Gå til innhold

Vurderer å ansette person i hjemmet, men hva heter det og hvor finner jeg de??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Vi ønsker å ansette en person til å hjelpe til med diverse hverdagslige oppgaver i hjemmet om noen måneder. Vi får barn for første gang, har hus og hund og mannen driver eget firma som gjør det veldig bra. Begge har ADHD og prøver alltid å justere rutiner for å legge til rette for å takle symptomene godt. Å få hjelp er del av dette.

Jeg tenker personen skal hjelpe med husarbeid, matlaging, hund, klesvask, handling, organisering. Å ha personen boende hos oss er en mulighet men ikke nødvendig.

Nettsøk er ikke hjelpsomt, alle søk på "assistent" leder kun til BPA, som virker å kun være et tilbud til funksjonhemmede. Au Pair er definitivt ikke det vi leter etter. Dagmamma er kanskje det nærmeste jeg kommer men personen skal ikke ha mye med barnet å gjøre, om i det hele tatt.

Kan noen hjelpe med hvordan jeg skal gå frem for å finne en person til dette? Det er en liten stilling med 3-4 timer per dag, 2-4 dager i uken (det er i hvertfall det jeg ser for meg akkurat nå).

Anonymkode: af042...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hushjelp. 
Skriv en stillingsannonse og legg ut på Finn.no

Dere kan også dele annonsen i sosiale medier. 
Studenter kan være aktuelt, så heng opp annonsen på det nærmeste universitetet/høyskole. 

Som arbeidsgiver er det også litt å sette seg inn i og ordne. Har dere sett på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legg ut egen annonse, beskriv arbeidsoppgaver og omfang.

Det dere ønsker er ikke en vanlig jobb i Norge idag, derfor vil du slite med å finne noen stilling ønskes som treffer akkurat.

Hushjelp/assistent/hjemmehjelp - bruk gjerne alle ordene kombinert i en tittel, så skjønner arbeidssøkere at dette er noe annet enn normalt.

Anonymkode: 2a293...7ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En som hjelper dere med å organisere hverdagen, organiserer og planlegger innkjøp m.m. kalles husholder/-ske. 

Hushjelp er en som vasker og lager mat, men ikke har "administrativt" ansvar. 

Anonymkode: 4ded8...059

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har dere begge ADHD kan det hende dere kvalifiserer til praktisk bistand.

Anonymkode: 710d3...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for gode svar, jeg har det jeg trenger nå!

Anonymkode: af042...d8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...