Majer Skrevet 27. juni 2023 #1 Del Skrevet 27. juni 2023 Jeg tror mange har et inntrykk av at jeg er mer blodrød enn jeg er, men jeg kan erkjenne at høyresiden har fått til mye godt i noen kommuner. Spørsmålet er hva de har gjort bra i Oslo. Jeg kan bare komme på dumme ting så å kjøpe inn masse "kortscannere" ved t banen som aldri ble tatt i bruk, kjøp av tomt i Spania som ikke var regulert for bygging (ville ha sykehjem der), nedleggelse av Aker Sykehus som så måtte gjennoppbygges, mislykkede forsøk på å få laksen tilbake i Akerselva (løste seg under de rødgrønne), salg av tomter som kommunen så har leid tilbake for en dyrere penge og privatisering av sykehjem uten å stille krav til antall sykepleiere på jobb eller ha et avvikssystem som ville gå til andre enn ledelsen på sykehjemmene. Hva har de gjort bra? Det må være noen ting som faktisk fungerte siden folk vil stemme på de igjen. Jeg var for ung til å stemme da de styrte i Oslo sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. juni 2023 #2 Del Skrevet 27. juni 2023 De røde beviste over 2 perioder at de ikke evner styre byen på en trygg og forsvarlig måte. De bryter løfter, de kaster bort penger, de har svak styring og det har vært en rekke skandaler hvor byråder måtte gå av. Når de gjør det såpass dårlig er det få alternativer igjen, så jeg vil tro de blå vinner i høst. Nå har mange nok i Oslo skjønt at det går dårlig ikke bare nasjonalt, men også lokalt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsmann70 Skrevet 27. juni 2023 #3 Del Skrevet 27. juni 2023 Hvorfor stemme blått med deres feil, velg heller dagens byråd, som heller taper milliarder på noen få prosjekter, bane til Fornebu og nytt vannanlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 27. juni 2023 #4 Del Skrevet 27. juni 2023 Friluftsmann70 skrev (4 timer siden): Hvorfor stemme blått med deres feil, velg heller dagens byråd, som heller taper milliarder på noen få prosjekter, bane til Fornebu og nytt vannanlegg. Akkurat disse to eksemplene er litt tåpelige, siden det er prosjekter som er byutviklingsmessig viktige, men som har vært underbudsjettert. Prisen er rett, forståelsen av kosten har vært dårlig. Det er mye annet i Oslo som er vanstyrt som er viktigere å løse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. juni 2023 #5 Del Skrevet 29. juni 2023 Dagens bystyre har litt for hodeløs sløsing av andres penger til at de fortjener flere år bak roret. Det store fine bassenget på Stovner som skulle være konkurransebasseng og koste 300 millioner har blitt en liten milliard dyrere og redusert til et lekebasseng. Tøyenbadet ser ut til å ende på 1,8 milliarder. Til sammenligning bygde de i Drammen norges største badeanlegg til 330 millioner. Et badeland på Manglerud skulle koste 135 millioner og endte opp på 640 millioner. De planla å bygge en ny brannstasjon til over 4 milliarder. En brannstasjon! De planla å bruke 25 millioner på å pusse opp en gammel rønne på størrelse med en liten bolig. Plakathuset i Grønlandsleiret 28 skal rehabiliteres og få nytt liv og nye leietagere (vartoslo.no) Så var det Boligbygg-skandalen da... Så litt å pirke på begge sider av sentrum ser det ut til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå