Gå til innhold

Hvor kjøpe pulver til vaniljepudding, eventuelt hva kan jeg heller bruke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk oppskrift på en god kake av ei tysk venninne, men en av ingrediensene er pulver til vaniljepudding... Det står i oppskriften at man skal lage den med 3 dl melk i stedet for fem, så jeg tør ikke helt bruke ferdig piano-krem (må være uten gelatin, så den bakefaste utgår).

Har vært innom Extra og Mega. Ingen av dem hadde pulver til vaniljepudding som skulle kokes. Selges dette noe sted i Norge?

Det er denne oppskriften,  i tilfelle noen har noen ideer til hva annet jeg kan bruke: https://www.chefkoch.de/rezepte/777791180871172/Rhabarberkuchen-mit-Baiser.html

Anonymkode: 76bd6...0d9

Skrevet

Jeg ville bare brukt ferdig vaniljekrem :)

Skrevet

Jeg ville ha laget vaniljekrem selv. Det tar riktignok litt mer tid, men til gjengjeld smaker det tusen ganger bedre. 
Forøvrig ville jeg ha byttet ut margarinen i oppskrifta med smør, samt tilsatt ei god klype salt i deigen til bunnen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du bruke panna cotta-pulver? 🤔

Anonymkode: c3568...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du kan bytte ut med pulver til mandelkjernepudding.

Anonymkode: f7992...76c

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett på innvandrerbutikker? Spesielt der de selger mat fra Balkan? 

Anonymkode: b63e2...628

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2023 den 17.52):

Har du sett på innvandrerbutikker? Spesielt der de selger mat fra Balkan? 

Anonymkode: b63e2...628

Det kan jeg prøve! Takk for tipset!

Den ferdige vaniljekremen er for flytende, dessverre. 

Selvlaget smaker absolutt best, men jeg vil unngå å få mange eggehviter til overs denne gangen. 

Gjest Østeuropeisk rose
Skrevet

Nei, ikke bruk ferdig puding, det er ikke det samme , har prøvd selv. 

Prøv innvandrerbutikkk eller enda bedre EKO market dagligvare butikk  ( i Oslo, Bergen og Stavanger). 

Gjest Østeuropeisk rose
Skrevet

Og i verste fall du kan bruke Maizena maisstivelse pulver i stedet, men den er helt smakløs, da må du tilsette vanilje eller noe sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Fant på EKO. Strevde litt med å forstå om det skulle kokes eller ikke, men heldigvis var det et hyggelig par som oversatte og ga meg tips! Nå gjenstår det bare å bake.:-)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter custard og det finnes på de fleste store innvandrerbutikkene i Oslo/viken

Anonymkode: 67cfa...df5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...