Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en partner du elsker, og har en familie med. Hvorfor vil du ikke gifte deg med han henne?

Anonymkode: bf20e...af5

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg fordi hun ville. For meg har det null og si. Det er blekk på et papir, og betyr ingenting. Hadde hun tenkt likt hadde vi ikke giftet oss.

Mine foreldre har vært sammen i 40 år, med 3 barn, uten å være gift.

Anonymkode: aca22...7e8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Fordi jeg har vært gift en gang før, og vil ikke gjøre det igjen. Jeg har brutt ekteskapsløftet en gang. Synes ikke det er passende å gifte seg om igjen.

Endret av exictence
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg giftet meg fordi hun ville. For meg har det null og si. Det er blekk på et papir, og betyr ingenting. Hadde hun tenkt likt hadde vi ikke giftet oss.

Mine foreldre har vært sammen i 40 år, med 3 barn, uten å være gift.

Anonymkode: aca22...7e8

Selvsagt har det noe å si.. Hvorfor sier folk sånt, liker man ikke å ha rettigheter? 

Moren til venninna mi ville heller ikke gifte seg med kjæresten sin, det var jo ikke nødvendig. Da han plutselig døde hadde hun ingenting etterpå. De hadde ingen "blekk på papir", og ingen felles barn, så alt gikk til mannens sønn. Som om det ikke er ille nok å miste den man elsker, risikerer mann å sitte igjen rævkjørt samtidig.

Anonymkode: 8c68f...9e7

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi hun ikke er et koneemne. Det burde holde med samboerkontrakt, hvis det er praktiske grunner. Nymoderne kvinner kan ikke ha i pose og sekk. Vil du bli fridd til, må du være koneemne. Det er så enkelt. 

Anonymkode: 37df7...2ec

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi jeg har ikke troen på ekteskap. Jeg har aldri hatt noe ønske om bryllup eller lignende.

Og om jeg noen gang skulle gifte meg, er det trolig i las vegas. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke ønsker at den jeg elsker skal være kontraktsbundet til å være med meg - han skal være meg fordi han vil, ikke fordi det er et herk å komme seg ut av forholdet. 

Fordi jeg ikke ønsker å ha gjensidig forsørgerplikt, og ikke ønsker at alt jeg tjener/opparbeider meg ila forholdet skal deles likt ved et evt brudd. De pengene jeg jobber og slaver for er MINE. 

Anonymkode: 35c2b...098

• Liker 6
Skrevet

Hvis jeg hadde fått meg en ny partner i min alder, hadde jeg ikke villet gifte meg fordi jeg vil at all arv skulle gått til min sønn alene. Han er enebarn. Vil ikke at en ny partner i vår alder skulle kunne gifte seg til å få arv/penger. Han har sikkert penger/eiendom selv.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fordi hun ikke er et koneemne. Det burde holde med samboerkontrakt, hvis det er praktiske grunner. Nymoderne kvinner kan ikke ha i pose og sekk. Vil du bli fridd til, må du være koneemne. Det er så enkelt. 

Hva er koneemne for deg?

AnonymBruker
Skrevet
idamoor skrev (4 timer siden):

Hva er koneemne for deg?

Ei som som har selvisnnsikt, viser støtte, emosjonelt moden, tar vare på seg selv og sin egen seksualitet - og sist men ikke minst, ikke drar offerkortet hver gang det er uenigheter. Ei som samarbeider godt og har forståelse for at menn og kvinner har hver sin rolle - og da mener jeg ikke at jeg skal liksom hogge tre og hun vaske gulv. Ei som behandler meg som en "kong" i vårt hjem og selfølgelig blir hun da også behandlet som dronning. Det er koneemne for meg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville ikke gifte meg fordi jeg ikke klarte å se for meg at jeg skulle leve i et livsvarig forhold. Jeg hadde hatt to, nesten 3, forhold jeg i utgangspunktet trodde skulle bli varige, og så kom jeg likevel til et punkt da jeg ikke ville være med vedkommende lenger. Trodde ikke lenger på at jeg var typen som kunne være i et "evig" forhold. 

Var veldig viktig for min mann at vi ble mann og kone, så derfor ble jeg likevel gift. Det var rett og slett viktigere for ham at vi giftet oss enn det var for meg å nekte å gifte meg. (En avveining vi begge pleier å ta når vi står opp mot hverandre i ulikt, og i dette tilfellet var hans behov sterkere enn mitt.)

Vi har virkelig hatt vonde dager også i vårt ekteskap, samt veldig vonde, men jeg er likevel veldig glad for at hans ønske var slik det ble, for det føles veldig riktig at vi er mann og kone, og ikke "bare" samboere. Nå er det over 20 år siden vi møttes, så jeg er visst mer utholdene enn jeg antok også. 😄 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Vi er godt voksne og har fått de barna vi skal ha før vi ble sammen. 
Blir bare en masse knøl å gifte seg for så å holde formuene separat etterpå.

Vi bare elsker hverandre hver dag. Det har fungert i mange år og blir bedre og bedre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor er du med henne da? Hun hadde garantert forlatt deg om hun visste du ser ned på henne. Det er det ingen kvinner som ønsker fra en partner.

Anonymkode: c02c1...00e

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg har ganske store verdier som jeg har opparbeidet med på egenhånd i forkant av samboerskapet. Ved giftemål og en evt skilsmisse vil samboer ha krav på deler av dette. Det er ikke aktuelt slik situasjonen er her per nå. 

Skal også legges til at jeg tidligere var åpen for giftemål, men samboer har aldri sett poenget med dette. 

Anonymkode: 2b536...853

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke ønsker delt økonomi med noen, og særlig ikke med noen som har barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg tenker at om man elsker noen og vil være sammen så er det ikke nødvendig å bevise det på den måten. Det viser man jo på andre måter.

Anonymkode: 8bf19...7c3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er du med henne da? Hun hadde garantert forlatt deg om hun visste du ser ned på henne. Det er det ingen kvinner som ønsker fra en partner.

Veldig godt spørsmål. Vi har unge sammen og i forleløpet er det riktige for meg å fortsette forholdet med henne og håpe hun vil ta tak i sine problemer. Vi har vært i parterapi og hun viste lite interesse og forståelse for at begge parter må legge in innsats til at forholdet kan reddes. Jeg vet hun vil gifte seg men jeg har sagt at jeg ikke gifter meg bare fordi hun vil ha en ring på fingeren. Jeg vil ha ei kone.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du har en partner du elsker, og har en familie med. Hvorfor vil du ikke gifte deg med han henne?

Anonymkode: bf20e...af5

Hva er fordelen for en mann ved å inngå ekteskap?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke ser noe behov for det og at de negative konsekvensene av et (mislykket) ekteskap er såpass store atjeg klarer meg uten, i tillegg hadde det vært dyrt med den type bryllup jeg liker og jeg finner det ikke forsvarlig å bruke slike summer kun på en markering.

Vi tar uansett valget hver dag om å elske hverandre. Vær for oss har vi vellykkede liv og vårt felles liv like så. 

Anonymkode: 47c3d...31d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (8 minutter siden):

Hva er fordelen for en mann ved å inngå ekteskap?

Hva er fordelen for en kvinne ved å inngå ekteskap?

Anonymkode: 47c3d...31d

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...