Gå til innhold

Den visner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer gjennom 15 år har fått problemer med både å få den opp og å holde den stiv. Mest det siste. Jeg sliter veldig med dette. Jeg gruer meg til sex fordi jeg vet at det er stor sannsynlighet for at jeg vil ende opp med å føle meg utilstrekkelig. 

Det skjer skjeldnere når det er han som tar initiativ, og det gjør det også bare verre fordi jeg tenker på hvorfor det er sånn. Han sier han alltid vil, men da er det rart at han bare får det til når han tar initiativet. Det virker også som han dabber av når vi tar det litt rolig. Det synes jeg er trist, for jeg vil jo gjerne ha intimitet også, ikke bare rå sex. 

Vi er fortsatt unge, så det skal ikke være noe fysisk i veien for oss. Han er heller ikke deprimert. Da sitter jeg igjen med følelsen av at det er jeg som er årsaken, selv om jeg ikke har forandret meg stort siden den tida han kunne holde på hele natta. Han sier selvfølgelig at det ikke har noe med meg og gjøre, at han ikke skjønner hvorfor det har blitt sånn. 

Noen med råd? 

Anonymkode: 97163...8c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser han på det som et problem selv? Hvis ikke, så glem å få gjort noe. 

Har han en dårlig livsstil, har han gått på antidepressiva, eller går på andre medisiner nå?  Fastlegen er uansett første stopp. 

Anonymkode: 017fe...ff4

AnonymBruker
Skrevet

Men kjære vakre deg, det er jo samboeren din som dessverre har ett problem.

Det har i aller høyeste grad ingenting med deg å gjøre. Stort sett ligger det psykisk hos menn, og det er kjempe vanskelig for dem å innrømme og ta grep. 

Om dere har vært samboere i 15(!!!!!!!!!!!) år, forventer jeg at dere klarer å kommunisere godt. Prat med samboeren din. Kommunikasjon er viktig. Spesielt når man begynner å skrive innlegg på kvinneguiden om det.

Anonymkode: c68da...3d3

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ha mange årsaker. 
Kanskje lav testosteron. Depresjon. Prestasjonsangst. Eller flere andre årsaker. Det trenger ikke å ha noe med deg å gjøre.

Anonymkode: 382fb...5e2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min samboer gjennom 15 år har fått problemer med både å få den opp og å holde den stiv. Mest det siste. Jeg sliter veldig med dette. Jeg gruer meg til sex fordi jeg vet at det er stor sannsynlighet for at jeg vil ende opp med å føle meg utilstrekkelig. 

Det skjer skjeldnere når det er han som tar initiativ, og det gjør det også bare verre fordi jeg tenker på hvorfor det er sånn. Han sier han alltid vil, men da er det rart at han bare får det til når han tar initiativet. Det virker også som han dabber av når vi tar det litt rolig. Det synes jeg er trist, for jeg vil jo gjerne ha intimitet også, ikke bare rå sex. 

Vi er fortsatt unge, så det skal ikke være noe fysisk i veien for oss. Han er heller ikke deprimert. Da sitter jeg igjen med følelsen av at det er jeg som er årsaken, selv om jeg ikke har forandret meg stort siden den tida han kunne holde på hele natta. Han sier selvfølgelig at det ikke har noe med meg og gjøre, at han ikke skjønner hvorfor det har blitt sånn. 

Noen med råd? 

Anonymkode: 97163...8c5

Ikke ta på deg all skylden riktig enda🤭  Det er 2 forskjellige ting som sexlysten er påvirket av..

• Den første er sexlysten på sex generelt.. Den er ikke knyttet til følelser, men ting i sexen vi tenner på..
  • Den andre er sexlysten på deg.. Fordi han elsker deg, og den er knyttet til følelser.

Ser du forskjellen på disse 2 TS? 

Hvis han kysser deg daglig uten sex? ja da elsker han deg, da har du ingen grunn til å ta på deg skylden. Da har han mest sannsynlig mistet lysten på sex, og ikke deg..

Men hvis du har merket deg, at han har sluttet å kysse deg mindre i tillegg. I takt med fallende sexlyst, da har han double trouble🤭 Da må jo sexlivet resettes igjen, men med nye impulser og god prat skulle jo det la seg gjøre. Så fremt ikke sexlysten hans har naturlige årsaker, men da er det er jo et legeråd han trenger.

Jeg har stor tro på at dette ordner seg dere TS, la det bære eller briste med en god prat✔️💙

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...