Gå til innhold

for seint igjen til barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter kan vare litt vanskelig å håndtere da hun mest sannsynligvis kan Autisme + Adhd hun er snart 3 år og har hyppige raserianfall oftest når jeg leverer i Barnehagen. Det ender opp med at vi alltid kommer sent og vi ikke rekker samlingen. I dag så var jeg utålmodig og hadde ikke tid til å vente til hun roet seg ned da de skulle på tur. Fikk hun inn i bilen etter en liten stund barna og de ansatte stå ute og gjorde seg klar til turen, Hilste på de ansatte som stå ute, gikk inn i garderoben for legge ifra oss smokken og bamse i skapet. Lille ville ikke ut og heler ikke gå inn til en ansatt som skiftet på et barn den ansatsen har sett at vi kom og vi hilste. alle var opptatte med et eller annet så ingen hadde tid til å ta imot datteren min 😅 uansett ga lille hadde kos før jeg reiste og ba datteren min gå til den ene ansatsen som skiftet på barnet...men! så tror jeg faktisk at hun ikke gikk inn til den voksne 🤓 Hvorfor jeg skriver dette er fordi jeg tror datter min har gjemte seg i garderoben. Hva hvis de har glemt av henne og de reiser på tur uten henne ? og hun er igjen i garderoben i hele dag 😐 kan det skje ? 

Ps. Hvis det er noen foreldre som også har barn med samme diagnose hvordan håndterer dere slike utbrudd daglig? O_______O 

Anonymkode: 507eb...7fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor begynner dere ikke tidligere? 

De fleste bhg har samlingsstund lenge etter bhg har åpnet. 

Her åpner bhg 07:30, og de har samlignsstund kl 9. De går ikke ut på tur før etter samlingsstunden, og har "alle barn må være levert innen 09:30"-regel. 

Anonymkode: 7f299...824

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ring til barnehagen og hør med dem?? 

Anonymkode: c8851...b94

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fikk dere hilst på en av de ansatte så de vet at datteren din har kommet? Jeg ville ringt de hvis jeg var i tvil! 

Tenker at det er lurt å drøfte denne problemstillingen. Med de diagnosene hun muligens (?) har så er det nok lurt å avtale et opplegg rundt levering som er forutsigbart for alle. 

Jeg skjønner at det kan være utfordrende å levere i tide hvis datteren din sliter med morgenrutiner, men å komme så sent kan jo gjøre vondt verre også, så jeg ville prøvd å sikte meg inn på en leveringstid der dere har enda bedre margin for å rekke samlingen. 

Vårt barn har også en del utfordringer og vi leverer alltid før 08 for å sikre at en ansatt har god tid til å ta imot barnet. Fører til at barnet må ha litt lengre dager noen ganger dessverre, men er eneste alternativ her da hun synes det er meget utrygt å komme når det er mange barn der og leken er godt i gang. 

Anonymkode: 2470b...789

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk dere hilst på en av de ansatte så de vet at datteren din har kommet? Jeg ville ringt de hvis jeg var i tvil! 

Tenker at det er lurt å drøfte denne problemstillingen. Med de diagnosene hun muligens (?) har så er det nok lurt å avtale et opplegg rundt levering som er forutsigbart for alle. 

Jeg skjønner at det kan være utfordrende å levere i tide hvis datteren din sliter med morgenrutiner, men å komme så sent kan jo gjøre vondt verre også, så jeg ville prøvd å sikte meg inn på en leveringstid der dere har enda bedre margin for å rekke samlingen. 

Vårt barn har også en del utfordringer og vi leverer alltid før 08 for å sikre at en ansatt har god tid til å ta imot barnet. Fører til at barnet må ha litt lengre dager noen ganger dessverre, men er eneste alternativ her da hun synes det er meget utrygt å komme når det er mange barn der og leken er godt i gang. 

Anonymkode: 2470b...789

Samme her. Her var det ped.leder som foreslo at vi begynte å levere barnet med en gang bhg åpnet. nettopp fordi barnet trengte en rolig start, og ble stresset og redd og urolig om det var full halloi i bhg når han ble levert, og de ansatte ikke hadde tid til ham. Og det hjalp veldig for oss. Ja, han får lengre dager, men det ser ikke ut til å plage ham det minste, han blir dritsur om vi prøver hente tidligere noen ganger, for da er han midt i leken. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her. Her var det ped.leder som foreslo at vi begynte å levere barnet med en gang bhg åpnet. nettopp fordi barnet trengte en rolig start, og ble stresset og redd og urolig om det var full halloi i bhg når han ble levert, og de ansatte ikke hadde tid til ham. Og det hjalp veldig for oss. Ja, han får lengre dager, men det ser ikke ut til å plage ham det minste, han blir dritsur om vi prøver hente tidligere noen ganger, for da er han midt i leken. 

Dritsur? Sikkert på at han ikke blir dritsur av å må være der så lange dager.

Anonymkode: 48cba...de1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min eldste ble også dritsur om jeg hentet midt i noe. Hadde ikke lange dager. 

Anonymkode: 5b9c1...559

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Leste du ikke? Det er de korte dagene han blir sur. 

Anonymkode: 3a428...154

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med ped leder om å evt ha ett fast klokkeslett dere kan levere hvor en fast ansatt da setter av tid til å ta imot barnet ditt og kun ditt barn slike at det ikke blir flere forstyrrelser enn nødvendig.

Anonymkode: 8a93b...cfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Det er Ts her.

Litt om rutinene våre. Vi har en dupp på dagen mellom kl.12-12:30 

Legger tid kl 19:30 men sover ikke før kl bikker 21:00 prøvd å legge mye tidligere kl. 18:30 men sover uansett ikke før kl er 21:00

De som vet vet hva jeg snakker om 🙃

Vi står opp kl 07:30 vi rekker å ta morgen stell og spise frokost osv. Men! Men..Så er dette et barn som mest sannsynligvis har divers diagnoser som gjør det utfordrende (er på utredning)

Her er raserianfallene ekstreme hyppige og langvarige alt ifra 1 timer til 2 timer. Vi bruker langt tid på å ro oss ned og det er den eneste måten å overvinne disse problemstillingene på det skal bli lettere og mye bedre 🤞håper jeg. 

Kan ikke avtale tid heler for vi vet jo alldri hva som skjer om morgen 😅🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor begynner dere ikke tidligere? 

De fleste bhg har samlingsstund lenge etter bhg har åpnet. 

Her åpner bhg 07:30, og de har samlignsstund kl 9. De går ikke ut på tur før etter samlingsstunden, og har "alle barn må være levert innen 09:30"-regel. 

Vel her har de samlingsstund  8.30, håpløst spør du meg

Anonymkode: cd5d7...1ef

Gjest Chroma
Skrevet

Forsikret du deg ikke om at en voksen hadde sett at dere kom før du gikk fra henne? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. Det er Ts her.

Legger tid kl 19:30 men sover ikke før kl bikker 21:00 prøvd å legge mye tidligere kl. 18:30 men sover uansett ikke før kl er 21:00

Vi står opp kl 07:30 vi rekker å ta morgen stell og spise frokost osv. Men! Men..Så er dette et barn som mest sannsynligvis har divers diagnoser som gjør det utfordrende (er på utredning)

Her er raserianfallene ekstreme hyppige og langvarige alt ifra 1 timer til 2 timer. Vi bruker langt tid på å ro oss ned og det er den eneste måten å overvinne disse problemstillingene på det skal bli lettere og mye bedre 🤞håper jeg. 

Men altså dere må jo bare stå opp tidligere. Sett alarm på kl 7.

Anonymkode: 2022f...8fb

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men altså dere må jo bare stå opp tidligere. Sett alarm på kl 7.

Takk for tipset! Men da har vi en overtrøtt barn som som er sint i hele dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei. Det er Ts her.

Kan dere stå opp tidligere? Kanskje hun begynner å sovne før?

La hun spise frokost i barnehagen så du kan levere tidlig når det er rolig som andre her skriver. 

Anonymkode: 51245...623

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Det er Ts her.

7.30 ganske sent da. Venter vi så lenge rekker ikke vi samlingsstund heller. Og mine unger har ingen tegn på diagnose 

Anonymkode: a607e...b6b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da må dere endre rutine over tid

Anonymkode: a607e...b6b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sint hele dagen pga en halvtime? Vel. Da legger dere en halvtime før. Bruk 3 dager, 10 min tidligere hver dag. 

• Liker 5
Skrevet

Tror dere må stå opp tidligere og være i barnehagen til eventuelt 0700-0730. At barn er trøtte om morgenen vil bare være en liten stund. Eventuelt legge tidligere. Å komme like før samlingen og tur er skikkelig tøft for alle. Ditt barn som sliter fra før vil da måtte hoppe rett i noe.. istedenfor å bli med i dette. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sofakona said:

Tror dere må stå opp tidligere og være i barnehagen til eventuelt 0700-0730. At barn er trøtte om morgenen vil bare være en liten stund. Eventuelt legge tidligere. Å komme like før samlingen og tur er skikkelig tøft for alle. Ditt barn som sliter fra før vil da måtte hoppe rett i noe.. istedenfor å bli med i dette. 

Enig. Mye bedre for barnet å komme tidligst mulig for å ha ro rundt seg med slike diagnoser! 

Anonymkode: 1c216...d4e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...