Gå til innhold

Normalt å tisse MYE når man slanker seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg opplever vektnedgang, så er det tissing hele dagen. Utrolig irriterende å alltid holde seg i nærheten av do. Er det noe som er vanlig?

Anonymkode: b7984...163

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke med mindre du har økt væskeinntaket. I all hovedsak kvitter kroppen seg med forbrent fett via pusten. Drøyt 10% forsvinner via kroppsvæske. Så at du tisser hele dagen har en annen forklaring. 

Anonymkode: e5ded...af3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hver gang jeg opplever vektnedgang, så er det tissing hele dagen. Utrolig irriterende å alltid holde seg i nærheten av do. Er det noe som er vanlig?

Anonymkode: b7984...163

Når jeg slanker meg, så er jeg veldig opptatt av å drikke mye vann - er du også det, så henger nok tissingen sammen med dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du får i deg mindre salt enn ellers f.eks? 

Anonymkode: d1829...76b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik. Drikker mye mer vann når jeg skal ned i vekt for å døyve sulten. Blir liksom litt mer tørst også. 

Anonymkode: 56145...bca

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig. Fått binder vann i kroppen som frigjøres ved vektreduksjon.

Anonymkode: 4999f...5d3

AnonymBruker
Skrevet

Mange demper sult med å drikke. Økt væskeinntak = økt tissing. 

Koffein er sultdempende, og mange bruker det for å holde ut sulten. Det er også vanndrivende = økt tissing. 

Mat binder væske i tarmene - når man har mindre mat som binder væske, vil mer av det heller komme ut som urin. 

Anonymkode: 5e86f...c66

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å kutte ned på karbohydrater kan føre til mer tissing, fordi kroppen kvitter seg med en del vann. Kan det være det?

Anonymkode: 8e773...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...