Gå til innhold

Noen som har erfaring med å ha fast inntekt av airbnb utleie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har oppdaget airbnb :) Denne sommeren leier jeg ut en av mine leiligheter og har fått fult med bookinger i hele juli / august. Leiligheten ligger i sentrum en av Norges kjente byer. Mange turister. Og god inntekt.

Men da begynte jeg å tenke... kunne det vært mulig å leid ut boligen kanskje hele året? Noen som har erfaringer? Jeg forstår jo at antall bestillinger vil gå ned, men det skulle i utgangspunktet vært mulig? Det kommer jo turister året rundt :)

Noen som har erfaringer med dette?

Anonymkode: 3de0d...ce2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor du selv i nærheten slik at du kan inspisere og vaske ut etter folk? Ellers bare kjør på! Husk å sette deg inn i skattereglene.

Anonymkode: 6f9ad...7fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg telt, lei ut om sommeren, høsten og våren. Bo der når det ikke er sesong, eller enkeltdager. Telt i nærheten.

Anonymkode: 8a0c7...534

• Liker 2
  • Nyttig 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 6/27/2023 at 9:19 AM, AnonymBruker said:

Jeg har oppdaget airbnb :) Denne sommeren leier jeg ut en av mine leiligheter og har fått fult med bookinger i hele juli / august. Leiligheten ligger i sentrum en av Norges kjente byer. Mange turister. Og god inntekt.

Men da begynte jeg å tenke... kunne det vært mulig å leid ut boligen kanskje hele året? Noen som har erfaringer? Jeg forstår jo at antall bestillinger vil gå ned, men det skulle i utgangspunktet vært mulig? Det kommer jo turister året rundt :)

Noen som har erfaringer med dette?

Anonymkode: 3de0d...ce2

Har du tenkt tanken om å leie ut på Airbnb i høysesongen (midten av juni til mindre av august), og til studenter i semestrene? De drar jo ofte hjem i sommerferien, og hadde jo vært win-win for de å slippe å betale leie da.

Anonymkode: 78ff9...312

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi eier generajsonsbolig. Leier ut ene delen på air bnb fast nå i over 10 år. Funker gull. En familie som bor i Singapore kommer igjen hver vår/sommer og leier i 4 mnd. Ganske digg for sparer meg for endel vasking 😅 (dette er i Bærum) jeg lever av dette ja. Studerer vedsiden av.

Anonymkode: 8114a...9c5

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytter denne opp. Lurer på det samme. Lyst til å sette opp hytter på fin eiendom. 

Anonymkode: 7e5ee...161

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dytter denne opp. Lurer på det samme. Lyst til å sette opp hytter på fin eiendom. 

Anonymkode: 7e5ee...161

Hvis det er hytter i flertall, høres det stress ut. Omregulering av området til næring/camping, drift, regnskap... og man må skatte fra første krone. 

I tillegg ligger det i kortene at det blir mer regulering av Airbnb om ikke så lenge. Men å drive en ordinær campingplass med kun utleiehytter er sannsynligvis fremdeles lov. 

Anonymkode: 4cc9a...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...