykehuset vårt har de vanligvis et 30-minutters skypemøte rundt uke 30-35. Om du trenger møte før/lengre møte kan du sikkert kontakte dem og høre om å få det :) 

Ikke alle sykehus har dette.

TS, om ikke jordmor vil henvise kan fastlegen din gjøre det. Bare si at du ønsker henvisning. 

Anonymkode: 3e65f...944

AnonymBruker
Skrevet

Du må henvises for å komme til på sykehus :) Fastlegen kan gjøre det om jordmor ikke vil/tar deg seriøst. Jeg hadde en helt jævlig første fødsel og ville ha ks med nr 2. Ble ikke tatt på alvor i det hele tatt av jordmor, hun bare fnøs av meg tross null søvn, masse gråt og at jeg flere ganger kastet opp pga fødselsangst. 

Bestilte meg fastlegetime, ble tatt 100% på alvor og fikk henvisning med én gang til sykehuset. 

Anonymkode: 294b3...24b

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2023 den 19.15):

Har aldri hørt om at sykehus gjør dette rutinemessig? TS, du må ha henvisning fra jordmor eller fastlegen. 

Anonymkode: 83731...8ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har aldri hørt om at sykehus gjør dette rutinemessig? TS, du må ha henvisning fra jordmor eller fastlegen. 

Anonymkode: 83731...8ce

De har neppe ressurser til det. Er vel kun hvis de vil overtale noen bort fra keisersnitt at de er på tilbudssiden.

Anonymkode: 81e07...e87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...